29 Αυγ 2022

ΠΟΘΟΣ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ -1

ΠΟΘΟΣ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ -1


 Αποφάσισα να γράψω μια κοινωνικό- ερωτική περιπέτεια που διαδραματίζεται σε ένα νησί, σε συνέχειες.

Το ίδιο πράγμα έκαναν πολλοί  συγγραφείς στο παρελθόν…από το Βίκτωρα Ουγκώ και τον Ντίκενς μέχρι το Ντοστογέφσκι:  δεν τα έγγραφαν μονοκοπανιά τα μυθιστορήματα αλλά σιγά-σιγά…και δημοσιεύονταν σε συνέχειες σε εφημερίδες. 

Χωρίς βέβαια να θέλω να κατατάξω τον εαυτό μου στην χορεία  αυτών  των μεγάλων συγγραφέων, νομίζω ότι αυτή είναι μία αρκετά βολική πρακτική: σε αναγκάζει να δουλέψεις με ένα σταθερό ρυθμό και παράλληλα μπορείς να τροποποιήσεις την ιστορία ανάλογα με τις αντιδράσεις του αναγνωστικού κοινού. 

Ξεκινάω με τους δυο βασικούς χαρακτήρες : τον Γιώργη και την Βίβιαν 

Κάθε παρατήρηση ευπρόσδεκτη. 

Την άλλη εβδομάδα η συνέχεια. 


ΠΟΘΟΣ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ - 1


Ο Γιώργος (Γιώργης), είναι 29 χρονών μαντράχαλος που τέλειωσε οικονομικά στο ΠΑΠΕΙ και έκτοτε μάλλον τεμπελιάζει, περιφρονώντας τις χαμηλά αμοιβόμενες δουλειές που του προσφέρονται.

Με ένα συνδυασμό μεγαλομανίας, ναρκισσισμού και τεμπελιάς, είναι σχεδόν αυτοκαταστροφικός: 

έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, δηλαδή  νιώθει πως είναι κάποιος "σπέσιαλ τύπος" που φυσικά του αξίζει "κάτι καλό" .

Το να συμβιβαστεί με χαμαλοδουλιές, με φτωχομεροκάματα, δουλειές  με ταπεινό  ίματζ, του είναι αφόρητο.

Και οι γονείς του συμφωνούν: τον μεγάλωσαν με προσοχή, αγάπη και σεβασμό... είναι ο πολύτιμος κανακάρης τους και πάντα προσπαθούν να του δώσουν το καλύτερο.

Τώρα...πως στο διάολο  "γύρισαν τα πράματα" και κατέληξε σε σκατοδουλειές του πεντακοσάρικου, είναι άγνωστο.

Σημασία έχει ότι έναν "τέτοιον συμβιβασμό" δεν μπορεί να τον κάνει: 

θα ήταν καταστροφή όχι μόνο για την εικόνα του σε φίλους, γνωστούς και συγγενείς  αλλά και για την αυτοεκτίμησή του.

Ο γιατρός πατέρας του, όπως λέει ο Γιώργος,  "βασικά είναι καλό αθρωπάκι" που ταλαιπωρήθηκε πολλά χρόνια με την Ιατρική μέχρι  να βγάλει "καλούτσικο μεροκάματο".

Καλός, ήσυχος άνθρωπος, αν και καταπιεστικός καμμιά φορά: 

επιμένει στην ιδέα ότι ο Γιώργος πρέπει και - μπορεί -να κάνει "καριέρα".

Του αρέσουν οι συγκρίσεις:

 ....σου λέει, "άν εγώ έγινα απο την παράγκα γιατρός, τι μπορεις γίνεις εσύ που ξεκινάς από μεζονέτα"?

«Μαλακισμένες ιδεοληψίες της εποχής του, φυσικά...τότε που όλοι πείναγαν και αγωνίζονταν απελπισμένα για κοινωνική άνοδο και οικονομική ευμάρεια.

Μέχρι εκεί έφτανε το μικροαστικό μυαλουδάκι τους: 

δεν μπορούσαν να κατανοήσουν τις στρεβλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο καπιταλιστικό μοντέλο με την επικράτηση ολιγοπωλιακών πρακτικών από τις μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις και την διεθνοποίηση του κεφαλαίου.

Ελεύθερος ανταγωνισμός, ποιοτικά προιόντα, αξιοκρατική ανέλιξη και λοιπές μαλακίες.

Αφού ρε είναι στημένη η τράπουλα: άλλοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την οικονομική ζωή με την προώθηση των κατάλληλων υπηρετών του συστήματος».

Αυτά συζητούσε ο Γιώργος με τους κολλητούς του "στο στέκι", στα Εξάρχεια, και η αλογοουρά του μάκραινε αντίστοιχα με την εμβάθυνση του προβληματισμού του για τις εκμεταλλευτικές σχέσεις.

Κάποια στιγμή  έπιασε για δυό μήνες δουλειά σε μιά μεταλλουργία γιά να έχει ιστορικό σαν βιομηχανικός εργάτης: 

βέβαια δεν άντεξε πάνω από δύο μήνες, αλλά έκτοτε αναφερόταν συχνά και περήφανα στην προϋπηρεσία του σαν "εργάτης σε βαριά βιομηχανία" .

Τότε  αποφάσισε να τροποποιήσει το όνομα του από Γιώργος σε Γιώργης,  κατά το αντίστοιχο όνομα του Γιώργη Σιάντου, του παλιού γραμματέα του ΚΚΕ.

Ο πατέρας του ο Γιατρός, από την μιά αντιδρούσε , από την άλλη τον καμάρωνε: 

ήταν της γενιάς του Πολυτεχνείου.

Αντιδρούσε όμως με το καθησιό και την ιδεολογικοποίηση της ξάπλας:

"Γιώργο μου, έχεις δίκιο για τον καπιταλισμό και τις εκμεταλλευτικές σχέσεις.

Και... ναί, συμφωνώ, η τράπουλα είναι σε σημαντικό βαθμό, σημαδεμένη.

Στις ανώτατες πολιτικές, διοικητικές και άλλες θέσεις προωθούνται οι άνθρωποι του συστήματος.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει καθόλου χώρος γιά τους υπόλοιπους... και πως απλά δεν τους μένει τίποτε άλλο να κάνουν από το να το ρίξουν στην κουβέντα και την ξάπλα".

Αυτά έλεγες στον Γιώργο, ο πατερούλης του ο γιατρός, ο παλιός αγνός αριστερός.

Όσπου πέθανε ξαφνικά ο γιατρός.... και ο Γιώργος, ο ψιλοαραχτός κουλτουροεπαναστάτης,  έμεινε στον άσσο.

Οι καταθέσεις του μακαρίτη φαγώθηκαν από την εφορία κληρονομιών γιά την κληρονομιά της ακίνητης περιουσίας,  γιά λοιπές υποχρεώσεις προς τρίτους, για δάνεια αλλά και από το τεμπελίκι του Γιώργου για κάνα-δυό   χρόνια -και βάλε- μετά το θάνατο του γέρου.

Όταν έσφιξε η πείνα, ο  Γιώργος άρχισε να προσπαθεί να βρει καμιά άκρη από τις γνωριμίες του γέρου: κάτι παλιοί αριστεροί και παλιοί  πασόκοι  μπαρμπάδες -αδελφοί του γιατρού- είχαν πλέον πιάσει κάποιες θεσούλες εξουσίας.

Μεσολάβησαν λοιπόν οι  μπαρμπάδες και τσουπ! ...νάτος  ο Γιώργος διοικητικό στέλεχος στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Ο Γιώργος δεν την έκοψε την αλογουρά.

Φορούσε το ίδιο φθαρμένο, χιλιοφορεμένο και χιλιοτρυπημένο  τζήν -όπως παλιά- αλλά έβαζε από πάνω ένα καλούτσικο πουκάμισο που, σε συνδυασμό με τις ψιλοβρώμικες ελβιέλες χωρίς κορδόνια,  έστελναν αντιφατικά μηνύματα σε όποιον τον έβλεπε:  απ´ την μέση και πάνω είχε ενδυμασία γραφείου και απ´ την μέση και κάτω  ...σνόμπαρε φορώντας κουρελαρία.

Κουρελαρία  η οποία όμως έδενε αρμονικά με την αλογοουρά.

Άρα, υπήρχε μιά παράξενη στυλιστική ισορροπία, πρέπει να το παραδεχτώ.

Ο Γιώργος-Γιώργης, δεν ήταν ευχαριστημένος τουλάχιστον στην αρχή: 

ο μισθός του ήτανε 800 € που σημαίνει ότι έπρεπε να κόψει ακόμα και τον καφέ στην καφετέρια για να μπορέσει να επιβιώσει.

Αυτός που έπινε φραπέδες, ολημερίς... και ολονυχτίς,  σουβλάκια και μπύρες -όσο ήταν άνεργος- κατάντησε να κάνει  οικονομία και στην τυρόπιτα, ως εργαζόμενος διοικητικός υπάλληλος.

Το πρόβλημα ήταν ότι έπρεπε να κόψει και τους μπάφους, που επισης κόστιζαν.

"Γενικά μιά μιζέρια, ρε γιατρέ", μου είπε κάποια μέρα που με επισκέφθηκε γιά πονοκεφάλους, "αυχενικό συνδρομο" και κρίσεις πανικού.

Σκέφτηκα κάτι ανάρμοστο να του πω: πως είναι τεμπέλης και ψιλοάχρηστος κα άρα μάλλον δεν θά πρεπε να παραπονιέται , αλλά το μετάνιωσα.

Ξέρω πως ουδείς σώζεται μόνο με καλές συμβουλές...άρα το απέφυγα.

(Μην εμπλακώ και σε τζάμπα αντιπαράθεση και μου ανέβει η πίεση...δεν συμφέρει…).

«Συμφωνώ με την μιζέρια στο σύγχρονο καπιταλιστικό  πλαίσιο και στην δεδομένη συγκυρία», είπα θέλοντας να τελειώνω σύντομα.

«Αλλά η προσπάθεια δεν πρέπει να σταματάει και το κλίμα να μας καταβάλλει», είπα κουνώντας καταφατικά το κεφάλι μου για να δώσω έμφαση.

Η αλήθεια είναι πως όλο και πιο δύσκολα επιβιώνει ένας γιατρός στις μέρες μας.

Είτε ως πατέρας του Γιώργη, είτε ως θεραπευτής του.


Η Βασιλική/ Βίκυ.. ή Βίβιαν


Βασιλική ήταν το βαφτιστικό της αλλά αργότερα το έκανε Βίκυ και πολύ αργότερα το έκανε Βίβιαν, όταν κατάφερε να γίνει μέλος σε κυριλέ κύκλους.

Και η Βίκυ, όπως και ο Γιώργης, ήταν 29 ετών. 

Ξεκίνησε την ιατρική στην Βάρνα της Βουλγαρίας ,στα 19 της, όταν απέτυχε στις πανελλαδικές εξετάσεις. 

Ήταν μέτρια μαθήτρια αλλά όμορφη, δημοφιλής και με επιτυχίες στα αγόρια.

Αφού έκατσε στη Βουλγαρία ένα -δυό χρόνια, με μέσο του Πασόκου πατέρα της έκανε μεταγραφή στο πανεπιστήμιο της Αθήνας όπου συνέχισε κανονικά χωρίς να χάσει χρονιά.

Αν και ποτέ δεν ήταν ο τύπος της  σπασίκλως  και φιλομαθούς νέας, δεν ήταν άχρηστη: όταν ήθελε, έβαζε τον κώλο της κάτω και διάβαζε.

Ουδέποτε βέβαια η πρώτη προτεραιότητα ήταν  τα μαθήματα και η επιστήμη: η ιατρική δεν ήταν  στα μάτια της παρά ένα εντυπωσιακό επάγγελμα με το οποίο μπορούσε να βγάλει λεφτά, να αποκτήσει κοινωνική αίγλη και να της ανοίξουν  πόρτες γιά να ανεβεί τουλάχιστον δυό ή τρεις κοινωνικές τάξεις παραπάνω από αυτήν που ξεκίνησε.

Διότι η μικροαστική κοινωνική της τάξη -την οποία έφερε βαρέως- της έπεφτε πολύ λίγη: ο πατέρας της ήταν υπάλληλος προνομιούχου ΔΕΚΟ -απόφοιτος εξατάξιου γυμνασίου και τεχνικής σχολής- και η μητέρα της επίσης κατώτερη δημόσια υπάλληλος.

Οι γονείς της είχαν καταφέρει να χτίσουν ένα καλούτσικο σπίτι σε ένα κληρονομημένο οικόπεδο που είχαν κληρονομήσει στα Λιόσια τα οποία η Βίκυ αποκαλούσε σταθερά, "Ίλιον".

28 Αυγ 2022

Η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ



…καμμιά φορά όταν πέφτει η ψυχολογία μου, φαντάζομαι ότι είμαι κάτι σαν την ...Αρβελέρ: 

να κοντεύω τα εκατό και να παίρνω μιά γερή  συνταξάρα -η συνταξάρες - που να κοντεύουν να φαλιρίσουν το ασφαλιστικό μου ταμείο.

Καλό να είσαι ο τελευταίος προνομιούχος!

Να το παίζω σοφός γέρος που συμβουλεύει πρόθυμα τους χαζονέους.

Όταν πλήττω , θα θυμώνω και θα «κρούω τον κώδωνα του κινδύνου» για την «έκπτωση των πολιτικών και ηθικών αξιών».

Αν θέλω να διασκεδάσω,  θα αρχίσω την κινδυνολογία για την «επερχόμενη καταστροφή»: οικολογική, οικονομική , πανδημία.

…η θα καταγγέλλω την «φασιστική - αυταρχική λαίλαπα» που κολλάει παντού .

Ένα σωρό μπαμπούλες υπάρχουν: 

ένας κάθε φορά,  κατά την μόδα και την περίσταση.

Προφανώς η καλύτερη πλάκα του κακού γέρου είναι να τρομοκρατεί τους νέους:  

να τους δηλητηριάζει την ξεγνοιασιά και την φυσική ροπή τους προς την διασκέδαση.

Είναι φοβερό να βλέπεις όλους αυτούς τους πιτσιρικάδες να μεθάνε στα μπαράκια και να πηδιούνται στις παραλίες.

...σκέτη  κατάθλιψη.

Το πήρα απόφαση...θα γίνω Αρβελέρ : 

ψευτοκαλοκάγαθος σοφός.

...και αμα μου κολλήσει κανείς , θα τον υποχρεώσω να ακούσει πως έγινα Πρύτανης στην Σορβόνη...

...ή δήμαρχος στο Λιδωρίκι...

ή  πρόεδρος της επιτροπής κατανόησης και αποδοχής των μειονοτήτων Τάδε και Δείνα…

…κάτι τέλος πάντων....

ΟΙ ΞΕΡΟΛΕΣ




 Έχω μείνει κατάπληκτος με όλη αυτή την αναστάτωση και τον χαμό που γίνεται σχετικά με τις επιστημονικές εργασίες για την αποτελεσματικότητα ή την βλαπτικότητα των εμβολίων. 

Δηλώνω ένας απλός κλινικός γιατρός που δεν καταλαβαίνει εύκολα εργασίες βασικής έρευνας, ανοσολογίας η επιδημιολογίας γιατί είναι κλάδοι τεράστιοι  και ξεχωριστοί που απαιτούν πολυετή ενασχόληση για να μπορείς να έχεις άποψη και να αξιολογήσεις ερευνητικά δεδομένα.
Εδώ μια ιατρική ειδικότητα πάμε να μάθουμε και , για να την ασκήσουμε σχετικά αξιοπρεπώς, τρώμε 2-3  …δεκαετίες….και, πάλι, δεν την ασκούμε σε όλο το εύρος της… και παραπέμπουμε σε υποειδικούς κλπ. 
Δε μ´ αρέσει να σνομπάρω ανθρώπους του λαού που ανησυχούν, ούτε να κακολογώ γιατρούς επειδή δείχνουν ενδιαφέρον για θέματα έξω από τα πλαίσια της ειδίκευσης τους…
Αλλά, ρε παιδιά, εδώ χαλάει το αυτοκίνητο μας και πάμε σε ένα συνεργείο που του’χουμε  εμπιστοσύνη για να μας το φτιάξει: 
 δεν καθόμαστε να το παλεύουμε με κατσαβίδια μόνοι μας,  ή μαζί με τη γειτόνισσα,  ή μαζί με ένα μηχανικό πλοίων που μπορεί να είναι θαυμάσιος στο καράβι αλλά από αυτοκίνητα δεν ξέρει τίποτα!
Έλεος, δηλαδή .
Και γενικά θά´θελα να σας πω ένα κανόνα:  
όποιος αυτοπροβάλλεται πάρα πολύ , δείχνει  ξερόλας και σούπερ ειδικός,  συνήθως είναι μεγάλη μπάφα.
Έκατσα και έψαξα το βιογραφικό ενός πολύ προβεβλημένου -και πολύ αυτοδιαφημιζόμενου- σχετικά μετον Κορωνοιό και, τελικά, το βιογραφικό του είναι πολύ λιγότερο εντυπωσιακό απ’ αυτό που προβάλλει.
Να μην πω όνομα… γιατί δεν θέλω να μπλέξω, αλλά σας λέω το εξής: 
τι «καθηγητή» τον έχουν αναγορεύσει στα media, τι   «διδάκτορα», τι «διεθνούς φήμης ερευνητή στο 0, 0001 τοις 100 του συνόλου των γιατρών της υφηλίου»… …και βγάλε άκρη δικέ μου.
Τελικά, ούτε διδακτορικό έχει παρά  ένα μεταπτυχιακό σε επίπεδο master στο πανεπιστήμιο της Πάτρας το οποίο τελείωσε σε  μεγάλη ηλικία. 
Ούτε καθηγητής - ούτε καν λέκτορας- παρά μόνο συνεργάτης σε διάφορες ερευνητικές εργασίες. 
Και καμία σχέση με Κορωνοιό , με ιώσεις και λοιμώξεις του αναπνευστικού.
Και κάθεται και κάνει θόρυβο…. και να σπείρει την αμφιβολία… και δώστου θυμός… και δώστου επιθετικότητα.. και δώστου συνωμοσιολογία.
Και φτάνεις να λες ,  «άσε μας ρε φίλε κι εσύ τώρα, που τα ξέρεις όλα και δεν ξέρεις τίποτα, και παράτα μας στην ησυχία μας κι εμάς και τον κοσμάκη που του έχεις κάνει το μυαλό γιαούρτι».

26 Αυγ 2022

ΟΙ ΦΥΛΕΣ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΟΤΟΥΡΙΣΤΩΝ




 Πειραιάς, Μύκονος, Νάξος, Σαντορίνη: 

παρατηρώ τους επιβάτες που βγαίνουν σε κάθε λιμάνι.
Μοιάζουν ομάδες με διαφορετικές προσδοκίες:
κάθε νησί αντιπροσωπεύει και μιά φαντασίωση.
Στην Μύκονο βγαίνουν όσοι θέλουν να ζήσουν λίγο σαν πλούσιοι η γκλαμουριάρηδες.
Αρκετοί είναι  οι μπανιστηρτζήδες των πλουσίων: 
αυτοί που τους αρκεί να παίρνουν μάτι τους πλούσιους -ή και ψευτοπλούσιους- και χαίρονται να τους αντιγράφουν.
Γενικά ψάχνουν χαρά, διασκέδαση.
Στην Νάξο, πιό πολλοί είναι οι "αγκρίκολες" και οι "νατουρέλες": 
οι οπαδοί της φυσικής ζωής, των  αγροτικών  προιόντων , της χαλάρωσης σε μιά "αυθεντική παραδοσιακή τοπική κοινωνία".
Γενικά ψάχνουν ηρεμία.
Στην Σαντορίνη είναι οι πυροβολημένοι με την Καλντέρα, την άγρια ομορφιά της και την ερωτική μυθολογία της: 
επισκέπτονται μιά Κόλαση που πάγωσε.
Μόνο που δεν πάγωσε απλά αλλά έγινε και ερωτική: 
οι ερωτευμένοι εδώ δίνουν υποσχέσεις μακράς διαρκείας.
Τώρα πως συνδυάσθηκε μια τεράστια καταστροφική έκρηξη με τον έρωτα, βγάλε άκρη. 
Ίσως ελπίζουν σε εκρηκτικούς οργασμούς.
Γενικά οι επισκέπτες στην Σαντορίνη ψάχνουν φυσική ομορφιά και ερωτική ελπίδα.
Υπάρχουν και οι εξαιρέσεις: οι μεροκαματιάρηδες.
Γκαρσόνια, καμαριέρες, πωλητές, έμποροι, αγροτικοί και λοιποί γιατροί είμαστε η ομάδα των ρεαλιστών: το ψωμί παν´ απ´ όλα και οι ερωτικές εκρήξεις ας περιμένουν.
Άλλωστε, οργασμός με άδειο στομάχι είναι αρκετά δύσκολος.
Αλλά και αν επιτευχθεί, θα είναι μάλλον αποτυχημένος.

(αφιερωμένο με συμπάθεια στην Ντούτα, μιά εξηντάρα απο το πρώην Ανατολικό μπλοκ που δουλεύει καμαριέρα στην Σαντορίνη.
 Γνωριστήκαμε όταν πήγε  και κάθησε στην προνομιακή θέση μου και επέμενε για κάμποσο, μέχρι που εγώ κατέλαβα αυθαίρετα μιά άλλη , ακόμη πιό προνομιακή θέση.
Έκτοτε τα βρήκαμε μιά χαρά.)

25 Αυγ 2022

ΑΥΤΟΚΑΚΟΜΟΙΡΟΙ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΚΑΚΟΜΟΙΡΟΙ

Κακόμοιροι υπάρχουν δύο ειδών: οι αυτο-κακόμοιροι και οι έτερο-κακόμοιροι.

Οι Αυτοκακόμοιροι παράγουν τα βάσανά τους με την συμπεριφορά τους, την βλακεία τους και το στραβό τους το κεφάλι .

Στους Ετεροκακόμοιρους, φταίνε κυρίως  εξωγενείς παράγοντες: ατυχίες, λιμοί, βάσανα, αρρώστειες.

Συχνά, το  πρόβλημα  με τους αυτοκακόμοιρους είναι ότι νομίζουν πως είναι ετεροκακόμοιροι: 

ενώ  τα κάνουν σκατά μόνοι τους, φορτώνουν τα σκατά αυτά στους άλλους.

...πχ στους αριστερούς,  τους φταίει γιά όλα ο καπιταλισμός… στους δεξιούς φταίει ο ισοπεδωτικός αριστερισμός… στις φεμινίστριες φταίνε οι άντρες και, στους υπόλοιπους, φταίει το «μάτι» και η κακή τους  μοίρα.

Κάτι σαν  το γνωστό ανέκδοτο με την κουκουβάγια και τον κούκο: 

η κουκουβάγια έχεζε συνεχώς μέσα στη φωλιά της και, αφού  δεν την καθάριζε ποτέ, τελικά αυτή γέμισε σκατό και αναγκάστηκε να φύγει.

Έτσι, η κουκουβάγια πήγε στη φωλιά του κούκου να την φιλοξενήσει. 

Εκεί άρχισε να παραπονιέται για όλες αυτές τις «σκοτεινές δυνάμεις» που «την κατατρέχουν» και «δεν της επιτρέπουν να έχει μία καθαρή φωλιά».

Ο κούκος το σκέφτηκε...και της απάντησε  πως το πρόβλημά της το κουβαλάει μαζί της:

 είναι ο κώλος της.

Ο κώλος της, που είναι δικός της, και ουδείς του επιβάλλει που να χέζει και πότε.

24 Αυγ 2022

Προσοχή στο Αλτσχάιμερ

 …συμβουλεύω τους ασθενείς μου -αλλά και φίλους και γνωστούς-  να προσέξουν πολύ το Αλτσχάιμερ, τώρα που γερνάνε, γιατί είναι πολύ επικίνδυνο να αποκαλυφθούν σοβαρά μυστικά τους.

Μυστικά, καλά κρυμμένα για χρόνια.

Θυμάμαι, παλιά, που με είχαν καλέσει να δω κατ´ οικον έναν ηλικιωμένο γύρω στα 75 οποίος μάλιστα ήταν και γιατρός διακεκριμένος.

Ήταν ένας τύπος σοβαρός, με αυστηρό πρόσωπο: του είχε μείνει από την εποχή που ήτανε σπουδαίος καθηγητής και είχε μυαλό.

….τώρα βέβαια, είχε ξεκουτιάνει.

Το πρόβλημα, δεν ήταν μόνο ότι είχε διαταραχή της μνήμης, αλλά, έκανε και συγχυτικά επεισόδια: 

για παράδειγμα μερικές φορές αποκαλούσε τη γυναίκα του με ένα άλλο όνομα… πχ την έλεγε Παναγιώτα ενώ την έλεγαν Δήμητρα (τα ονόματα φανταστικά).

Στο τέλος, μπήκαν ψύλλοι στ’ αυτιά της συζύγου και της κόρης του: άρχισαν να το ψάχνουν… «για να δούμε ποια είναι αυτή η Γιώτα – Παναγιώτα» και, τελικά, ανακάλυψαν ότι ο μπάρμπας είχε ….παράλληλο δεσμό 30 χρόνια με κάποια Γιώτα, που τον έκρυβε.

Μετά άρχισαν να ψάχνουν για λεφτά, κρυφούς λογαριασμούς, λίρες κλπ  και δε συμμαζεύεται η κατάσταση με τη Γιώτα. 

Γι’ αυτό σας λέω…. προσέχτε ρε το αλτσχάιμερ… γιατί θα γίνετε ρόμπες στα γεράματα.

Αλλά δεν ακούνε οι περισσότεροι… 

Νομίζουν οτι τα ξέρουν όλα. 

Αυτό συμβαίνει και σε γέρους ανοικούς  και σε νέους ηλίθιους: πάντα νομίζουν τα ξέρουν όλα και δεν ξέρουν τι τους γίνεται. 

Συμβαίνει ενίοτε και σε άσχετους γιατρούς, νεαρής ή μέσης ηλικίας, με κούφια αυτοπεποίθηση.

🙂

Προσοχή… «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον»…

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

 ...κάποτε είχα γράψει ένα χιουμοριστικό κείμενο στο Facebook για τους «μπανιστηρτζήδες του διαδικτύου»...αυτούς που κοιτάζουν τι κάνουν οι άλλοι, τι δημοσιεύουν, τι ψηφίζουν, τι γκόμενες έχουν και - κυρίως- τι πιστεύουν.

Χωρίς οι ίδιοι οι μπανιστηρτζήδες, να εκτίθενται καθόλου.

Γι αυτό εξ άλλου, τους αποκάλεσα «μπανιστηρτζήδες»: όπως οι αυθεντικοί μπανιστηρτζήδες, κάθονται  στην σκιά . 

Και παρατηρούν.

Η πλάκα είναι ότι η συμπεριφορά- μπανιστηρτζή, αποκαλύπτει πάρα πολλά για τον χαρακτήρα: προφανώς είναι ένας ανασφαλής τύπος, κρυψίνους...

...αντικοινωνικός κατ´ ουσίαν.

Γιατί ψευτοκοινωνικός μπορεί να είναι.. αλλά πραγματικά κοινωνικός - με την έννοια της προσωπικής κοινωνίας- δεν είναι.

Ο μπανιστηρτζής θα πάει στο καφενείο... δεν θα πεί όμως σε κανένα τα βάσανα και τις σκέψεις του.

Γι αυτό, αγαπητοί «μπανιστηρτζήδες», επιτρέψτε μου να σας δώσω μιά φιλική συμβουλή: 

ή πάψτε να είστε μπανιστηρτζήδες, που είναι και το καλύτερο, ή τουλάχιστον προσπαθείστε σε μιά προοδευτική αυτοέκθεση: 

π.χ βάλτε μιά φωτογραφία σας με τον σκύλο σας, η μιά δίπλα στο χρυσόψαρο, στην γυάλα.

Μετά, πέστε ένα ρητό του Νίτσε που σας άρεσε.

Μετά από δέκα χρόνια, ίσως πείτε και μιά σκέψη σας.

Σιγά - σιγά.

Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...