28 Μαΐ 2023

χαιδεύοντας αυτιά 2

...η σύγχρονη ψευδοαριστερή άποψη περί αμαρτίας, είναι ότι αποτελεί μιά «εφεύρεση των παπάδων» για να ενοχοποιούν και να  χειραγωγούν,  τους ανθρώπους.

Δεν υπάρχει αμαρτία αφού δεν υπάρχει Θεός, Τελική Κρίση, Κόλαση και Παράδεισος.

«Όλα είναι παραμύθια των παπάδων», λένε, για να «φοβίζουν τον κοσμάκη» και να τον έχουν «μαντρωμένο» κάτω απο την επιρροή τους.

Οι «αριστεροί», οι ξερόλες, που τάχα ανοίγουν τα μάτια του κόσμου προσφέροντας «ερμηνευτικά κλειδιά»: αυτοί που εξηγούν τα πάντα.

Αν και δεν αρνούμαι ότι οι θρησκευτικές ηγεσίες έπαιξαν κάποτε εξουσιαστικό  παιχνίδι τρομοκρατώντας τους πιστούς, μου φαίνεται ότι η ανωτέρω αριστερή προσέγγιση της αμαρτίας είναι εσφαλμένη και απλοική: 

η αμαρτία ως έννοια, δεν είναι ένας μπαμπούλας.

Ο διαλογισμός πάνω στην αμαρτία έχει παιδευτικό χαρακτήρα : είναι ένας είδος ψυχολογικής ενδοσκόπησης.

 Συνειδητοποίηση και αυτοεκπαίδευση.

Η έννοια της αμαρτίας είναι πολύ σχετική με την έννοια της ευθύνης.

Αμαρτία θεωρείται  η αποχή από την ευθύνη: 

όποιος δεν κάνει υπεύθυνα την δουλειά του, «αμαρτάνει».

Όποιος δεν είναι σωστός επαγγελματίας, γονέας, αδελφός, συνάνθρωπος, «αμαρτάνει».

Η αντίληψη της αμαρτίας  είναι ένα τεράστιο εκπαιδευτικό εργαλείο:

είναι το εργαλείο που μετράς την συμπεριφορά, τις ιδέες και τα κίνητρά σου.

Είναι ένα πρακτικό μέσο για ομαλό κανόνα ζωής.

Οι κοινωνίες έχουν ανάγκη απο κανόνες που τις κάνουν πιό λειτουργικές και, ως εκ τούτου, ανθρώπους που είναι λειτουργικά μέλη τους.

Προς τι όμως όλη αυτή  η ... «φιλολογία»?

Μα γιατί μου την δίνουν όλοι αυτοί που χαιδεύουν τα αυτιά του κοσμάκη.

Ο πρώην παπάς και νυν ...διαιτολόγος Ανδρέας Κονάνος, έχει 384.000 ακολούθους στο Facebook!

Είναι ένας τρομερός ινφλουένσερ!...δηλαδή πρόσωπο επιρροής.

Ξεκινώντας σαν παπάς, είχε όλο το κύρος του σχήματος και της Εκκλησίας, πίσω του.

Αλλά ήταν ένας παπάς που δεν έλεγε δυσάρεστα πράγματα: 

ποτέ δεν μίλαγε για αμαρτίες, ή κακούς ανθρώπους.

Όλοι είναι καλοί , κανένας κακός.

Ότι κάνεις, λοιπόν και σύ, είναι καλώς καμωμένο: 

μπορεί να είναι σφάλμα αλλά δεν έχει ηθική απαξία.

«Πέφτεις? 

Κανένα πρόβλημα: σηκώνεσαι».

Ο κόσμος δεν θέλει αξιολογήσεις.

Δεν θέλει κρίσεις.

Δεν θέλει να του κάνεις παρατηρήσεις.

“Don’t be judgemental”, λέει η πολιτική ορθότης.

Ας πλέουμε σε ένα πέλαγος αθλιότητας, εκμετάλλευσης και κακίας.

Κανείς δεν είναι κακός.

Ούτε  καν ο Τζωρτζ Σόρος, οι δικτάτορες, όσοι ξεκινάνε πολέμους για την κονόμα.

Και αυτοί,  είναι κατά βάθος καλοί.

Ο κοσμάκης θέλει να του λές ότι είναι καλός:

ότι έχει «πλούσιο ηθικό και συναισθηματικό κόσμο».

Ότι απλά πρέπει «να δει μέσα του τον κρυμμένο εσωτερικό πλούτο».

...ότι «είναι  και σοφός αλλά δεν έχει συναίσθηση της σοφίας του».

...πως «Διαθέτει αλάνθαστο ένστικτο».

«Η ευτυχία του είναι μπροστά του αρκεί να την δεί»...κλπ κλπ

Ό,τι γλυκερή μαλακία και να πείς, μέσα είσαι.

Βεβαια, ουδείς μαλάκας διορθώθηκε πιστεύοντας ότι είναι σοφός, ενάρετος και καταπληκτικός τύπος.

Αλλά αυτά δεν μετράνε.

Σημασία έχει να μην του χαλάσουμε την ζαχαρένια του.

Και να μην χάσουμε την πελατεία.

χαιδεύοντας αυτιά

Σπάω το κεφάλι μου να δω πως θα βγάλω λεφτά.

...αλλά  χωρίς πολλή δουλειά, χωρίς ρίσκο, χωρίς ταλαιπωρίες. 

Τελικά κατέληξα στον λαϊκισμό. 

Λαϊκισμός σημαίνει να λες ό,τι θέλει να ακούσει ο λαουτζίκος.

Για παράδειγμα, λέω μπω στην πολιτική και να λέω μόνο ευχάριστα πράγματα:  πχ «όλος ο απλός λαός, είναι καλός».

«Υπάρχει μιά σπάνια εξαίρεση να είναι από τον λαό κάποιος κακός και, αν είναι κάποιος λίγο κακός,  και αυτός είναι εν δυνάμει καλός».

Είναι θέμα συνθηκών.

 …πάντα  για τα στραβά ευθύνονται «αυτοί», οι προηγούμενοι στις παλιές κυβερνήσεις.

(Μέχρι εποχή Καποδίστρια και Τρικούπη επιτρέπεται η αναφορά).

«Ο λαός είναι πάντα καλός, σοφός και γενναίος».

Και φυσικά «έχει πάντα δίκιο».

Μερικές φορές μόνο, εξαπατάται από τους «κακούς» , που είναι οι αντίπαλοί μου, φυσικά.

Όλος ο κόσμος θέλει να αγαπήσει και να αγαπηθεί ανιδιοτελώς και τον αγαπάω και εγώ, πολύ.

Αλλά με αγαπάει και αυτός… γιατί «έχει ένστικτο»… και αντιλαμβάνεται και αυτός  την αγάπη που του έχω. 

Η αγάπη είναι σαν την σκόνη και τρυπώνει παντού : 

μιά καλή σκόνη, χρυσαφιά στην όψη και γλυκειά στην γεύση.

Ταιριάζει σε όλους η αγάπη μου και η θυσία μου και ειδικά στους «μη προνομιούχους»

Η καλή τύχη είναι σαν μιά ευεργετική βροχή: 

«θα μουσκέψεις από ευτυχία».

 «Αρκεί  να βγείς απο το καβούκι σου...είναι τόσο απλό».

Βλέπω πολλούς που λένε  τέτοιες μαλακίες και να τα κονομάνε.

Ελπίζω να με περιμένει μιά καλή τύχη,  εκεί έξω.

Την αξίζω.

Εγώ για τον λαό τα δίνω όλα.

Αρκεί να με ψηφίσει.

το θέμα είναι να μην πλήττεις

 …το θέμα είναι να μην πλήττεις . 

Το κυριότερο πρόβλημα των συνταξιούχων, είναι ότι πλήττουν. 

Αυτό τους δημιουργεί μια αίσθηση ματαιότητας και αδιεξόδου.

Αφού δεν έχουν τι να κάνουν, αφού δεν έχουν κανένα στόχο, το μόνο που τους μένει είναι να περιμένουν να πεθάνουν.

Εγώ που είμαι πιό πονηρός, είχα αρχίσει από παλιά να σκέφτομαι τι θα κάνω στη σύνταξη. 

Στην αρχή σκέφτηκα να το παίξω γερο- οικολόγος που γενικά είναι κάτι καλό γιατί σε κάνει να περιστοίχιζεσαι από δέντρα, ραχούλες  και παλαβά γκομενάκια που κάνουν γιόγκα ανακούρκουδα στο χορτάρι.

Δυστυχώς όμως λένε τόσες πολλές μαλακίες και παλαβομάρες,  που δεν τους αντέχω γιατί πλέον έχω μειωμένη ανοχή στην  παλαβομάρα και την νευρωσικότητα. 

Απέρριψα λοιπόν τους οικολόγους και  δεν ήξερα τι να κάνω. 

Τότε παρουσιάστηκε η ευκαιρία του κορονοϊού ούτως ώστε να γίνω πρωτοπαλίκαρο των αντιεμβολιαστών.

Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να γίνω γνωστός σαν ακτιβιστής ενάντια στο κατεστημένο του καπιταλισμού και των πολυεθνικών, ενάντια στην χούντα των πανεπιστημιακών γιατρών και,  γενικά,  να το παίξω επαναστάτης και Διγενής Ακρίτας που αντιστέκεται.

Θα το έκανα μιά μεγάλη επιτυχία… θα αποκτούσα  τεράστιο στρατό οπαδών στο YouTube, να γινόμουν ακόμη και ιδρυτής και αρχηγός κινήματος ή κόμματος, ή στέλεχος  κόμματος που φλέρταρε με το αντιεμβολιαστικό κίνημα.

Θα γινόμουν διάσημος και δεν θα έπληττα καθόλου.

Δυστυχώς εκεί που το σκεφτόμουνα και προσπαθούσα να πάρω μια απόφαση, με πρόλαβαν άλλοι και έγιναν αυτοί διάσημοι.

Τελικά όμως διαπίστωσα ότι δεν τους βγήκε σε καλό: 

έμπλεξαν να τους παλαβούς οπαδούς τους που τους πήραν αμπάριζα με τις παλαβομάρες και κάποιους τους κατηγόρησαν για «προδοσία» και «ξεπούλημα» στις πολυεθνικές και το κατεστημένο.

 Αλλά και αυτούς που  τόλμησαν να κατέβουν στις εκλογές,  σαν υποψήφιοι, τους έδωσαν  ελάχιστες ψήφους. 

Ο στρατός των οπαδών τους, τελικά, ψήφισε συστημικά κόμματα. 

Μια ακόμη απογοήτευση για κάθε Διγενή Ακρίτα στην σύγχρονη Ελλάδα.

Τελικά ίσως η πλήξη να είναι η μοίρα μου.

Με βλέπω να παίζω τάβλι στο καφενείο και να ψαρεύω κοκοβιούς στην Ερέτρια.

Η επανάσταση δεν έχει μέλλον στην Ελλάδα.

Τα κόκκινα αυγά

  Η συζήτηση που κάνουν οι κυρίες δίπλα μου είναι για τα κόκκινα αυγά που έβαψαν και αυτά που αγόρασαν και δεν είναι κόκκινα. Κουβέντες χορτ...