1 Οκτ 2024

Αγάπη ή Έρωτας για τον Κουμπή - Καραχμέτη?

 Μία ωραία ιστορία αγάπης του Παπαδιαμάντη με κοινωνικές προεκτάσεις : 

αναδεικνύει το γεγονός ότι η αγάπη διαφέρει απο τον έρωτα.

Η Αγάπη  δεν είναι Έρωτας…δηλαδή  μιά πράξη   ναρκισσιστικής αυτοεπιβεβαίωσης  μέσω της αμοιβαίας λατρείας με ένα  άλλο πρόσωπο. 

🙂

Η Αγάπη ουσιαστικά είναι μιά θυσιαστική  διαδικασία που υπερβαίνει το εγώ. 

Ο Παπαδιαμάντης αυτό περιγράφει:

Η άκληρη Σεραϊνώ εγκαταλείπεται βάναυσα από τον μεσόκοπο σύζυγό της Κουμπή-Καραχμέτη, που παντρεύεται την πολύ νεότερη Λελούδω για να αποκτήσει παιδιά. 

Η Σεραϊνώ αποκρίνεται σκορπώντας στοργή στη Λελούδω, μεγαλώνοντας τα οκτώ παιδιά της. 

Η Λελούδω λαμβάνει την προσφορά και η Σεραϊνώ σταδιακά περνά στην αγιότητα: 

κατά την ανακομιδή των οστών της, ο Παπαδιαμάντης ολοκληρώνει γράφοντας:

 «τα κόκκαλά της είχον ευωδιάσει».

Η αγιότης δεν επήλθε με προσευχές, γονυκλισίες και νηστείες αλλά μια διαδικασία αυθεντικής θυσιαστικής  προσφοράς.


https://www.imoph.org/pdfs/2012/01/04/2012.01.04aPpd-12/2012.01.04aPpd-12.pdf?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR16F0CQpfYXdpV3RYBf6NOgb6eNg07qqPUB-zXJjUbqP_lDnLpYRMIiVu0_aem__q9XIjKTYPlKLlOmGyCZsA

ανάπηροι και ανισόροποι καταναλωτές εικόνων

 …όλος αυτός ο βόθρος του διαδικτύου, βόθρος γεμάτος  με κάθε μορφής βία και ανωμαλία, ανακατεμένες με σεξουαλικές διαστροφές , έχει κάνει ένα ολόκληρο κόσμο ανάπηρο.

Ένας βόθρος που είναι προσιτός στα παιδιά και τους νέους με τα κινητά , τους έχει κάνει το μυαλό γιαούρτι.
Και οι ενήλικες, επίσης…αλλά τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα.
Δεν μπορουν να συγκεντρωθούν, δεν μπορούν να διαβάσουν δυό γραμμές λίγο σύνθετες, δεν μπορουν να λύσουν ένα απλό μαθηματικό πρόβλημα.
Όλα είναι εικόνες ανακατεμένες και προκλητικά φτιαγμένες για να διεγείρουν το συναίσθημα.
Και όποιος είναι και από την φύση του λίγο ασταθής, λίγο βλαμμένος ή ελλειμματικός, δεν θέλει και πολύ γιά  να στραβώσει χοντρά.
Δεδομένης και της ατιμωρησίας των μικρομεσαίων εγκλημάτων, όλα μιά χαρά: 
Κάνουν ότι θέλουν και δεν τρέχει τίποτα.
Οι γονείς τρέχουν αλαφιασμένοι να βγάλουν το μεροκάματο και απλά αγωνιούν που τα ηλίθια παιδάκια τους υφίστανται επιρροές από τον κάθε κακοποιό και τον κάθε προβληματικό,  χωρίς να έχουν τον χρόνο και την εξουσία να επιβάλλουν καμμία πειθαρχία.
Ο ξενόφερτος δικαιωματισμός με τα σκοτεινά κίνητρα , έγινε ύπουλα και στην ζούλα νομοθεσία απειλητική και δικτατορική και αδρανοποίησε την γονική εξουσία και το γονεϊκό ρόλο.
Τους γονείς τους έκανε  πάροχους στέγης,  τροφής και κινητών και  τα παιδιά τα κολάκεψε σαν μικρούς ενήλικο-ανήλικους που δικαιούνται τα πάντα αλλά δεν έχουν καμία ευθύνη για τίποτα.
…και τους δασκάλους?
….γλάστρες κακοποιημένες στο σχολείο.
Και φτάσαμε οι βρωμεροί πολιτικάντηδες, σάπιοι και εξαγορασμένοι διακινητές  ξένων ιδεών και ξένων συμφερόντων, να μας κάνουν μαθήματα γονεικής υπευθυνότηταςκαι ηθικής!
Ουστ!


τελευταία - και φαρμακερή- ελπίδα

…ένα συγκινητικό ποίημα του γερο-Μπουκόφσκι που είχε μείνει μόνος και ήλπιζε , ακόμα, να βρει μιά γυναίκα (να ακούσει γυναικεία βήματα). Τελ...