29 Ιουν 2023

η σχέση εμπιστοσύνης με τον Παθολόγο είναι το κλειδί στην πρωτοβάθμια

 …όλα τα νομοσχέδια που αφορούν την πρωτοβάθμια περίθαλψη είναι σχεδιασμοί επί χάρτου από λογιότατους καθηγητάδες που δεν έχουν αντιμετωπίσει κανένα πραγματικό άρρωστο στην ζωή τους στα επείγοντα,  τα τελευταία τριάντα χρόνια. 

Φιλολογικούρες μεταφρασμένες απο τα αγγλικά…δηλαδή από άλλους λαούς με άλλες συνήθειες και , κυρίως , με άλλη σχέση γιατρού -ασθενή.

Πολιτική της Υγείας και λοιπές παπαρολογίες.

Νομοσχέδια που συνεχώς αλλάζουν,  γιατί είναι προορισμένα να αποτύχουν.

Η αποτυχία είναι εγγενές στοιχείο τους, είναι μέσα στο DNA τους.

Για να μην μακρυγορώ, γιατί είναι και κουραστικό και βαρετό να λέω πολλά,  πιστεύω  πως το κλειδί για μιά σωστη πρωτοβάθμια είναι ένα: 

σωστοί Παθολόγοι και σωστοί γενικοί γιατροί.

Γιατροί  με γερή παθολογική παιδεία (και προφανώς να μην κάνουν τα πάντα…από τον γυναικολόγο μεχρι τον παιδίατρο και τον ωρλ…) και οικοδόμηση εμπιστοσύνης του κόσμου σε αυτούς.

Ο κόσμος, ο λαός, οι ασθενείς, πρέπει να ξαναμάθουν να πιστεύουν τον γιατρό τους .

Να χτίσουν σχέση μαζί του.

Και αυτός ο γιατρός θα είναι ένας….

….ένας και σταθερός: ο Παθολόγος τους ή ο Γενικός γιατρός τους.

Σε αυτόν θα πηγαίνουν, αυτόν θα συμβουλεύονται και αυτόν θα πιστεύουν.

Θα είναι πρόσωπο εμπιστοσύνης και κύρους, ακέραιος και άρχοντας, όχι κακόμοιρος και ψιλικατζής.

Αυτός θα συζητάει, θα ξέρει το ιστορικό, θα ξέρει την οικογένεια.

Αυτός θα κατευθύνει στις άλλες ειδικότητες: με παραπεμπτικό -ενημερωτικό σημείωμα και θα παίρνει έγγραφη απάντηση.

Με Μαίηλ.

Ολα γραπτά… και για νομική κατοχύρωση.

Τέρμα τα λόγια του αέρα: όλα με υπογραφές.

Διαφάνεια και κυριλίκι…όχι συναλλαγές και κακομοιριά.

Παθολόγος: η τοπ ιατρική ειδικότητα για να γίνει κάποιος σωστός διαγνωστής και θεραπευτής.

Μα αυτόν θα σπάσει η πολυφαρμακία και η ηλίθια κατάχρηση παρακλινικών εξετάσεων.

Με αυτόν θα μπεί τάξη στο σύστημα και θα γίνει οικονομία πόρων.

Αλλά ο παθολόγος χρειάζεται αναβάθμιση και εμπιστοσύνη.

Δηλαδή καταλήγουμε πάλι ότι το πρόβλημα είναι πολιτικό και κοινωνικό.

Πολιτικάντηδες, σοβαρευτείτε.

Χωρίς σωστούς γιατρούς κύρους, όλα σας τα σχέδια είναι πεθαμένα.

ένα ξεροκόμματο γιά τα λιγούρια, αρκεί




...αυτή η ιστορία με τα 150 ευρώ σαν μπόνους εμβολιασμού είναι ανόητη και μπανάλ:   

θεωρούν ότι ο ηλίθιος και λιγούρης λαουτζίκος θα ξεπεράσει τον φόβο του( ?) και την αδιαφορία(?) του με 150 ευρουδάκια?

...ισα- ίσα γιά να πάρει το καινουργιο μοντέλο παπούτσια  της Nike. 

...ή ένα σετ σέξυ εσωρούχων?

...ή τους μπάφους του μήνα?

...αλήθεια, προσπαθώ να καταλάβω  πως το φαντάστηκε ο «επικοινωνιολόγος».

Αλλά... ας μην τα φορτώνουμε όλα στους επικοινωνιολόγους: 

και αυτοί μεροκαματιάρηδες -παπατζήδες!-  είναι.

Απλά βρίσκουν κορόιδα και πουλάνε πραμμάτια: πολιτική επικοινωνία και χειρισμό των «μαζών».

Των ηλίθιων μαζών, φυσικά.

...τι? ...δεν ειναι ηλίθιες οι μάζες? 

...έχουν ευθύνη?

...ψηφίζουν? ( ναι να το κάνουμε απο τα δεκαέξι! να τους παραμυθιάζουμε ευκολότερα!)

Φυσικά είναι ηλίθιες οι μάζες: γενιές επιτυχημένων και λαοπρόβλητων πολιτικάντηδων, το επιβεβαιώνουν.

Κάνουν, απλά, ό,τι  κόλπα έκαναν οι πατεράδες και οι παπούδες τους... 

(που ήταν και αυτοί επιτυχημένοι πολιτικοί).

´Η θα αγρίευαν στις «μάζες» ή θα τους πετούσαν ένα ξεροκόμματο.

Ανάλογα την «συγκυρία».

Αλλά μου φαίνεται πως άλλαξαν οι εποχές.

Μερικοί θυμώνουν εύκολα: και με τις αγριάδες και με τα μπόνους-ξεροκόμματα.

φιλόζωος και επιτυχημένος πολιτικός

 ... ένας ακόμη βασικός κανόνας πολιτικής επιτυχίας είναι να πηγαίνεις με τα ισχύοντα κοινωνικά ρεύματα: παλιά έπρεπε να είσαι φιλοσοβιετικός, τώρα αρκεί να είσαι ζωόφιλος.

Δεν είναι κακό...είναι και πιό εύκολο: αντί να τρέχεις στα φεστιβάλ της ΚΝΕ , να απευθύνεις ατελείωτους «αγωνιστικούς χαιρετισμούς» και να τρέχεις σε «πορείες συμπαράστασης» μεσα στο λιοπύρι, αρκεί να χαιδεύεις πότε πότε κανένα σκύλο.

...και, αν είναι μικρό και χαριτωμένο σκυλάκι, καλό είναι να το φιλάς και στο στόμα.

Απαραίτητη είναι η σωστή προσφώνηση... 

...με ένα μίγμα ενθουσιασμού, τρυφερότητας και γονεικής στοργής: 

«ααααχχχ....μωρό μου, γλυκούλι μου....γουτσου-γούτσου, ΓΟΥΤΣΟΥ!!!»

28 Ιουν 2023

πως αντέχω στο νησάκι





 ....δεν νιώθω την ανάγκη να πάω στην Αθήνα...και δεν είναι μόνο ο κορωνοιός.

Με ρωτάνε διάφοροι, συχνά, πως δεν πλήττω στο νησάκι.

... και μάλιστα αυτήν τη εποχή, που είμαστε  χωρίς τουρίστες και τα κλαμπ και τα άλλα «στέκια» είναι κλειστά η υπολειτουργούν.

Πως «αντέχω», πως δεν «φθείρομαι», πως δεν «πλήττω».

Λοιπόν η απάντηση είναι σύνθετη  και αν απαντήσω, θα κάνω διάλεξη και βαρυέμαι.

Βρήκα όμως ένα κείμενο του Φώτη Κόντογλου που ταιριάζει γάντι.

Έκανα ελάχιστες , μικρές μετατροπές και το κούρεψα και λιγάκι.

Αυτή λοιπόν είναι η απάντησή μου.

Ευλογημένε και σοφέ  Κυρ Φώτη, αυτό θα πεί λογοτεχνία:

 να μιλάς με την ψυχή σου και να μπαίνουν τα λόγια σου σε χιλιάδες στόματα που αδυνατούν να πουν τα ίδια πράγματα.

Δίνεις  φωνή στους μουγγούς.

Σαν και μένα.


«...Το φετινό καλοκαίρι είναι ακατάστατο. 

Μα και οι λίγες μέρες που είναι εντελως καλοκαιρινές, γεμίζουνε την ψυχή μας από κάποια αγαλλίαση που δεν την δίνει ποτέ ο χειμώνας. 

Η πλάση ημερεύει, τ’ άγρια τα βουνά δε φοβερίζουνε πια τον άνθρωπο, ούτε τα θυμωμένα σύννεφα, που στοιβιάζονται βαρειά το χειμώνα και γεμίζουνε το θόλο του ουρανού. 

Το φως είναι καθαρό. 

Το πρωί σηκώνομαι από τον ύπνο και γελά ο κόσμος του Θεού. 

Η μέρα είναι όμορφη σαν τον καλόν τον άνθρωπο. 

Οι αγέρηδες είναι αλαφροί και χαροποιοί, ακόμη κι ο γέρο Βοριάς είναι τώρα σα παλληκαρόπουλο. 

Αντί να βγάζει εκείνα τα φοβερά μουγκρίσματα, σφυρίζει γλυκά στα κλαδιά των δέντρων.

Όλα είναι ειρηνεμένα κι αναπαυμένα. 

Τα ζώα  ξαπλώνονται στον ίσκιο από κάτω από τα δέντρα ξέγνοιαστα και κοιμούνται. 

Τη νύχτα τα παράθυρα των σπιτιών είναι ανοιχτά κι ο κόσμος κάθεται ως τα μεσάνυχτα στις βεράντες, στις αυλές, στις ταράτσες. 

Ακούγονται από παντού φωνές. 

Φωνάζουνε και τα ζώα που κοιμούνται έξω στον ανοιχτόν αγέρα, ενώ το χειμώνα δεν ακούγεται τίποτα, γιατί είναι κλεισμένα. 

Ακούς τα πετεινάρια την αυγή, το γάιδαρο τη νύχτα. 

Α! Πόσο τις αγαπώ αυτές τις φωνές. 

Τη μέρα με το λιοπύρι τα τζιτζίκια τραγουδάνε απάνω στα δέντρα, αχολογά ο αγέρας σα να βγαίνει μια πυρκαγιά από φωνές, ενώ φλογίζονται γη κι αγέρας λες και βράζει κανένα λεβέτι. 

Το βράδυ σα σκοτεινιάσει και συντεφίζει ακόμη ο ουρανός κατά το βασίλεμα και στέκεται σα δροσοσταλίδα ο αποσπερίτης απάνω στο χάος του ουρανού, αρχίζει το τραγούδι του ένας μοναχικός μουσικός – ο γρύλος. 

Ενώ τα τζιτζίκια κάνουνε βουερή την καυτερή μέρα, ο γρύλος με το τρεμουλιαστό τρίξιμό του δεν κόβει την ησυχία της νύχτας, μα κάνει να τη νιώθεις πιο πολύ. 

Ω γρύλε, βλογημένο μαμούνι, που κρύβεσαι ντροπαλό, που ποτέ δε σε βλέπει μάτι σαν τραγουδάς. 

Θαρρεί κανείς πως ακούγει μιαν αγγελική φωνή από τον άλλο κόσμο. 

Μπροστά στο δικό σου το απλό, το λεπτό και μυστηριώδες τρίξιμο είναι, θαρρώ, χοντροειδείς βρόντοι και σαματάδες οι μουσικές που φτιάξανε οι άνθρωποι με την επιστήμη τους και με χίλιων λογιών όργανα.

Σε λίγο βγαίνει το φεγγάρι και ρίχνει το υδραργυρένιο το φως απάνω στη γή. Κι εγώ ρίχνω απάνω του την ματιά μου και ταξιδεύω μαζί του. 

Το φεγγάρι που αργοταξιδεύει στον ουρανό κι εσύ που κάνεις τρι τρι χωρίς να κουραστείς, νομίζει κανένας πως μετράς την αιωνιότητα. Καμιά φορά ακούγεται μαζί σου κι η ξαδέρφη σου η τριξαλίδα, που τραγουδά κι εκείνη σεμνά και ντροπαλά μέσα στην ησυχία της νύχτας. Μα το δικό σου τραγούδι είναι το πιο απαλό χάδι που ρίχνει σε ρεμβασμό την ψυχή μας. 

Σαν ξημερώσει ο Θεός τη μέρα και πυρώσει ο αγέρας από τον ήλιο, πλήθος ζούζουλα πετούμενα και περπατάμενα στο χώμα παρουσιάζονται. 

Μελίσσια, πεταλούδες λογιών λογιών, μύγες, μπούρμπουλοι, χρυσοβασιλιάδες, βουίζουν γύρω γύρω στα λουλουδισμένα αγιοκλήματα, στις αγριοτριανταφυλλιές, στις ακακίες, στις μουριές, όπου είναι πρασινάδα.

Κατά τα’ απόγεμα παίρνει ο μπάτης δροσερός από το πέλαγος και ζωογονεί την πλάση. 

Πέρα φαίνονται οι κάβοι γαλανοί. 

Η θάλασσα γλυκοκυματίζει και σιγοβουίζει. 

Στις ακροθαλασσιές κολυμπά ο κόσμος. 

Βάρκες, καΐκια διασταυρώνουνται στ’ ανοιχτά. 

Τραγούδια ακούγονται να βγαίνουνε από τα κύματα. 

Γλάροι κι άλλα θαλασσοπούλια πετάνε σα να ‘ναι πλεούμενα που ταξιδεύουνε στη ατμόσφαιρα. 

Η μοσχοβολιά της άρμης φτάνει ως απάνω στα βουνά. 

Τ’ αγεράκι σφυρίζει γλυκά. 

Από πάνω από αυτή τη γιορτή της πλάσης, ταξιδεύουνε αργά μέσα στον καταγάλανο ουρανό κάτι μικρά άσπρα σύννεφα σαν τουλούπες από μαλακό χνούδι. 

Περνάνε ψηλά πάνω από τα κεφάλια μας και πάνε χαρούμενα σε καιρό που φανερώνονται άλλα, από πέρα μακριά. 

Σα μικρές φουσκαλίδες κι έρχονται αργά κατά δώθε.

Όλα αυτά τα βλέπω και μεσ’ από το παράθυρο, ξαπλωμένος μακάριος. Δε θέλω ούτε φαγί, ούτε πιοτό. Ο αγέρας με μεθά. Φουσκώνει και ξεφουσκώνει τις ψιλές κουρτίνες, ώρες ώρες τις κλώθει με χάρη σα να χορεύει μαζί τους. Ανεμίζονται ψηλά, σπαρταρούνε με αγαλλίαση κι ύστερα ξαναπέφτουνε απαλά κι ολοένα παίζουνε, φτερουγίζουνε σαν άρμενα, σα σημαίες και πάλι μαζεύονται λες κι είναι ζωντανές. 

Ω! Οι κουρτίνες που παίζουνε στο παράθυρο είναι από τις πιο δροσερές αναμνήσεις που μας αφήνει το καλοκαίρι. 

Και στο πιο θλιβερό σπίτι δίνουνε χαρά, σαν το παιχνίδι ενός μικρού παιδιού...»

Ο μπαμπάς θα κάνει υπομονή

 




Η  ασθένεια κακοποιεί τον άρρωστο και η ιατρική κακοποιεί τον γιατρό: 

όχι μόνο γιατί δίνει συνεχή αγώνα ενάντια στην φθορά, τον πόνο και τον θάνατο,  αλλά, και γιατί αντιμετωπίζει συνεχώς τα συνοδά κοινωνικά προβλήματα.

Κοινωνικά προβλήματα  που, αν και δεν είναι εντός της ιατρικής αρμοδιότητος, μπλέκουν αναπόφευκτα με το ιατρικό έργο.

Φτώχεια και αρρώστεια.

Μοναξιά και αρρώστεια.

Αποξένωση και αρρώστεια.

Αποξένωση?

…ναι, αποξένωση: όταν γίνεσαι «ξένος».

Να σε κάνει «ξένο» η οικογένειά σου, τα παιδιά σου, γυναίκα σου, η ερωμένη σου, η πατρίδα σου.

Ξένος από ανάγκη, ξένος με το ζόρι.

Ξένος τόπος, ξένη γλώσσα, ξένες συνήθειες, ξένες εικόνες, ξένος ουρανός, ξένο τοπίο.

Αλλο να έχεις εγκεφαλικό στον τόπο σου και άλλο στον ξένο τόπο.

Άλλο πράγμα να έχεις χρόνια αρρώστεια -που θέλει φροντίδα και παρηγοριά-  και να είσαι με μιά οικογένεια που σε υποστηρίζει,  και, άλλο πράγμα να είσαι μόνος, γέρος… και ξένος.

Η διαχείριση  του πόνου και της ανημπόριας είναι παράπλευρα έργα του κυρίως ιατρικού.

Η φτώχεια τα διηθεί όλα αυτά σαν τοξικό δηλητήριο και τα κάνει ανυπόφορα.

Πιάνω τον εαυτό μου να υπολογίζει τι μπορεί να αντέξει οικονομικά ένας φτωχός με δισκοκήλες στον αυχένα και μυελοπάθεια: 

…πότε να γίνει η μαγνητική? 

…όταν θα μπορεί να πάει στην Αθήνα σε δυό μηνες που θα την κάνει με 70€ συμμετοχή ?

…ή τώρα χωρίς ΕΟΠΥΥ που θα δώσει  240€?

Τώρα?

…μα, τώρα, η δουλειά δεν παίρνει αναρρωτικές και διακοπές: 

αυτά σημαίνουν απόλυση… και η απόλυση σημαίνει πείνα…

Πείνα  για τον εργάτη και για την οικογένειά του στην Αίγυπτο.

Όλα είναι μιά διαπραγμάτευση ανάμεσα στην ανάγκη της εργασίας και στην ανάγκη της υγείας.

Η γυναίκα με τα κουτσούβελα στην Αίγυπτο περιμένουν το μηνιάτικο.

Ο μπαμπάς θα κάνει υπομονή.

Θα δουλέψει στο καίκι, θα φάει στο καίκι, θα κοιμηθεί στο καίκι.

Υγρασία? 

…αστεία, έ?

Καίκι - σπίτι, χειμώνα καλοκαίρι.

Οι κοιλιές διατάζουν.

Οι δισκοκήλες ας περιμένουν.

27 Ιουν 2023

διάλογος: μια νέα μορφή αυτομαστίγωσης




..άλλο ένα σύμπτωμα που με βασανίζει τελευταία είναι η δυσανεξία μου στον «Διάλογο».

…βέβαια,  γενικά, ο «Διάλογος» θεωρείται καλό, πολιτισμένο και δημοκρατικό πράγμα….αλλά  δεν είναι πάντα  έτσι. 

…συνήθως είναι μιά ασυνάρτητη,  ακατάστατη -και συχνά παράλογη - συζήτηση,  χωρίς καλή προθεση εξαγωγής συμπεράσματος.

 Απλά όλοι προσπαθούν να  υπερισχύσουν  και κατατροπώσουν  τον άλλο.

«τον αντίπαλο».

Καταντάει χάσιμο χρόνου και ενέργειας.

Γενικά, καταφέρνω να ξεφεύγω:

κάνω ασαφείς καταφατικές κινήσεις της κεφαλής.

Δηλαδή κουνάω ασαφώς το κεφάλι  μου, σε μια ήπια κατάφαση, παίρνοντας ταυτόχρονα μια έκφραση  ότι σκέφτομαι  το θέμα:

ότι τάχα προβληματίζομαι και το επεξεργάζομαι.

Αυτό δίνει λίγο θάρρος από την μιά αλλά από την άλλη μετριάζει την ένταση γιατί ο άλλος πιστεύει ότι σχεδόν με έπεισε.

Το μεγάλο λάθος που έκανα παλιά ήταν ότι προσπαθούσα να πω αντεπιχείρημα: είναι μιά χρονοβόρα και στείρα διαδικασία αφού γενικά, κανείς δεν θέλει να πεισθεί.

Όλοι θέλουν να πείσουν.

Το καλύτερω είναι να συμφωνείς.

Εγώ δεν έχω αντίρρηση  για την επίπεδη Γή , ούτε για τα δικαιώματα  των ψύλλων να τσιμπάνε.. και των γρύλλων να τραγουδάνε.

Είμαι «δημοκρατικό άτομο με ευαισθησίες» και «αφήνω όλα τα λουλούδια να ανθίσουν»…

26 Ιουν 2023

Πως να προκόψετε στην Ελλάδα: απλές συνταγές επιτυχίας

 

Στην Ελλάδα δεν προκόβεις  ποτέ παρά μόνο αν είσαι διάσημος: 

είτε είσαι  καλός στην δουλειά σου, είτε ντενεκές ξεγάνωτος, δεν μετράει.

Το μόνο που μετράει , είναι να είσαι γνωστός. 

Στην ιατρική κοινότητα, είναι κοινός τόπος... οι καλοί γιατροί είναι σεμνοί και αφανείς: τους ξέρουν μόνο οι συνάδελφοί τους πως είναι καλοί.

Γι αυτό, όταν οι ίδιοι ψάχνουμε ένα καλό γιατρό -πχ στο τάδε θέμα- ρωτάμε άλλους γιατρούς, συνήθως της ίδιας ειδικότητας: 

«γιά το τάδε θέμα/ πρόβλημα, που να πάω?».

Είναι ο πιο ασφαλής τρόπος να βρείς ένα καλό γιατρό.

Γενικά, οι τηλεοπτικοί γιατροί -ή αυτοί που αυτοπροβάλλονται στα ΜΜΕ - δεν χαίρουν εκτίμησης: 

οι περισσότεροι λοιποί γιατροί τους αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη. 

Και δεν είναι από ζήλεια: είναι η  πραγματικότητα.

Είναι φυσικό: 

το μυαλό σου ή στην δουλειά σου θα το έχεις ή στην προβολή της.

Ποτέ οι διευθυντές παραγωγής καί έρευνας, δεν είναι και διευθυντές μάρκετινγκ.

Αλλά στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, ικανότητα και προκοπή, δεν πάνε απαραίτητα μαζί.

Οι θέσεις και το χρήμα πάνε μάλλον στα λαμόγια της προβολής και της επικοινωνίας.

Το ίδιο συμβαίνει και στην πολιτική.

Άμα δείτε πολιτικούς που είναι συνέχεια στα τηλεοπτικά στούντιο, είναι μπάφες.

Δεν γίνεται ρε φίλε, και τους φακέλλους σου να μελετάς,  και να είσαι όλη μερα με τον Αυτιά, τον Παπαδάκη και την Μενεγάκη.

Απλά πράγματα.

Αλλά ο μαλάκας ο κοσμάκης, δεν χαμπαριάζει: ψηφίζει τηλεοπτικές μούρες.

Αυτά σκέφτομαι και παρηγοριέμαι που δεν τα κονόμησα: 

δεν κατάφερα την απαραίτητη επικοινωνιακή συμπεριφορά.

🙂

Παρά ταύτα, αρχίζω να την μελετάω τώρα: 

...λέω...τι στο διάολο...ένα κάρο μαλάκες έγιναν φίρμες και δεν αξίζουν μία...άρα, θά είναι κάπως απλό το θέμα. 

Δεν μπορεί να είναι πολύπλοκο.

Άρχισα λοιπόν να μελετάω τους  «επιτυχημένους»: 

πολιτικούς και ηθοποιούς, για αρχή, που είναι καθαρά επαγγέλματα γκλαμουριάς.

Λοιπόν οι κανόνες δεν είναι πολλοί και , το ενδιαφέρον είναι ότι είναι κοινοί.

Και στους πολιτικούς και στους ηθοποιούς.

Ένας καλός πρώτος κανόνας, είναι οι ... «αλλαξοκωλιές»: 

όχι οι ...κυριολεκτικές - αν και αυτό παίζει- αλλά οι μεταφορικές.

Τέτοιες «αλλαξοκωλιές» είναι πχ η αμοιβαία αλληλοπροβολή: 

πχ βλέπεις έναν μέτριο ηθοποιό και λέει για ένα άλλο καραμέτριο ηθοποιό: «μεγάλος θεατράνθρωπος!»

Αν δεν μπορεί να το πεί γιατί ο τύπος είναι καρακακόμοιρος, λέει πχ 

«Η ερμηνεία του, στον ρόλο του υπηρέτη στο έργο τάδε...ήταν καταπληκτική...έγραψε ιστορία!»

Ο δεύτερος «θέατράνθρωπος» στην πρώτη ευκαιρία, φυσικά θα γλύψει, δημόσια, τον πρώτο «θεατράνθρωπο» κοκ

Οι αλλαξοκωλιές στην πολιτική, επίσης είναι επιβεβλημένες: 

πχ ένας τενεκές διορίζει σε μια υπεύθυνη θέση έναν άλλο, κολλητό του, τενεκέ: 

μόλις κάνει αυτός κάτι ασήμαντο, το προβάλλει και αρχίζει τα συγχαρητήρια.

Μπράβο στον ΤΑΔΕ που ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ κατάφερε να κάνει δενδροφύτευση Βασιλικού και Δυόσμου στο προαύλιο του οργανισμού ΤΑΔΕ...ο λαός της Βλαχοαγουλινίτσας τον ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΙ γιατί όχι μόνο μυρίζει ωραίες μυρωδιές και χαλαρώνουν τα νεύρα του, αλλά και γιατί εξαφανίστηκαν τα κουνούπια ...αυτά που ως γνωστόν μεταδίδουν τον ιό του ΔΥΤΙΚΟΥ ΝΕΙΛΟΥ και αλλες ασθένειες....ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ, ΓΙΩΡΓΗ!!!

κλπ κλπ

Και ο Γιώργης,  στην πρώτη ευκαιρία, θα ανταποδώσει: 

«ΚΡΑΤΑ ΓΕΡΑ ΤΟ ΜΕΤΕΡΙΖΙ, ΓΙΑΝΝΗ, ΜΗΝ ΚΩΛΩΝΕΙΣ, Ο ΛΑΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ» κλπ κλπ.

Αυτή είναι η πολιτική αλλαξοκωλιά.

Λοιπές μέθοδοι, προσεχώς.

Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...