28 Μαρ 2024

διάλογος με ένα κρανίο

 Διήγηση στο Γεροντικό για τον αββά Μακάριο :

 Ο αββάς Μακάριος ο Μέγας, μέγας Ασκητής, περπατώντας κάποια φορά στην έρημο, βρήκε παραπεταμένο πάνω στο χώμα ένα ανθρώπινο κρανίο.

Το κούνησε λίγο με το φοινικένιο ραβδί του λέγοντάς του: 

«Συ, ποιος είσαι;» το ρώτησε.

«Αποκρίσου με»

Το κρανίο του μίλησε και είπε:

«Εγώ ήμουν αρχιερέας των ειδωλολατρών που παρέμειναν σ’ αυτόν τον τόπο, κι εσύ είσαι ο αββάς Μακάριος που έχεις μέσα σου το άγιο Πνεύμα. Όποια ώρα λοιπόν σπλαχνίζεσαι αυτούς που είναι στην κόλαση, παρηγορούνται λίγο».

Τον ρωτάει ο αββάς Μακάριος: 

«Και τι λογής παρηγοριά έχουν;»

Και απαντά το κρανίο: 

«Όση είναι η απόσταση μεταξύ ουρανού και γης, τόση είναι η φωτιά κάτω από μας. 

Καθώς λοιπόν στεκόμαστε μέσα στη φωτιά από το κεφάλι ως τα πόδια, δεν είναι δυνατόν ο ένας να δεί το πρόσωπο του άλλου, γιατί η ράχη του ενός είναι κολλημένη στη ράχη του άλλου. 

Όταν όμως προσεύχεσαι για μας, βλέπει εν μέρει ο ένας το πρόσωπο του άλλου».

Έκλαψε τότε ο Γέροντας και είπε: 

«Αλίμονο στην ημέρα που γεννήθηκε ο άνθρωπος, εάν αυτή είναι η παρηγοριά της κόλασης».

Είναι μιά  ιστορία που θα μπορουσε να γίνει ένα μοντέρνο θεατρικό μονόπρακτο:

…ο διάλογος  ενός ενάρετου ζωντανού μέ ένα κρανίο αμαρτωλού είναι μιά πολύ μοντέρνα, μη ρεαλιστική αναπαράσταση του προβλήματος της αμαρτίας και της τιμωρίας της.

…ένα θέατρο του παραλόγου.

Αλλά , με το παράλογο, ως έλλειψη ρεαλισμού….

….δηλαδή με την χρήση φανταστικών σκηνών που δεν ανταποκρινονται στην κοινή εμπειρία.

…σκηνών δεν είναι ψέμμα αλλά, που αντίθετα, μπορούν  να αναδεικνύουν μιά αλήθεια.

Λένε ότι λέξη «Αλήθεια» προέρχεται από το στερητικό α- και τη λέξη λήθη (λησμονιά).

Αληθεια είναι η κατάσταση  όταν δεν ξεχνάς.

Ισως όμως να είναι λάθος ετυμολογία.

Σύμφωνα με το λεξικό των Λίντελ - Σκοτ η λέξη προέρχεται από το λήθω = λανθάνω (= μου διαφεύγει) και το στερητικό "α".

Αλήθεια είναι η κατάσταση που δεν σου ξεφεύγει κάτι.

Όταν δεν σου ξεφεύγει το ουσιώδες.

Το ψέμα δεν είναι το ακριβώς αντίθετο της αλήθειας. 

Η αλήθεια αντανακλά και παράγει πραγματικότητα ενώ η μη αλήθεια δεν παράγει πραγματικότητα.

Αντίθετα, το ψέμα, επειδή δεν αντανακλά την πραγματικότητα, παράγει νέα πραγματικότητα, νέα δηλαδή αλήθεια, όταν το πιστεύει κάποιος. 

Γι αυτό και το ψέμμα είναι δαιμονιώδες, εργαλείο του Διαβόλου.

Ποια αλήθεια λοιπόν αναδεικνύεται από την ιστορία του Γεροντικού; Ποια αλήθεια αποκαλύπτει το κρανίο στον αββά Μακάριο;

Η αποκάλυψη είναι ότι η κόλαση υπάρχει.

…η Κόλαση είναι ένας τόπος όπου οι ψυχές βασανίζονται επειδή δεν είναι υποχρεωμένες να μην βλέπουν η μία την άλλη. 

Το πρόσωπο είναι καθρέφτης και χαρακτηριστικό της προσωπικότητας.

…καθρέφτης που δίνει την ευκαιρία ανθρώπινης επικοινωνίας, δηλαδή γνωριμίας μιάς άλλης ανθρώπινης ύπαρξης.

Αποκάλυψη του κρανίου είναι επίσης ότι η τιμωρία υπάρχει και είναι συνέπεια των ανθρώπινων επιλογών.

Δεν τιμωρεί ό Θεός , αυτοτιμωρείται ο άνθρωπος.

Αυτός επέλεξε την Κόλαση της άρνησης του ανθρώπινου προσώπου: της επικοινωνίας με τον άλλο άνθρωπο, γυρίζοντάς του την πλάτη.

Κόλαση είναι ο τόπος που οι πλάτες είναι κολλημένες.

27 Μαρ 2024

οι διδυμοι πύργοι και ο πύργος 7 που έπεσε μόνος του


 






Οι δίδυμοι πύργοι είναι στο πρώτο χάρτη τα μπλε τετράγωνα: είναι οι πύργοι 1 και 2.

Το παγκόσμιο κέντρο εμπορίου (world trade center  / WTC) έχει μπόλικα κτίρια γύρω γύρω τα οποία φαίνονται και ένα από αυτά είναι ο πύργος 7 που είναι σαν μπλε σταγόνα και είναι 106 m, βόρεια  από το βορεινό Πύργο 1.

Τα δύο αεροπλάνα των αεροπειρατών χτύπησαν τους πύργους 1 και 2 -τα δύο μπλε τετράγωνα.

…τεράστια κτιρια…  τα οποία έπιασαν λίγη φωτιά και μετά έπεσαν σαν χαρτινοι πύργοι… 

….όχι οι μισοί, ούτε  το ένα  μερος… αλλά ολόκληροι: από τα θεμέλια.

Μαζί.

Μετά απο εκρήξεις, διαδοχικές.

….σύμφωνα με εκατοντάδες μάρτυρες.

Τα γύρω κτίρια δεν έπιασαν φωτιά ούτε χτυπήθηκαν από θραύσματα που θα προκαλούσαν σοβαρές βλάβες.

Το μόνο κτίριο που πληγώθηκε σοβαρά  μετά ήταν ο πύργος επτά πάνω από 100 m μακριά, στον απέναντι δρόμο, και όχι το κοντινότερο κτίριο στους δύο δίδυμους πύργους. 

Δενήταν το διπλανό κτιριο στον Πύργο 1: ήταν το παραδιπλανό, απέναντι στον δρόμο!

(το διπλανό δεν έπαθε τίποτα!…στην εικόνα του Google Earth, νεο κτίριο υπο ανεγερση)

Και όμως τα θραύσματα αυτά , λένε, προκάλεσαν φωτιές που έκαιγαν επί επτα ωρες και, ξαφνικά,  αυτός ο πύργος λεπτά των 47 οροφών , κατέρρευσε απο τα θεμέλια του σε επτα δευτερόλεπτα.

Και εδω ακουστηκαν διαδοχικές εκρήξεις απο εκατονταδες μαρτυρες.

Τελικά, οι δίδυμοι πύργοι αποφασίστηκε να μην ξανακτιστούν και να μείνει μιά τρύπα στην τοποθεσία τους, γιά να γίνει μνημείο.

…και έγινε μνημείο.

Όμως ο πύργος επτά,  αναφέρεται ελάχιστα.

…και ξανακτίστηκε, νεος πύργος.

….καμία προσπάθεια για μνημείο,  που θα “αποτίσει φόρο τιμής στους νεκρούς” εκεί κλπ

Δεν θέλουν να θυμώμαστε τον Πύργο 7…μόνο τους άλλους δύο. 

Δε χτυπήθηκε από αεροπλάνο και έπεσε από μόνος του…

Προφανώς δεν είναι αξιόλογο συμβάν.

Απλά αξιοπερίεργο.

Κακή  κατασκευή.

….και δε λειτούργησε και το σύστημα πυρασφάλειας…γαμώτο.

…(…δεν πήρε μπρος  το νερό., τίνα κάνουμε?)

….φωτιά…και μετά…φφφφλπππ τεζα ο πύργος,  απο τα θεμέλια.  Όλα φλατ.

Έγιναν έρευνες, και τελικά, βγήκε το πόρισμα μετά από εφτά χρόνια!

Παρά το ότι σημαντικές ενώσεις  αρχιτεκτόνων και πολιτικών μηχανικών έβγαλαν ψηφίσματα και πορίσματα ότι αυτό το πράγμα δεν πέφτει έτσι στα καλά καθούμενα σε λίγα δευτερόλεπτα. 

Δεν έχει συμβεί ποτέ σε άλλο ουρανοξύστη.

Και μετά βγήκαν  ερευνητές, από Δανία  και αλλού, που είπανε ότι στα χαλάσματα βρέθηκαν  υπολείμματα εκρηκτικών  στρατιωτικού τύπου που λιώνουν το ατσάλι και το κάνει να μοιάζει με βούτυρο. 

Ούτε αυτά ελήφθησαν υπόψη:  θεωρίες συνωμοσίας, είπαν.

Άντε μετά εγώ να πιστέψω επίσημες ή ανεπισημες ανακοινώσεις πάνω σε σοβαρά θέματα όπως τον πόλεμο της Ουκρανίας.

Η παραπληροφόρηση, το ψέμα, και η προβοκάτσια, και από τα πλέον επίσημα χείλη, είναι κοινός τόπος.

Αν ένα μεγάλο κράτος δε διστάζει να κάνει προβοκάτσια με 3000 νεκρούς απέναντι στον ίδιο τον εαυτό του και στους πολίτες του,  για να προκαλέσει έναν πόλεμο στην άλλη άκρη της γης, τότε δεν πιστεύω τίποτα .

…και απλά πιστεύω πως όλα είναι δυνατά.:

26 Μαρ 2024

οι εκλογές είναι η καλύτερη μου φάση

 


Οι εκλογές με ανεβάζουν ψυχολογικά, είναι το καλύτερό μου.

Είμαι φτωχός και ασήμαντος και φυσικά όλοι οι επιτυχημένοι πολιτικοί με έχουν γραμμένο: 

και εμένα και τις απόψεις μου και τις ανάγκες μου. 

Ειδικά μου την δίνουν όσοι έχουν ύφος και λεφτά γιατί, ως γνωστόν, με την πολιτική κάνεις καλές μπάζες. 

Με εκνευρίζουν επίσης και κάτι χαζοβιόλες που το παίζουν πολιτικοί αλλά το παίζουν και μοντέλα , σεξοβόμβες και ευαίσθητες. 

Όλες αυτοί, προεκλογικά, λένε αερολογίες, υπόσχονται τα πάντα και ταυτόχρονα φιλάνε γέρους, μωρά και γάτες.

Οι εκλογές είναι το καλύτερό μου γιατί σπάω πλάκα  βλέποντας την αγωνία τους να εκλεγούν. 

Ισως αργότερα αρχίσω και τα σχόλια στα σόσιαλ μήντια: 

«είσαι αστέρι, έχεις πολύ μέλλον στην πολιτική, θα ήταν τρομερό να μην εκλεγείς» κλπ. 

Υποψιάζομαι ότι και άλλοι φτωχοί σπάνε πλάκα παριστάνοντας τους οπαδούς ή αντιπάλους : 

έχω αρχίσει να πιστεύω πως είμαστε πολλοί σε αυτή την διασκέδαση.

25 Μαρ 2024

εξευτελισμένοι χειροκροτητές

 …μία Ουκρανέζα πορνοστάρ ανέλαβε να κάνει έρανο για να αγοραστούν προσθετικά μέλη για 60.000!!! ανάπηρους Ουκρανούς στρατιώτες.

Δηλαδή , παρά τα δισεκατομμύρια που ροκανίζουν οι βιομήχανοι και οι έμποροι όπλων και οι απατεώνες ολιγάρχες που τα κατακλέβουν και τα εμπορεύονται παράνομα σε λαθρεμπόριο, δεν τους περισσεύουν για τους αναπηρους.

Ο  ηθικός θάνατος της Δύσης ολοκληρώνεται με εξευτελισμό:

πλήρης ο  εξευτελισμός των εννοιών της δημοκρατίας, του πατριωτισμού και της ανθρωπιάς.

Δεν είναι τυχαία η προβολή των πορνοστάρ με κάθε ευκαιρία: 

το σύστημα αδρανοποιεί τους πολίτες, εξευτελίζοντάς τους.

…ναι, μικρά, ηλίθια και φοβισμένα ανθρωπάκια… 

….θα είστε απόλυτα υποταγμένα και θα μας χειροκροτάτε και από πάνω.

Και όλα αυτά που σέβεστε και πιστεύεστε , δεν αξίζουν τίποτε.

Το ηρωικό σύμβολο που σας αξίζει, είναι μιά πορνοστάρ…

Ξεφτιλισμένοι και αφοσιωμένοι χειροκροτητές μας…


https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/728627/protovoulia-oukranis-pornostar-gia-tous-akrotiriasmenous-tou-polemou-sxedon-60-xil-oi-anapiroi?fbclid=IwAR3r865eB6bfirmd9ErXIV6kM1wXgIRXnoCFYzaOAKo2nkSMxM62ax1M3Xo_aem_AaW3oQaSwfbu7LCZFUIvUo4mf5tZJKIMvYnddEi28oYXOjbGnpUKCmnN5yUqExByyUM




22 Μαρ 2024

Τελετουργίες

 




Οι μικρές καθημερινές τελετουργίας δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας και ρυθμού στην καθημερινή ζωή. 

Πίνεις τον καφέ σου ήρεμα , με αργές στάνταρ κινήσεις και αργές αναπνοές… συνοδεία σπανακόπιτας η γλυκειάς κολοκυθόπιτας (βλ φωτο)

Αρχίζει να κυκλοφορεί στο αίμα καφείνη και γλυκόζη που δημιουργούν αίσθηση ευεξίας και ευφορίας. 

Η προσοχή επικεντρώνεται στους γευστικούς και οσφρητικούς κάλυκες καθώς και στους ίδιοδεκτικούς υποδοχείς του οισοφάγου, όταν κατεβαίνει αργά η μπουκιά. 

Βασικά είναι μια άσκηση προσοχής με εστίαση σε αίσθηση κσι όχι σε σκέψη.

Χωρίς  συνοδές ενοχλητικές σκέψεις. 

Οι σκέψεις, συνήθως είναι δηλητηριώδεις.

Συνοδεύονται από άγχη, παλαιά τραύματα και εκκρεμότητες στην εφορία και την εργασία.

Η απλή αγνή επικέντρωση προσοχής στην μυρωδιά του τσαγιού και στην υπέροχη αίσθηση της πορσελάνης του φλυτζανιού , απομακρύνει το άγχος του καταπιεστικού σαμουράι συζύγου και τη αίσθηση κοινωνικής παγίδευσης της Γιαπωνέζας συζύγου. 

Όλο μαζί το πακέτο της εμπειρίας,  το ονόμασαν «τελετουργία του τσαγιού».

Πολλές τελετουργίες,  προσευχές και γονυκλισίες,  δημιουργούν βεβαιότητα ότι η ζωή θα συνεχίσει αδιατάρακτη. 

 …χωρίς φουρτούνες και απρόοπτα. 

Το πιστεύω και εγώ: 

Το υπερπέραν θέλει να να του δείχνεις εμπιστοσύνη.

21 Μαρ 2024

παρακολουθείστε τις συνήθειες του τσοπάνη και του χασάπη

 ...κάποιος είπε ότι ο κόσμος πάει στραβά γιατί είναι φουλ από  μαλάκες γεμάτους βεβαιότητες.

 Και μάλλον  είναι αλήθεια , αφού έστω και ελάχιστο μυαλό να διαθέτει κανείς  , καταλαβαίνει ότι ο κόσμος είναι πολύπλοκος και συνεπώς έχει ένα κάρο δικαιολογημένες αμφιβολίες.

Ο μαλάκας που δείχνει βέβαιος για τις απόψεις του είναι πιό πειστικός από έναν άλλο που αμφιβάλλει και το συζητάει.

Ο λαουτζίκος νιώθει πιό ασφαλής αν ακολουθεί ένα μπροστάρικο κριάρι που φαίνεται βέβαιο για το που πάει ο δρόμος.

Και το ακολουθεί, το μπροστάρικο... ακόμη και  μέχρι τον γκρεμό.

Η αμφιβολία δίνει την εντύπωση ατολμίας και αδυναμίας.

Τα μπροστάρικα κριάρια δεν είναι μόνο ηλίθια και γεμάτα μαλακισμένες βεβαιότητες... είναι και πολύ αισιόδοξα:

 βελάζουν κούφια  αισιοδοξία  στα αυτιά του κοπαδιού που την ακούει πολύ ευχάριστα.

Και περνάνε όλοι καλά, μεσ´ την αυταπάτη , μέχρι να ξημερώσει η μέρα που ή το πηγάδι είναι ξερό ή ο τσοπάνος πουλάει  τα αρνιά στο χασάπη.

Οι τσοπάνηδες και οι χασάπηδες δεν έχουν  αυταπάτες αλλά ούτε και αμφιβολίες ή  βεβαιότητες: απλά αγοράζουν και πουλάνε.

Η δουλειά τους είναι να σφάζουν, ανά τακτά διαστήματα.

Καταλήγω στο συμπέρασμα,  ότι όχι η φιλοσοφία αλλά η παρατηρητικότητα, θα σώσει τα αρνάκια: 

αρκεί να παρατηρήσουν και να καταγράψουν , σε βάθος χρόνου, τις συνήθειες του τσοπάνη και του χασάπη.

Τα γεγονότα και οι πράξεις, μετράνε.

20 Μαρ 2024

τόπο στους νέους και στην Αντζελα Γκερέκου




…κάποτε σκεφτόμουν οτι όλη αυτή η γεροντοκρατία στον δημόσιο τομέα μπορεί να είναι ενθαρρυντική  : 

όλοι οι πονηροί, αδίστακτοι  και τυχοδιώκτες γέροι μπορεί να πάρουμε θέσεις στα γεράματα.

Μετά σκέφτηκα το μάταιον και φαιδρόν του πράγματος και άλλαξα γνώμη: 

προτιμώ να  πίνω φραπέδες στην πλατεία Νέας Σμύρνης.

Η Εύη Χριστοφιλοπούλου είναι 68 χρονών και  ονειρεύεται δεύτερη πολιτική καριέρα στην Νέα Δημοκρατία.

Με «προοδευτικό πρόσημο» φυσικά… και «απαρασάλευτη προσήλωση στίς αρχές και τους στόχους των απαραίτητων εκσυγχρονιστικών αλλαγών» κλπ.

Η Αντζελα Γκερέκου επισης είναι κάπου εκεί, ηλικιακά,  και είναι αφεντικό στον ΕΟΤ.

Να την θαυμάζουν οι ξένοι όπως τις Καρυάτιδες.

…είναι διαχρονική.

🙂

Οι φιλόδοξες γριές μου την δίνουν χειρότερα από τις φιλόδοξες νέες.

Θεωρώ ότι πρέπει να φυλάνε τα εγγόνια τους για να πάνε τα παιδιά τους στον κινηματογράφο.

…και στο μεταξύ να φτιάξουν  και κανα παστίτσιο… να υπάρχει για μεσοβδόμαδα.

Είμαι σεξιστικό γουρούνι?

Παρακαλώ!…όχι χαρακτηρισμούς.

Είναι απλοικοί.

Απλά θέλω να δώσουμε χώρο στους νέους.

Τους γέρους τους δικαιολογώ μόνο αν είναι ανοικοί ή μοιάζουν στην Αντζελα Γκερέκου.

Στην Αντζελα Γκερέκου, στην Ορνέλλα Μούτι και στην Μόνικα Μπελούτσι συγχωρώ κάθε ανοησία, φιλοδοξία και εκτροπή: 

σημάδεψαν την εφηβεία  μου.

Στην Ευη Χριστοφιλοπούλου δεν συγχωρώ τίποτε.

Ολες οι φιλόδοξες γιαγιάδες να φιλοσοφήσουν.

…δηλαδή να κάτσουν στα αυγά τους , ήρεμα.

Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...