31 Δεκ 2023

αρμονία στην σκέψη

 Χρόνια πολλά σε όλους και καλή χρονιά με υγεία και αρμονία στις σχέσεις μας: 

οικογενειακές, συζυγικές, ερωτικές, επαγγελματικές, κοινωνικές και ...διακρατικές. 

Να τα βρούμε με τους γείτονες, ει δυνατόν, αλλά χωρίς εκπτώσεις σε αξιοπρέπεια και δικαιώματα. 

Εργασία με θετική σκέψη.

Η θετική σκέψη , βοηθάει: 

όχι η χαζή σκέψη-ευχολόγιο αλλά η υγιής και δημιουργική σκέψη...η σκέψη με αξίες, δημιουργικότητα και ανθρωπιά.

Η σκέψη που λύνει προβλήματα και όχι η σκέψη που παράγει προβλήματα.

Η σκέψη  με ευγένεια, λιτότητα και μετριοπάθεια και όχι οι σκέψεις αλαζονείας, μεγαλαυχίας και κομπορρημοσύνης.

Η ουσία του είναι μας δεν είναι το ύψος, το ωραίο πρόσωπο, ο τουρλωτός κώλος και τα στρογγυλά βυζιά: καλά είναι και αυτά 😉 αλλά δεν αρκούν. 

Η ουσία της ύπαρξής μας είναι οι σκέψεις μας: 

οι καλές , σωστές και υγιείς σκέψεις... αυτές που οδηγούν σε μια υγιή, αρμονική και δημιουργική ζωή. 

Εγώ το κατάλαβα αυτό εδώ και κάμποσα χρόνια : γι αυτό προσπαθώ να απωθώ τις κακές και ευτελείς σκέψεις.

...είναι δηλητηριώδεις . 

Το μυαλό μου το νιώθω σαν ένα μικρό χωραφάκι για την καλλιέργεια ζαρζαβατικών...δεν έχει χώρο  για αγριόχορτα . 

Πχ ξεγράφτηκα από το Netflix: τα προβλήματα των περιθωριακών , των κακοποιών και των βαρόνων ναρκωτικών,  δεν με αφορούν.

Από μια νοσηρή ταινία προτιμώ ένα διήγημα του Τσέχωφ.

Δεν είναι πως ο Τσέχωφ και οι άλλοι μεγάλοι λογοτέχνες, δουλεύουν  με ροζ σύννεφα: ανθρώπους και βάσανα περιγράφουν. 

Αλλά όχι με χυδαιότητα. 

 Περιγράφουν το άδηλο με ματιά γεμάτη οξυδέρκεια, ευαισθησία και ανθρωπιά.

Είμαστε οι σκέψεις  μας, καλές ή κακές.

Το σύμπαν όμως έχει αυτιά που πιάνουν μόνο τις αρμονικές σκέψεις που του εκπέμπουμε.

30 Δεκ 2023

ήρωες

 



Ο πραγματικός ήρωας συνήθως είναι ήρωας κατά λάθος- ονειρεύεται να είναι ένας τίμιος απλός άνθρωπος  όπως όλοι οι άλλοι.

Αλλά, είναι ένας άνθρωπος του καθήκοντος.

Το καθήκον τον κάνει ήρωα, όχι η φιλοδοξία.

Απλά, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς.

Τον καθήκον , το χρέος, τον δεσμεύει.

Ο αστυνομικός που σκοτώθηκε κυνηγώντας ένα ληστή, ο γιατρός που έμπαινε στην μονάδα covid19 και κόλλησε, δεν ήταν ήρωες από φιλοδοξία αλλά από καθήκον.

Όσο λιγοστεύουν οι άνθρωποι του καθήκοντος, τόσο περισσότερη η παρακμή και η κοινωνική αποδιοργάνωση.

Εχω πάντα στο μυαλό μου κάποιες παλιές μου επιμελήτριες στο ΕΣΥ: ανώνυμες,  εργατικές,  τίμιες.

Τσακισμένες μετά από κάθε εφημερία.

….απλές ηρωίδες.

Κάτι τέτοιες κρατάνε τα νοσοκομεία.

Όταν φύγουν, θα καταρεύσουν και αυτά.

Κοντεύουν.

ο κοινωνικός φθόνος

Ένα σωρό κόσμος ταλαιπωρείται τζάμπα και αγχώνεται και ζηλεύει γιατί θεωρεί ότι δεν έχει καταφέρει όσα θα έπρεπε και όσα θα ήθελε . 

Η πλάκα είναι ότι αυτό το άγχος το έχουνε νέοι οι οποίοι είναι δικαιολογημένο να μην έχουν προλάβει να κάνουν πολλά πράγματα είτε γιατί δεν έχουν καλλιεργηθεί επαρκώς στη δουλειά τους είτε γιατί δεν πρόλαβαν κάποια καλή ευκαιρία στην καριέρα τους είτε γιατί δεν τους δόθηκαν τα χρονικά περιθώρια να οικοδομήσουν μία καλή καριέρα.  

Και βλέπεις ένα παιδάριο 25-30 χρονών να συγκρίνει εαυτό με έναν εξηντάρη…πράγμα τελείως αφύσικο και εντελώς άδικο.

..,και όμως… το βλέπεις να ζηλεύει , να βγάζει ανταγωνιστικότητα και , τελικά , να ταλαιπωρείται από την ανοησία του χωρίς λόγο και να υπονομεύει με το αυξημένο άγχος την περαιτέρω εξέλιξη του.


Don’t compare your step one to someone else’s 20th step. 

Stupid.

Brave New Woke World

 Bra




ve New -Woke- World


Στην ταινία 300 μου είχε κάνει εντύπωση που ο Ξερξης ήταν ένας πανύψηλος κακός τραβεστί . 

Καμία σχέση με την πραγματικότητα… γιατί οι απεικονίσεις του Ξέρξη σε διάφορα αρχαία γλυπτά δείχνουν ένα τύπο με μακριά γένια και με πλήρη αρρενωπότητα στο στυλ.

Γινόταν βέβαια αντιπαράθεση με τον αρρενωπό Λεωνίδα ο οποίος ήταν σαν μπόντι-μπίλντερ αλλά φαίνεται πως η ιδέα ενός κοσμοκράτορα-τραβεστί είχε αρχίσει από τότε να απασχολεί τον κόσμο. 

Επειδή δεν πιστεύω ότι το Hollywood κάνει τυχαία έστω και την παραμικρή λεπτομέρεια στις μεγάλες παραγωγές, καθόσον περνάει μηνύματα στο λαουτζίκο και καθοδηγεί στην ουσία τις μάζες, νομίζω ότι από τότε -πριν από 16 χρόνια- ήδη είχε αρχίσει να διαμορφώνεται η εικόνα μιας δυστοπικής κοινωνίας όπου κυριαρχούν οι τραβεστί. Παρανοϊκό θα μου πείτε…δεν ξέρω.

Σημασία έχει ότι από το «χαριτωμένο γκέι» κίνημα, περάσαμε στο γκέι κίνημα το απειλητικό, το εκδικητικό και το εξουσιαστικό.

Ο “θαυμαστός καινούργιος κόσμος” του Χάξλεϋ που γράφτηκε το 1930 και αφορούσε τις πλήρως προγραμματισμένες από το κράτος γεννήσεις και με παιδιά που δεν έχουν καμιά συναισθηματική σχέση με τους βιολογικούς γονείς, ίσως θα βρει επαλήθευση ένα αιώνα αργότερα.

…μόνο που τα “προϊόντα” θα είναι άφυλα μωρά που η παραγωγή τους θα είναι προγραμματισμένη από τα woke κινήματα…

28 Δεκ 2023

«έμπλεξε»




 Όταν ήμουνα μικρός, η τελοσπάντων νέος, ενδιαφερόμουν να καταλάβω τους ανθρώπους και τις σχέσεις μεταξύ τους. 

Ρωτούσα  λοιπόν τον πατέρα μου ο οποίος ήταν ένας μορφωμένος τύπος , αρκετά ευέξαπτος και ισχυρογνώμων , να  σχολιάσει την συμπεριφορά κάποιων γνωστών του.

Όταν σχολίαζε την γυναίκα κάποιου από όλους αυτούς, χρησιμοποιούσε  δύο λέξεις:  

είτε έλεγε ότι αυτός έχει μιά «θαυμάσια γυναίκα» είτε, ότι «έμπλεξε».

Το «θαυμάσια γυναίκα» το καταλάβαινα,  το «έμπλεξε» δεν καταλάβαινα και τον ρωτούσα τι σημαίνει .

Βασικά ξεκάθαρη απάντηση δεν έδινε  αλλά έπαιρνε μια σοβαρή έκφραση, σήκωνε τα φρύδια του, κουνούσε το κεφάλι του και έλεγε:;

Τι να σου πω; 

Είναι απλό,  «έμπλεξε». 

Καταλάβαινα ότι εννοούσε ότι η κυρία ήταν πηγή προβλημάτων… οκ … αλλά τι είδους προβλημάτων?

Φανταζόμουν ερωτικών , απιστίες κλπ αλλά, στην πορεία, διαπίστωσα ότι αυτά ήταν τα λιγότερο συχνά και ότι τα πραγματικά μπλεξίματα είχαν να κάνουν με συμπεριφορές : 

με γυναίκες αυταρχικές, κυριαρχικές, γλωσσοκοπάνες, απαιτητικές, γκρινιάρες, προσβλητικές και πάει λέγοντας. 

Στην πορεία αυτό το επιβεβαίωσα  και με άλλους που έκανα παρέα:  

με κάτι γεροντοπαλίκαρα, διαζευγμένους,  καταπονημένους οικογενειάρχες και λοιπούς που είχαν γυναίκες που τους καταπίεζαν ή κσι κακοποιούσαν,  αλλά που δεν τολμούσαν να τις εγκαταλείψουν. 

Περιέργως, και αυτοί, χρησιμοποιούσαν την λέξη-κλειδί : «έμπλεξα»

Μαθαίνοντας την γλώσσα  κσλυτερα, κατάλαβα ότι το «έμπλεξα» έχει ετυμολογική σχέση με την αρχαίες λέξεις «εμπλέκω» και  «εμπλοκή».

Εν -πλοκή , εμπλοκή, σημαίνει δυσλειτουργία λόγω διαταραχής της «πλοκής».

Της ομαλής πλοκής, της σωστής συναρμογής. 

Γρέζια δηλαδή ανάμεσα στους οδοντωτούς τροχούς.

Ξέρανε όλοι αυτοί οι τύποι -από εμπειρία- ότι όταν παίζουν γρέζια  ανάμεσα στα γρανάζια - συζύγους,  άστα να πάνε : 

κολλάει η μηχανή. 

Γι’ αυτό , πχ λέγανε επιγραμματικά : 

άτυχος ο Μάκης .

Καλό παιδί… αλλά «έμπλεξε».


27 Δεκ 2023

Να περνάς καλά, γιαγιά

…χαλκάδες στην μύτη, χαλκάδες  στα αυτιά, χαλκάς στην γλώσσα , στο φρύδι, στον αφαλό. 

«Πρωτοποριακό» κούρεμα : ξυρισμένες  φαβορίτες κσι κρόταφοι , γλώσσες μαλλιών πράσινες, κόκκινες, μπλέ. 

Πιτσιρίκια, Λύκειο. 

«Γιαγιά τι κάνεις; Εισαι καλά;»

Χαιρετάνε μιά γριά δίπλα  μου , στην καφετέρια. 

Κάθονται όρθιες: 

Καλώς τα! Καθίστε να σας δώ!

(Μάλλον έχει να τις δει καιρό )

«Μπα, δεν δεν κάτσουμε… έχουμε να πάμε κάπου».

«Εσύ γιαγιά ; Είσαι καλά;»

Καλά παιδάκι μου… γεράματα. 

Πονάνε τα κόκκαλά μου.

Πήγα και στον οφθαλμίατρο… έχω ωχρά  κηλίδα.

Η απάντηση της γιαγιάς  μάλλον δεν ικανοποίησε τις μικρές. 

Γεράματα! Τι νόημα έχει να επικαλείται γεράματα μιά γριά ! 

Πόσο ενδιαφέρον να έχει μια τέτοια δήλωση !

«Μια χαρά είσαι γιαγιά! 

Να περνάς καλά!»

Τώρα παραξενεύτηκε η γριά: 

Δηλαδή τι να κάνει για να περνάει καλά ;

Να πάει σε πάρτυ γέρων ; 

Να διώξει την ωχρά κηλίδα με ευχέλαιο ; 

Να παίζει συνεχώς μπιρίμπα; 

Τα πιτσιρίκια ήταν αμήχανα όπως και η γιαγιά. 

Δεν είχαν τι να  πούνε.

Τι να της πουν;

… για τον Τάσο και τον Ντίνο που έγιναν μαζί ντίρλα χτες με μπάφους και μπύρες;

Χάσμα επικοινωνίας. 

Καλά… έλα εδώ.

Πάρτε είκοσι ευρώ για  ένα καφέ. 

Βρήκε διέξοδο η γιαγιά. 

«Ε, δεν είναι ανάγκη,  γιαγιά !»

…είπε η εγγονή και άρπαξε το εικοσάρικο, 

«Άντε γεια! 

Να περνάς καλά!»

Βαρετοί γέροι . 

…μέχρι να σου δώσουν είκοσι ευρώ πρέπει να ακούσεις ένα σωρό βάσανα.


σοβιετικός υπεράνθρωπος:

 Σοσιαλιστικός ρεαλισμός: 

…μνημείο Γιούρι Γκαγκάριν, Μόσχα.

Ο νέος υπεράνθρωπος παρήχθη από την γραμμή παραγωγής υπερανθρώπων.

Ένας άνθρωπος πύραυλος, ένα αποανθρωποποιημένο όν στην υπηρεσία ενός ανώτερου σκοπού…της  οικοδόμησης της «νέας κοινωνίας», του Σοβιετικού Παραδείσου.

Αυτό το όραμα υπηρετούν - τί λέω?…υποχρεούνται  να υπηρετούν-  οι Σοβιετικοί καλλιτέχνες.

…γι ´αυτό, υπάρχουν.

Αλλιώς, θα ήταν αντεπαναστάτες.

Η ομοιότης του στυλ  με τον Ρόμποκοπ ή κάποιον χολυγουντιανό σούπερ ήρωα τύπου Κάπτεν Αμέρικα, είναι εντυπωσιακή: 

λείπει η έκφραση, το συναίσθημα , η αγάπη , η αμφιβολία, ο φόβος.

Μηχανές… που υπηρετούν  το καθεστώς.

Την Κεντρική Επιτροπή του Κόμματος ή  την «Ελεύθερη Αγορά» και  το Χρηματιστήριο Αξιών της Νέας Υόρκης.









Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...