26 Δεκ 2023

Λίγη βλακεία ωφελεί

 Η πολλή αντίληψη είναι σαν την οξεία όραση: βλάπτει… γιατί βλέπει όλες τις σκατότρυπες δεξιά αριστερά που είναι κάπως κουκουλωμένες.

Ανυπόφορο.

Η πολλή φαντασία βλάπτει κσι αυτή : 

σε παρασύρει σε ιδανικούς κόσμους κσι καταστάσεις ανέφικτες. 

Φαντάζεσαι την Τούλα γιά Μόνικα Μπελούτσι.

Βραχυχρόνιες απολαύσεις με συνοδές απογοητεύσεις. 

Είνσι αναπόφευκτο… βαφτίζεις με την φαντασία την  μαρίδα συναγρίδα αλλά  το γεύμα θα είναι  ελάχιστο.

Έχεις τρομερή μνήμη;

… άλλη κατάρα αυτή! 

…η χειρότερη: αν δεν μπορείς μα απαλλαγείς σπό τις επώδυνες αναμνήσεις που είναι και οι περισσότερες, πας γιά νεύρωση , κατάθλιψη κλπ

Γενικά η εξυπνάδα βλάπτει ενώ η βλακεία ωφελεί : 

Συνήθως ο βλάκας είνσι ευτυχής μέσα στην βλακεία του .

Άσε που νομίζει πως είναι κσι ο πιό μάγκας.

Τα πιο επιτυχημένα ζευγάρια αποτελούνται σπό ένα πονηρό κσι ένα βλάκα που τον υπακούει ή από δυο βλάκες που συμφωνούν. 

Οι έξυπνοι σκοτώνονται μεταξύ τους.

Τα πρόβλεψε όλα η Φύση…

…για να υπάρχει βιολογική ισορροπία.

Λυπάμαι που οι άστεγοι δεν παιζουν πια ποδόσφαιρο

 ...αν κάποιος θεονήστικος μου ζητήσει μιά τυρόπιτα ή ένα κουλούρι , προφανώς θα του το δώσω να ξεπεινάσει ό άνθρωπος, έστω προσωρινά.

Δεν θα του άρνηθώ... όπως κάποιοι που αρνούνται από λόγους αρχής  την φιλανθρωπία,  γιατί τάχα είναι «υποκρισία» και «μπάλωμα» και πρέπει πρώτα «να πέσει ο καπιταλισμός»  για να υπάρξει μόνιμη λύση...κλπ ανοησίες.

Απ´ την άλλη μεριά, κάποιες μορφές ευκαιριακής φιλανθρωπίας παίρνουν διαστάσεις νοσηρές: 

κάποιοι μαλακοεγγλέζοι μίσθωσαν ένα πεντάστερο ξενοδοχείο και έβαλαν μεσα 28 αστέγους να περάσουν ζωή και κότα για δυό μέρες, τα Χριστούγεννα. 

Και μετά το καταπληκτικό -γουάουα!!!- διήμερο,  μέσα στα σατέν σεντονια και το χλαπάκιασμα με τις γκουρμεδιές και τους καπνιστούς σολωμούς, πίσω πάλι στην χαρτόκουτα!

Σόρρυ, κύριοι φιλάνθρωποι Εγγλέζοι, αλλά μου μοιάζει λίγο σαδιστικό όλο αυτο το πράγμα.

Αυτό είναι  που τους λείπει? το τέλειο διήμερο?

...η μήπως λίγη μόνιμη ζέστη και ασφάλεια ?

Το ίδιο αίσθημα νοσηρής φιλανθρωπίας και ενδιαφέροντος,  είχα και με τον ποδοσφαιρικό αγώνα που είχε  παίξει ο Κυριάκος με τους ποδοσφαιριστές της Εθνικής του 2004 εναντίον της «Εθνικής Αστέγων» προ διετίας: δηλαδή κάποιοι εύποροι κονομημένοι , γυμνασμένοι και χορτάτοι , αποφάσισαν να παίξουν μπάλα και να «διασκεδάσουν» εναντίων μιάς ομάδας άθλιων που κοιμούνται στα πεζοδρόμια!

...και είναι αυτό «ενδιαφέρον» και «φιλανθρωπία» και «ευαισθητοποίηση»?

Ρε θα τρελαθούμε εντελώς?

Τώρα πάλι μαλακία...ο κύριος Κυριάκος: πήγε λέει, μέ «τόλμη» στα άθλια στέκια των τοξικομανών στην Ομόνοια και έκανε ...επιθεώρηση....συγγνώμη επίσκεψη ενδιαφέροντος και συζήτησε κλπ κλπ με πρώην και νυν (?) πρεζόνια και διαμόρφωσε άποψη για το πρόβλημα και μπλα.. μπλα... μπλα....

Και μετά τα πρεζάκια βαράγανε τις ενέσεις στον λαιμό και στα αρχίδια τους και οι κοπέλες πηδιότανε στο πεζοδρόμιο με γέρους και γύφτους για δέκα ευρώ.

Μπράβο, εύγε! ...υπέροχη η ευαισθητοποίηση της πολιτικής ηγεσίας.

Να μας ξανάρθετε, σας περιμένουμε.


Παραμονές Χριστουγέννων 2016: ΝΔ εναντίον Εθνικής αστέγων


https://www.iefimerida.gr/news/308762/o-mitsotakis-epaixe-podosfairo-me-ton-gio-toy-kontra-stin-ethniki-astegon-eikones


«οντολογικό θεμέλιο»

 ….






…ο Μητροπολίτης Πειραιώς εξέφρασε τη λύπη του για την «αμετροεπή βλασφημία» του κ. Μόσιαλου ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά είπε «κάτω από το προσωπείο της ευγένειας και του καθωσπρεπισμού κρύβει δυστυχώς ένα πρόσωπο ρατσισμού και φασισμού, διότι όταν προσβάλλεις την πίστη του άλλου προσβάλλεις το οντολογικό του θεμέλιο».

Αυτό το «οντολογικό θεμέλιο» θέλω να σχολιάσω με πιό απλά λόγια.

Η θρησκευτική πίστη είναι δομικό στοιχείο της προσωπικότητος γιατί η προσωπικότητα δομείται  από συγκεκριμένη κοσμοθεώρηση: αντιλαμβάνομαι τον εαυτο μου και το σύμπαν με ένα ορισμένο τρόπο.

Αν αλλάξω τρόπο θέασης του κόσμου και του εαυτού μου, μεταβάλλεται  και η προσωπικότητά μου.

Η αίσθηση του εαυτού έχει άμεση σχέση  με την καταγωγή, τις οικογενειακές σχέσεις, το χώμα που σε έθρεψε και την μεταφυσική πίστη.

Γιατί η μητέρα είναι πρόσωπο ιερό; 

…γιατί είναι μέρος του εαυτού: είναι τόσο άρρηκτος ο δεσμός μάνας παιδιού που συνιστά δομικό  στοιχείο του εαυτού.

Η Παναγία είναι η μητρική αρχετυπική μορφή: 

είναι η Μητέρα του Θεού, η μεγάλη μάνα του σύμπαντος… 

Η Παναγία δεν προσβάλλεται από τον Μόσιαλο.

Η Παναγία, ως ιερή μητρική μορφή, έχει ιερότητα που φτάνει μέχρι την προιστορία: 

κληρονόμησε την θέση της από την Μεγάλη Θεά, την λεγόμενη Λευκή Θεά των μητριαρχικών κοινωνιών που χάνονται στα βάθη της προιστορίας των μεσογειακών προκλασσικών πολιτισμών.

Ο Μόσιαλος δεν προσβάλλει την Παναγία, προσβάλλει την προσωπικότητα όσων την ευλαβούνται.

Κανείς  Μόσιαλος δεν είναι ικανός να παίξει με αυτά τα πράγματα: 

η νεωτερική - μοντέρνα- αθειστική θεώρηση της φύσης έχει ιστορία μόλις 200 χρόνια.

Είναι εντελώς αδύναμη σε σχέση με την πανίσχυρη ένθεη αντίληψη.

Όταν  βλέπεις τον Πούτιν, τον ηγέτη ενός πανίσχυρου έθνους - και πρώην πρωτοπαλήκαρου της ΚαΓκεΜπε-  να κάνει  ευλαβικά τον σταυρό του, σχεδόν ακούς να τρίζουν τα κόκκαλα των άθεων από τον Στάλιν μέχρι τον Βολταίρο.

Κάθε τυχοδιώκτης τύπου Μόσιαλου είναι καταδικασμένος να εισπράττει φυσικές και μεταφυσικές καρπαζιές. 

Η απολογητική του ανακοίνωση το αποδεικνύει.


Γιατί οι χριστιανοί των πρώτων αιώνων πέθαναν για την πίστη τους;

…γιατί  άντεχαν βασανιστήρια;

Γιατί στη διάρκεια της τουρκοκρατίας υπήρξαν τόσοι νεομάρτυρες;

… δηλαδή Ραγιάδες που μαρτύρησαν για να μην αλλαξοπιστήσουν; 

Γιατί τόσοι κομμουνιστές δεν υπέγραψαν δήλωση;

Όλοι αυτοί, και εκατομμύρια άλλοι, γιατί  δεν άλλαξαν πίστη παρά τα προνόμια που θα είχαν;

Ολοι αυτοί το έκαναν για ένα και μόνο λόγο: 

…γιατί η αλλαγή θρησκείας ή η δήλωση μετανοίας, θα  ήταν προσβλητική της προσωπικότητας τους. 

Ήταν δηλαδή κάτι το οποίο θα άλλαζε την προσωπικότητά τους και θα τους μεταμόρφωσε κάτι διαφορετικό: δεν θα ήταν πλέον ο εαυτός τους.

Και μη μου πείτε ότι η θρησκευτική πίστη και η κομμουνιστική ιδεολογία είναι πολύ διαφορετικά πράγματα από ψυχολογική οπαδική σκοπιά:

όπως έχουν πει και πρώην κομμουνιστές προπαγανδιστές, όπως ο Γεώργιος Γεωργαλάς που ήταν υψηλόβαθμος κομμουνιστής στην Ουγγαρία πριν πάει στην χούντα και γίνει σοβιετολόγος, η κομμουνιστική ιδεολογία και πρακτική έχει πολλά θρησκευτικά χαρακτηριστικά: 

έχει Προφήτες ( Μαρξ, Ένγκελς), έχει μάρτυρες, έχει Μεσσίες (Λένιν, Στάλιν) , έχει παράδεισο, έχει εσχατολογία και τέλος της ιστορίας .

Εν κατακλείδι: το να προσβάλλεις η διακωμωδείς την πίστη του άλλου είναι στην ουσία προσβολή της προσωπικότητάς του διότι η πίστη είναι  δομικό στοιχείο της ίδιας της προσωπικότητος.

Είναι πολύ ευαίσθητο θέμα ο σχολιασμός και η κριτική σε ιδεολογικά θέματα και ακόμα περισσότερο σε θρησκευτικά.

Πρέπει να γίνεται με πολύ τακτ…

..,χωρίς καμία πρόθεση μείωσης της προσωπικότητας του άλλου. 

Θα επρεπε να τα ξέρει  αυτά ο κύριος Μόσιαλος. 

Απορώ πως δεν του τα έμαθαν στο London school of Economics.


https://el.m.wikipedia.org/wiki/Μεγάλη_Μητέρα?fbclid=IwAR3yQZmOe8scGnyx1FDtBChB6zfd6r4a1FdqC6flde8TZRKH2MVsPZPplEg_aem_AUy6INhsYV4y6RMRAM8QeABN2Eq70I07l8eOJig7GIOVPQBHkN0ERnfSZa7jmWskgGQ



25 Δεκ 2023

Γιατί ο Θεός έκανε το Σύμπαν τόσο τεράστιο και τόσο περίπλοκο?








…είμαι μέλος της ομάδας γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης στο Facebook.

…είμαστε μεγάλη ομάδα… και δεν είμαστε όλοι χοντροί και λαίμαργοι φαγάδες όπως πολλοί θα φαντάζεστε.

Εκτός απο χοντρούς γέρους θα δείτε και γυμνασμένους νέους , λεπτές κοπελίτσες , εργάτες, αγρότες , φοιτητές, λογιστές, καθώς και ολιγαρκείς και συντηρητικούς οικογενειάρχες.

Τα στερεότυπα  κατέστρεψαν την  αντικειμενικότητά σας και μας αδικούν.

Πολλοί από μας´ δεν επικεντρώνουν την ουσία της ζωής τους σε νοστιμιές και γκουρμεδιές : 

κάποιοι έχουν ακόμη και φιλοσοφική διάθεση.


Ημέρα που είναι, άρχισα να αναρωτιέμαι γιατί ο Θεός έκανε το Σύμπαν τόσο τεράστιο και τόσο πολύπλοκο.

Σας παραθέτω το αποτέλεσμα της έρευνάς μου στην Wikipedia.

Δυστυχώς δεν λέει γιατί.

Απλά περιγράφει το ποσο τεράστιο και περίπλοκο είναι.

Ακόμη και ο δικός μας Γαλαξίας, ένας μικρομεσαίος γαλαξίας, έχει την δική του μαυρη τρύπα, (Αμάν!!!) και τους δικούς του δορυφορικούς Γαλαξίες.

Εξαιρετικά περίπλοκα όλα αυτά.

Θα προτιμούσα τα πιο απλά σενάρια που ήταν σε χρήση μέχρι τον Κοπέρνικο.

Ουρανός και Γή.

Ζεύγος.

Η Γή από κάτω και ο Ουρανός από πάνω.

Όλοι αυτοί οι τύποι με τα τηλεσκόπια και τα μαθηματικά μας μπερδεύουν.

Η Γαστροιοσοφαγική παλινδρόμηση παραμένει και αυτή ένα άλυτο μυστήριο.

Όλα μοιάζουν σχεδιασμένα γιά να μας κάνουν ταπεινούς.

24 Δεκ 2023

Η επανάσταση των Μανιατών επι Όθωνα ή όποιος κάνει πολύ τον μάγκα την πατάει

 


…όταν κάμποσα χρόνια πριν είχα επισκεφτεί  το Μόναχο , πήγα και στα ανάκτορα του Λουδοβίκου Ά , του πατέρα του Όθωνα.

…εκεί έμεινα κατάπληκτος από το μέγεθος και το στυλ Βερσαλλιών που είχε.

Σκέφτηκα πως ήταν δυνατον να πάρουν ένα παιδάριο 17 χρονών - που είχε μεγαλώσει σέ ένα τέτοιο περιβάλλον - και να το βάλουν να κυβερνήσει ένα έθνος πρόσφατα  επαναστατημένων βαλκανίων   κατσαπλιάδων που  είχε περάσει  του Χριστού τα πάθη επί 400 χρόνια.

Πήγε λοιπόν ο μικρός Γερμανός αριστοκράτης μέσα στην γυαλιστερή  στολή του (βλέπε σχόλια,  πρώτη φωτό) και τους έκατσε στο σβέρκο  με τρεις μαλάκες γραφειοκράτες, κομπλεξικούς,  που νόμιζαν ότι θα εκδίδουν διαταγές  και όλοι οι άλλοι θα υπακούνε.

Η αλαζονεία είναι κακό πράγμα και στον Χριστιανισμό θεωρείται μιά από τις μεγαλύτερες αμαρτίες. 

Βασικά είναι μια αυτοκαταστροφική  αντίληψη οποία νομοτελειακά οδηγεί στην αποτυχία και την δυστυχία.

Οι Γερμανοί νομίζαν  ότι οι μερικές χιλιάδες στρατιώτες που είχαν φέρει και οι οποίοι ήταν απόλυτα πειθαρχημένοι  και συνηθισμένοι να δίνουν μάχες εκ παρατάξεως στις Ευρώπες, θα ήτανε εύκολο να κάνουν μια μπουκιά κάμποσους ξυπόλυτους  Μανιάτες κατσαπλιάδες που δεν είχαν ιδέα από  τις τεχνικές του πολέμου που διδάσκονταν στις σπουδαίες στρατιωτικές Ακαδημίες της Ευρώπης.

Αμ, δε…

Όχι μόνο ξεφτυλίστηκαν τελείως και έφυγαν κυνηγημένοι αλλά συμβιβάστηκαν πλήρως με τους κατσαπλιάδες.

Ο Όθων  έβαλε μυαλό, σιγά- σιγά.

Έβγαλε  την μεγάλη στολή με τα λιλιά , έβαλε φουστανέλλα και προσπάθησε  να αποκτήσει λαική αποδοχή. ( δευτερη φωτο)

Αλλά ήταν μάλλον αργά…

Δίδαγμα: όποιος κάνει πολύ τον μάγκα αργά ή γρήγορα φεύγει με την ουρά στα σκέλια….



Επανάσταση Μάνης κατά Αντιβασιλείας.

(του Ιωαννη Παγουλάτου)


Στις 25 Ιανουαρίου 1833, το Ναύπλιο υποδέχθηκε τον πρώτο βασιλιά του σύγχρονου ελληνικού κράτους, Όθωνα.

Επειδή ο νέος μονάρχης ήταν μόνο 17 ετών, την εξουσία ανέλαβε προσωρινά η λεγόμενη Αντιβασιλεία. Επρόκειτο για ένα τριμελές διοικητικό όργανο που θα κυβερνούσε την Ελλάδα μέχρι την ενηλικίωση του Όθωνα, δηλαδή όταν εκείνος θα γινόταν 20 ετών.


Η Αντιβασιλεία αποτελείτο από τρεις Βαυαρούς αξιωματούχους, τους Άρμανσπεργκ, Μάουρερ και Χάιντεκ.

Πρώτο τους μέλημα ήτανη ενίσχυση της κεντρικής εξουσίας, επιχειρώντας να μεταφυτεύσουν στην Ελλάδα το νομικό σύστημα της χώρας τους. 

Η προσπάθεια της Αντιβασιλείας να εγκαθιδρύσει ένα ενιαίο συγκεντρωτικό κράτος θα την έφερνε αναπόφευκτα σε σύγκρουση με τους Μανιάτες, οι οποίοι δεν είχαν την παραμικρή διάθεση να εγκαταλείψουν την αυτονομία και τα προνόμιά τους. Θεωρούσαν αδιανόητο να στερηθούν από τους Βαυαρούς αυτά που δεν είχε καταφέρει να τους στερήσει ο σουλτάνος. 

Στα μάτια τους η Αντιβασιλεία φάνταζε πολύ πιο αδύναμη από τους Οθωμανούς κατακτητές.


Οι Βαυαροί ήρθαν για πρώτη φορά σε προστριβή με την Μάνη όταν αποφάσισαν να αφοπλίσουν τους πύργους της. 

Τα κτήρια αυτά αποτελούσαν οχυρωμένες κατοικίες, εξοπλισμένες με κανόνια μικρού διαμετρήματος και άλλα πυροβόλα όπλα, που παρείχαν προστασία από τις επιθέσεις αντίπαλων οικογενειών και τοπικών εχθρών. 

Το 1834 στην Μάνη υπήρχαν περίπου 800 τέτοιοι πύργοι. 

Η Αντιβασιλεία γνώριζε ότι ο αφοπλισμός τους θα ήταν μια επικίνδυνη υπόθεση, η οποία μπορούσε να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. 

Την δύσκολη αυτή αποστολή ανέλαβε να φέρει εις πέρας ο λοχαγός Μαξιμίλιαν Φέντερ. 

Τον Φεβρουάριο του 1834, ο Βαυαρός αξιωματικός έφθασε στην Μάνη, συνοδευόμενος από πολλούς στρατιώτες και εφοδιασμένος με μεγάλα χρηματικά ποσά. 

Το σχέδιό του απλό. 

Όπου δεν μπορούσε να πετύχει τον σκοπό του με απειλές, θα χρησιμοποιούσε την εξαγορά.


Αρχικά φάνηκε ότι ο Φέντερ αποκτούσε τον έλεγχο της κατάστασης. 

Μερικοί Μανιάτες, έχοντας λάβει προηγουμένως την σχετική αποζημίωση, δέχτηκαν να αφοπλίσουν τους πύργους τους, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως κρατικά κτήρια. 

Παράλληλα, αρκετοί κάτοικοι της Αρεόπολης και του Γύθειου έδωσαν στον Φέντερ την υπόσχεση ότι θα υπάκουαν στις εντολές της Αντιβασιλείας μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. 

Όλα αυτά όμως συνέθεταν μια εντελώς απατηλή εικόνα. 

Ο Φέντερ περπατούσε επάνω σε λεπτό πάγο, ο οποίος χρειαζόταν μόνο μια μικρή ρωγμή για να διαλυθεί σε κομμάτια. 

Η ρωγμή αυτή δεν άργησε να γίνει. Ήταν η δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη.


Τα προβλήματα είχαν ουσιαστικά ξεκινήσει πιο πριν. 

Προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους για το δημόσιο ταμείο, η Αντιβασιλεία έκλεισε πάνω από 300 μοναστήρια και εθνικοποίησε την ακίνητη περιουσία τους, χωρίς όμως να την μεταβιβάσει σε φτωχούς αγρότες και να ικανοποιήσει έτσι ένα πάγιο αίτημά τους. 

Ο Κολοκοτρώνης, ο οποίος δικαζόταν για εσχάτη προδοσία, είχε εκφράσει ξεκάθαρα την δυσαρέσκεια του σχετικά με τις επιλογές της κυβέρνησης και την εκκλησιαστική πολιτική της. 

Για τους Μανιάτες όλα αυτά συνδέονταν.

Πίστευαν ότι το κλείσιμο των μοναστηριών, ο Ρωμαιοκαθολικισμός των Βαυαρών, η δίκη του Κολοκοτρώνη και ο αφοπλισμός των πύργων αποτελούσαν τμήματα ενός ευρύτερου σχεδίου κατάργησης της Ορθοδοξίας και υποδούλωσης του ελληνικού λαού.


Στον ξεσηκωμό των Μανιατώνπρωτοστάτησε ο Μεσσήνιος οπλαρχηγός Μητροπέτροβας, γνωστός οπαδός και φίλος του Κολοκοτρώνη, γεγονός που καταδεικνύει κάποια σχέση ανάμεσα στην εξέγερση και την δίκη του Γέρου του Μοριά. 

Οι ταραχές ξεκίνησαν την Τρίτη του Πάσχα, 24 Απριλίου 1834, όταν στην πλατεία της Αρεόπολης συγκεντρώθηκαν 200 περίπου ένοπλοι απαιτώντας να σταματήσει ο αφοπλισμός των πύργων. Σύντομα οι κινητοποιήσεις επεκτάθηκαν σε ολόκληρη την Μάνη, με την συμμετοχή τόσο του ανδρικού όσο και του γυναίκειου πληθυσμού.


Τον Μάιο του 1834, δύο λόχοι Βαυαρών στρατιωτών εστάλησαν στην Μάνη για να καταστείλουν την εξέγερση. 

Οι κάτοικοι της επαναστατημένης περιοχής υποκρίθηκαν ότι συμμορφώνονταν και υποδέχθηκαν φιλικά τις κυβερνητικές δυνάμεις. 

Οι Βαυαροί, ήσυχοι ότι έλεγχαν την κατάσταση, στρατοπέδευσαν στην Αρεόπολη. 

Την επόμενη μέρα όμως δέχθηκαν αιφνιδιαστική επίθεση από 400 ένοπλους Μανιάτες, οι οποίοι αιχμαλώτισαν τους άνδρες και των δύο λόχων. 

Εντούτοις, πολύ σύντομα, απελευθερώθηκαν όλοι οι Βαυαροί, εκτός από 36 στρατιώτες. 

Αυτοί οι τελευταίοι ήταν οι μόνοι που είχαν αρνηθεί πεισματικά να παραδοθούν όταν περικυκλώθηκαν στην Αρεόπολη. 

Έτσι, ενώ οι σύντροφοί τους έφυγαν κακήν κακώς από την Μάνη, οι 36 Βαυαροί παρέμειναν κρατούμενοι κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες. Από αυτούς, οι 13 πέθαναν στην αιχμαλωσία από την κακομεταχείριση, ενώ οι υπόλοιποι απελευθερώθηκαν αρκετά αργότερα.


Ύστερα από το φιάσκο της Αρεόπολης, η Αντιβασιλεία συνειδητοποίησε την σοβαρότητα της κατάστασης και τον Ιούνιο του 1834 έστειλε στην Μάνη τέσσερα τάγματα Βαυαρών. 

Οι κυβερνητικές δυνάμεις αρχικά δεν συνάντησαν ουσιώδη αντίσταση και προέλασαν μέχρι τα στενά του Πασσαβά. 

Εκεί όμως γνώρισαν την πανωλεθρία, όταν δέχθηκαν την μαζική επίθεση των Μανιατών. 

Οι στρατιώτες της Αντιβασιλείας αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν ταπεινωμένοι την Λακωνία, με βαριές απώλειες.

Οι Μανιάτες συνέλαβαν πολλούς Βαυαρούς αιχμαλώτους και τους χρησιμοποίησαν ως υπηρέτες για διάφορες βαριές χειρωνακτικές εργασίες και αγγαρείες. 

Κάποιοι μάλιστα ζήτησαν και λύτρα από την κυβέρνηση προκειμένου να απελευθερώσουν τους στρατιώτες που κρατούσαν δέσμιους.


Η Αντιβασιλεία αποφάσισε να τα παίξει όλα για όλα, κλιμακώνοντας ακόμα περισσότερο την σύγκρουση. Στα τέλη Ιουνίου της ίδιας χρονιάς, 2.500 Βαυαροί στρατιώτες, μία ίλη ιππικού της χωροφυλακής, δύο ορεινές πυροβολαρχίες και ένας μικρός αριθμός ελληνικών μονάδων πεζικού εισέβαλαν στην Μάνη. 

Εκεί ενισχύθηκαν από 500 ένοπλους ντόπιους, οι οποίοι προσχώρησαν στο στράτευμα της Αντιβασιλείας. 

Την εντυπωσιακή αυτή δύναμη διοικούσε ο Βαυαρός στρατηγός Κρίστιαν Σμαλτς. 

Ο πρώτος του στόχος ήταν το οχυρό Πετροβούνι, κοντά στα στενά του Πασσαβά. 

Η επιχείρηση όμως κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία. 

Η επίθεση του Σμαλτς αποκρούστηκε και οι άνδρες του τελικά υποχώρησαν, έχοντας υποστεί μεγάλες απώλειες. Στην συνέχεια της εκστρατείας ο Σμαλτς ηττήθηκε επανειλημμένα από τους Μανιάτες, πληρώνοντας ακριβά την ελλιπή γνώση του εδάφους στο οποίο είχε κληθεί να επιχειρήσει. 

Η καταστολή της εξέγερσης φάνταζε πλέον αδύνατη.


Με τις στρατιωτικές της επιχειρήσεις να βρίσκονται σε τέλμα, η Αντιβασιλεία αναγκάστηκε να προσέλθει σε διαπραγματεύσεις με τους Μανιάτες. 

Οι ισχυρές οικογένειες των Τζανετάκηδων και των Μαυρομιχάληδων χρησιμοποίησαν το κύρος τους για να διευκολύνουν τις συνομιλίες ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους επαναστατημένους συντοπίτες τους. 

Οι διαπραγματεύσεις υπήρξαν επεισοδιακές και διεκόπησαν αρκετές φορές από νέες εξεγέρσεις ορισμένων μανιάτικων οικογενειών. Τα πνεύματα ηρέμησαν τελικά και οι συνομιλίες συνεχίστηκαν ομαλά με την αποστολή ενισχύσεων για τα κυβερνητικά στρατεύματα του Σμαλτς. 

Η κυβέρνηση διαβεβαίωσε ότι θα σεβόταν την Ορθοδοξία και την αυτονομία των Μανιατών, οι οποίοι θα στρατεύονταν σε δικές τους μονάδες, διοικούμενες από τους αρχηγούς των σημαντικότερων οικογενειών. Πενιχρό αντιστάθμισμα όλων αυτών ήταν ο μερικός αφοπλισμός ορισμένων πύργων.


Η εξέγερση των Μανιατών αποτέλεσε σοβαρό πλήγμα για το κύρος της Αντιβασιλείας. 

 Ο μύθος του αήττητου των βαυαρικών στρατευμάτων, ο οποίος ίσχυε μέχρι τότε, είχε καταρριφθεί οριστικά. 


Παράλληλα κατέστη σαφές ότι η εξέγερση αποτελούσε έναν αποτελεσματικό τρόπο διεκδίκησης παραχωρήσεων από την κυβέρνηση. Δόθηκε έτσι ένα παράδειγμα που θα ακολουθούσαν κι άλλες περιοχές, με αποτέλεσμα τις σχετικά συχνές τοπικές επαναστάσεις κατά την βασιλεία του Όθωνα.

Του Ιωάννη Παγουλάτου.






Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...