28 Αυγ 2022

Η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ



…καμμιά φορά όταν πέφτει η ψυχολογία μου, φαντάζομαι ότι είμαι κάτι σαν την ...Αρβελέρ: 

να κοντεύω τα εκατό και να παίρνω μιά γερή  συνταξάρα -η συνταξάρες - που να κοντεύουν να φαλιρίσουν το ασφαλιστικό μου ταμείο.

Καλό να είσαι ο τελευταίος προνομιούχος!

Να το παίζω σοφός γέρος που συμβουλεύει πρόθυμα τους χαζονέους.

Όταν πλήττω , θα θυμώνω και θα «κρούω τον κώδωνα του κινδύνου» για την «έκπτωση των πολιτικών και ηθικών αξιών».

Αν θέλω να διασκεδάσω,  θα αρχίσω την κινδυνολογία για την «επερχόμενη καταστροφή»: οικολογική, οικονομική , πανδημία.

…η θα καταγγέλλω την «φασιστική - αυταρχική λαίλαπα» που κολλάει παντού .

Ένα σωρό μπαμπούλες υπάρχουν: 

ένας κάθε φορά,  κατά την μόδα και την περίσταση.

Προφανώς η καλύτερη πλάκα του κακού γέρου είναι να τρομοκρατεί τους νέους:  

να τους δηλητηριάζει την ξεγνοιασιά και την φυσική ροπή τους προς την διασκέδαση.

Είναι φοβερό να βλέπεις όλους αυτούς τους πιτσιρικάδες να μεθάνε στα μπαράκια και να πηδιούνται στις παραλίες.

...σκέτη  κατάθλιψη.

Το πήρα απόφαση...θα γίνω Αρβελέρ : 

ψευτοκαλοκάγαθος σοφός.

...και αμα μου κολλήσει κανείς , θα τον υποχρεώσω να ακούσει πως έγινα Πρύτανης στην Σορβόνη...

...ή δήμαρχος στο Λιδωρίκι...

ή  πρόεδρος της επιτροπής κατανόησης και αποδοχής των μειονοτήτων Τάδε και Δείνα…

…κάτι τέλος πάντων....

ΟΙ ΞΕΡΟΛΕΣ




 Έχω μείνει κατάπληκτος με όλη αυτή την αναστάτωση και τον χαμό που γίνεται σχετικά με τις επιστημονικές εργασίες για την αποτελεσματικότητα ή την βλαπτικότητα των εμβολίων. 

Δηλώνω ένας απλός κλινικός γιατρός που δεν καταλαβαίνει εύκολα εργασίες βασικής έρευνας, ανοσολογίας η επιδημιολογίας γιατί είναι κλάδοι τεράστιοι  και ξεχωριστοί που απαιτούν πολυετή ενασχόληση για να μπορείς να έχεις άποψη και να αξιολογήσεις ερευνητικά δεδομένα.
Εδώ μια ιατρική ειδικότητα πάμε να μάθουμε και , για να την ασκήσουμε σχετικά αξιοπρεπώς, τρώμε 2-3  …δεκαετίες….και, πάλι, δεν την ασκούμε σε όλο το εύρος της… και παραπέμπουμε σε υποειδικούς κλπ. 
Δε μ´ αρέσει να σνομπάρω ανθρώπους του λαού που ανησυχούν, ούτε να κακολογώ γιατρούς επειδή δείχνουν ενδιαφέρον για θέματα έξω από τα πλαίσια της ειδίκευσης τους…
Αλλά, ρε παιδιά, εδώ χαλάει το αυτοκίνητο μας και πάμε σε ένα συνεργείο που του’χουμε  εμπιστοσύνη για να μας το φτιάξει: 
 δεν καθόμαστε να το παλεύουμε με κατσαβίδια μόνοι μας,  ή μαζί με τη γειτόνισσα,  ή μαζί με ένα μηχανικό πλοίων που μπορεί να είναι θαυμάσιος στο καράβι αλλά από αυτοκίνητα δεν ξέρει τίποτα!
Έλεος, δηλαδή .
Και γενικά θά´θελα να σας πω ένα κανόνα:  
όποιος αυτοπροβάλλεται πάρα πολύ , δείχνει  ξερόλας και σούπερ ειδικός,  συνήθως είναι μεγάλη μπάφα.
Έκατσα και έψαξα το βιογραφικό ενός πολύ προβεβλημένου -και πολύ αυτοδιαφημιζόμενου- σχετικά μετον Κορωνοιό και, τελικά, το βιογραφικό του είναι πολύ λιγότερο εντυπωσιακό απ’ αυτό που προβάλλει.
Να μην πω όνομα… γιατί δεν θέλω να μπλέξω, αλλά σας λέω το εξής: 
τι «καθηγητή» τον έχουν αναγορεύσει στα media, τι   «διδάκτορα», τι «διεθνούς φήμης ερευνητή στο 0, 0001 τοις 100 του συνόλου των γιατρών της υφηλίου»… …και βγάλε άκρη δικέ μου.
Τελικά, ούτε διδακτορικό έχει παρά  ένα μεταπτυχιακό σε επίπεδο master στο πανεπιστήμιο της Πάτρας το οποίο τελείωσε σε  μεγάλη ηλικία. 
Ούτε καθηγητής - ούτε καν λέκτορας- παρά μόνο συνεργάτης σε διάφορες ερευνητικές εργασίες. 
Και καμία σχέση με Κορωνοιό , με ιώσεις και λοιμώξεις του αναπνευστικού.
Και κάθεται και κάνει θόρυβο…. και να σπείρει την αμφιβολία… και δώστου θυμός… και δώστου επιθετικότητα.. και δώστου συνωμοσιολογία.
Και φτάνεις να λες ,  «άσε μας ρε φίλε κι εσύ τώρα, που τα ξέρεις όλα και δεν ξέρεις τίποτα, και παράτα μας στην ησυχία μας κι εμάς και τον κοσμάκη που του έχεις κάνει το μυαλό γιαούρτι».

26 Αυγ 2022

ΟΙ ΦΥΛΕΣ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΟΤΟΥΡΙΣΤΩΝ




 Πειραιάς, Μύκονος, Νάξος, Σαντορίνη: 

παρατηρώ τους επιβάτες που βγαίνουν σε κάθε λιμάνι.
Μοιάζουν ομάδες με διαφορετικές προσδοκίες:
κάθε νησί αντιπροσωπεύει και μιά φαντασίωση.
Στην Μύκονο βγαίνουν όσοι θέλουν να ζήσουν λίγο σαν πλούσιοι η γκλαμουριάρηδες.
Αρκετοί είναι  οι μπανιστηρτζήδες των πλουσίων: 
αυτοί που τους αρκεί να παίρνουν μάτι τους πλούσιους -ή και ψευτοπλούσιους- και χαίρονται να τους αντιγράφουν.
Γενικά ψάχνουν χαρά, διασκέδαση.
Στην Νάξο, πιό πολλοί είναι οι "αγκρίκολες" και οι "νατουρέλες": 
οι οπαδοί της φυσικής ζωής, των  αγροτικών  προιόντων , της χαλάρωσης σε μιά "αυθεντική παραδοσιακή τοπική κοινωνία".
Γενικά ψάχνουν ηρεμία.
Στην Σαντορίνη είναι οι πυροβολημένοι με την Καλντέρα, την άγρια ομορφιά της και την ερωτική μυθολογία της: 
επισκέπτονται μιά Κόλαση που πάγωσε.
Μόνο που δεν πάγωσε απλά αλλά έγινε και ερωτική: 
οι ερωτευμένοι εδώ δίνουν υποσχέσεις μακράς διαρκείας.
Τώρα πως συνδυάσθηκε μια τεράστια καταστροφική έκρηξη με τον έρωτα, βγάλε άκρη. 
Ίσως ελπίζουν σε εκρηκτικούς οργασμούς.
Γενικά οι επισκέπτες στην Σαντορίνη ψάχνουν φυσική ομορφιά και ερωτική ελπίδα.
Υπάρχουν και οι εξαιρέσεις: οι μεροκαματιάρηδες.
Γκαρσόνια, καμαριέρες, πωλητές, έμποροι, αγροτικοί και λοιποί γιατροί είμαστε η ομάδα των ρεαλιστών: το ψωμί παν´ απ´ όλα και οι ερωτικές εκρήξεις ας περιμένουν.
Άλλωστε, οργασμός με άδειο στομάχι είναι αρκετά δύσκολος.
Αλλά και αν επιτευχθεί, θα είναι μάλλον αποτυχημένος.

(αφιερωμένο με συμπάθεια στην Ντούτα, μιά εξηντάρα απο το πρώην Ανατολικό μπλοκ που δουλεύει καμαριέρα στην Σαντορίνη.
 Γνωριστήκαμε όταν πήγε  και κάθησε στην προνομιακή θέση μου και επέμενε για κάμποσο, μέχρι που εγώ κατέλαβα αυθαίρετα μιά άλλη , ακόμη πιό προνομιακή θέση.
Έκτοτε τα βρήκαμε μιά χαρά.)

25 Αυγ 2022

ΑΥΤΟΚΑΚΟΜΟΙΡΟΙ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΚΑΚΟΜΟΙΡΟΙ

Κακόμοιροι υπάρχουν δύο ειδών: οι αυτο-κακόμοιροι και οι έτερο-κακόμοιροι.

Οι Αυτοκακόμοιροι παράγουν τα βάσανά τους με την συμπεριφορά τους, την βλακεία τους και το στραβό τους το κεφάλι .

Στους Ετεροκακόμοιρους, φταίνε κυρίως  εξωγενείς παράγοντες: ατυχίες, λιμοί, βάσανα, αρρώστειες.

Συχνά, το  πρόβλημα  με τους αυτοκακόμοιρους είναι ότι νομίζουν πως είναι ετεροκακόμοιροι: 

ενώ  τα κάνουν σκατά μόνοι τους, φορτώνουν τα σκατά αυτά στους άλλους.

...πχ στους αριστερούς,  τους φταίει γιά όλα ο καπιταλισμός… στους δεξιούς φταίει ο ισοπεδωτικός αριστερισμός… στις φεμινίστριες φταίνε οι άντρες και, στους υπόλοιπους, φταίει το «μάτι» και η κακή τους  μοίρα.

Κάτι σαν  το γνωστό ανέκδοτο με την κουκουβάγια και τον κούκο: 

η κουκουβάγια έχεζε συνεχώς μέσα στη φωλιά της και, αφού  δεν την καθάριζε ποτέ, τελικά αυτή γέμισε σκατό και αναγκάστηκε να φύγει.

Έτσι, η κουκουβάγια πήγε στη φωλιά του κούκου να την φιλοξενήσει. 

Εκεί άρχισε να παραπονιέται για όλες αυτές τις «σκοτεινές δυνάμεις» που «την κατατρέχουν» και «δεν της επιτρέπουν να έχει μία καθαρή φωλιά».

Ο κούκος το σκέφτηκε...και της απάντησε  πως το πρόβλημά της το κουβαλάει μαζί της:

 είναι ο κώλος της.

Ο κώλος της, που είναι δικός της, και ουδείς του επιβάλλει που να χέζει και πότε.

24 Αυγ 2022

Προσοχή στο Αλτσχάιμερ

 …συμβουλεύω τους ασθενείς μου -αλλά και φίλους και γνωστούς-  να προσέξουν πολύ το Αλτσχάιμερ, τώρα που γερνάνε, γιατί είναι πολύ επικίνδυνο να αποκαλυφθούν σοβαρά μυστικά τους.

Μυστικά, καλά κρυμμένα για χρόνια.

Θυμάμαι, παλιά, που με είχαν καλέσει να δω κατ´ οικον έναν ηλικιωμένο γύρω στα 75 οποίος μάλιστα ήταν και γιατρός διακεκριμένος.

Ήταν ένας τύπος σοβαρός, με αυστηρό πρόσωπο: του είχε μείνει από την εποχή που ήτανε σπουδαίος καθηγητής και είχε μυαλό.

….τώρα βέβαια, είχε ξεκουτιάνει.

Το πρόβλημα, δεν ήταν μόνο ότι είχε διαταραχή της μνήμης, αλλά, έκανε και συγχυτικά επεισόδια: 

για παράδειγμα μερικές φορές αποκαλούσε τη γυναίκα του με ένα άλλο όνομα… πχ την έλεγε Παναγιώτα ενώ την έλεγαν Δήμητρα (τα ονόματα φανταστικά).

Στο τέλος, μπήκαν ψύλλοι στ’ αυτιά της συζύγου και της κόρης του: άρχισαν να το ψάχνουν… «για να δούμε ποια είναι αυτή η Γιώτα – Παναγιώτα» και, τελικά, ανακάλυψαν ότι ο μπάρμπας είχε ….παράλληλο δεσμό 30 χρόνια με κάποια Γιώτα, που τον έκρυβε.

Μετά άρχισαν να ψάχνουν για λεφτά, κρυφούς λογαριασμούς, λίρες κλπ  και δε συμμαζεύεται η κατάσταση με τη Γιώτα. 

Γι’ αυτό σας λέω…. προσέχτε ρε το αλτσχάιμερ… γιατί θα γίνετε ρόμπες στα γεράματα.

Αλλά δεν ακούνε οι περισσότεροι… 

Νομίζουν οτι τα ξέρουν όλα. 

Αυτό συμβαίνει και σε γέρους ανοικούς  και σε νέους ηλίθιους: πάντα νομίζουν τα ξέρουν όλα και δεν ξέρουν τι τους γίνεται. 

Συμβαίνει ενίοτε και σε άσχετους γιατρούς, νεαρής ή μέσης ηλικίας, με κούφια αυτοπεποίθηση.

🙂

Προσοχή… «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον»…

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

 ...κάποτε είχα γράψει ένα χιουμοριστικό κείμενο στο Facebook για τους «μπανιστηρτζήδες του διαδικτύου»...αυτούς που κοιτάζουν τι κάνουν οι άλλοι, τι δημοσιεύουν, τι ψηφίζουν, τι γκόμενες έχουν και - κυρίως- τι πιστεύουν.

Χωρίς οι ίδιοι οι μπανιστηρτζήδες, να εκτίθενται καθόλου.

Γι αυτό εξ άλλου, τους αποκάλεσα «μπανιστηρτζήδες»: όπως οι αυθεντικοί μπανιστηρτζήδες, κάθονται  στην σκιά . 

Και παρατηρούν.

Η πλάκα είναι ότι η συμπεριφορά- μπανιστηρτζή, αποκαλύπτει πάρα πολλά για τον χαρακτήρα: προφανώς είναι ένας ανασφαλής τύπος, κρυψίνους...

...αντικοινωνικός κατ´ ουσίαν.

Γιατί ψευτοκοινωνικός μπορεί να είναι.. αλλά πραγματικά κοινωνικός - με την έννοια της προσωπικής κοινωνίας- δεν είναι.

Ο μπανιστηρτζής θα πάει στο καφενείο... δεν θα πεί όμως σε κανένα τα βάσανα και τις σκέψεις του.

Γι αυτό, αγαπητοί «μπανιστηρτζήδες», επιτρέψτε μου να σας δώσω μιά φιλική συμβουλή: 

ή πάψτε να είστε μπανιστηρτζήδες, που είναι και το καλύτερο, ή τουλάχιστον προσπαθείστε σε μιά προοδευτική αυτοέκθεση: 

π.χ βάλτε μιά φωτογραφία σας με τον σκύλο σας, η μιά δίπλα στο χρυσόψαρο, στην γυάλα.

Μετά, πέστε ένα ρητό του Νίτσε που σας άρεσε.

Μετά από δέκα χρόνια, ίσως πείτε και μιά σκέψη σας.

Σιγά - σιγά.

23 Αυγ 2022

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ





Κάποτε, όταν ήμουν φοιτητής, είχα πάει στην έκθεση ενός πρωτοποριακού ζωγράφου: 

κατά λάθος είχα μπει βέβαια, αλλά δεν έχει σημασία. 

Ήταν ένας τύπος extreme στην εμφάνιση ο οποίος είχε κόψει τούφες από τα μαλλιά του και τις είχε κολλήσει στον πίνακα. 

Στον οποίο πίνακα, εκτός από τα διάφορα σχέδια  με το πινέλο, είχε κολλήσει και προσωπικά του αντικείμενα…πχ το πιρούνι και το μαχαίρι του , το φλιτζάνι που έπινε καφέ κλπ. 

Πιθανόν να ήθελε να πει - όπως το καταλαβαίνω τώρα- ότι το έργο τέχνης είναι δεμένο αδιάσπαστα με τη ζωή του δημιουργού του κλπ, κάτι τέτοιο τέλος πάντων .

Βέβαια την εποχή εκείνη όλα αυτά ήταν τελείως εξτρεμιστικά.

Τότε μία κυρία , δίπλα μου , τον ρώτησε :

«συγνώμη τι θέλετε να πείτε με αυτό τον πίνακα;»

Οπότε ο τύπος, εντελώς ατάραχος, την κοίταξε ελαφρώς περιφρονητικά και αδιάφορα  και της απάντησε:

«ό,τι νομίζεις χρυσή μου!»

Έμεινε ξερή η γυναίκα αλλά και εγώ δίπλα της.

Ρε τον μαλάκα.!  Έλεγα από μέσα μου.

Προφανώς εννοούσε ότι το έργο τέχνης δεν χρειάζεται ερμηνεία αλλά απλά να προκαλεί μια συναισθηματική αντίδραση κλπ

Αλλά και αν «εξηγηθεί», η ερμηνεία δεν θα είναι από τον δημιουργό αλλά από τρίτους .

Όλα αυτά τα λέω για να μην μου ζητήσετε να ερμηνεύσω το κολάζ που έφτιαξα  και έβαλα εικόνα.

😉

Απλά θα πω ότι ο τίτλος είναι «παλαβός από έρωτα Νταλί»  η δε γυναικεία φιγούρα είναι από πίνακα του καλλιτεχνικού ανταγωνιστή του, Πικάσσο.

Τα «ρητά» είναι κομμένα από εφημερίδες.

Τα μαμούνια είναι παιδικά αυτοκόλλητα


Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...