7 Οκτ 2022

Ο ΜΠΟΥΚΟΦΣΚΙ

 …ο Μπουκοφσκι δεν ήταν ένας κακός και μισάνθρωπος γέρος.

Δεν ήθελε το κακό κανενός.

Δεν ήθελε «να πέσει η κυβέρνηση», «να μπουν στην φυλακή οι κλέφτες» ή «να κρεμάσει χίλιους προδότες» και «εκατό τραπεζίτες».

Δεν ήθελε βέβαια και να τους βλέπει.

Όλους.

Και «αυτούς» και τους «άλλους».

Δεν ήταν μισάνθρωπος και μισογύνης με την κλασσική έννοια.

Ήθελε απλά την ησυχία του.

Αλλά αυτή η ησυχία, είναι απαιτητική…

…απαιτεί μόνωση: η παρέα και ο συγχρωτισμός με άλλους ανθρώπους την καταστρέφει.

Οι «άλλοι» άνθρωποι δεν εναι κακοί.

….είναι απλά κουραστικοί, βαρετοί και νάρκισσοι: 

απαιτούν προσοχή.

Πρέπει να διαδηλώσουν δημόσια το δράμα και το μεγαλείο τους.

Το θέμα είναι ότι δεν βρίσκουν κοινό.

Αν το βρουν , το ερωτεύονται.

Μακριά από μένα τέτοια, τύχη…έλεγε ο ταλαιπωρημένος, στην ζωή, Μπουκόφκι.

…μονο η Μπύρα του δεν τον κούρασε.

Η μόνη χωρίς απαιτήσεις.

Δεν μίλαγε, βλέπεις.

4 Οκτ 2022

ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΛΟΙ ή ΚΑΚΟΙ?

 Όταν ήμουνα παιδί , νόμιζα ότι όλοι άνθρωποι καλοί.  

Στην εφηβεία πάλι , νόμιζα ότι όλοι άνθρωποι ειίναι δύο ειδών: 

οι  πολύ καλοί και οι πολύ κακοί.

Μετά, όταν ήμουν  νέος, έφαγα κάμποσες σφαλιάρες από διάφορους μαλάκες και νόμιζα ότι όλοι άνθρωποι είναι κακοί.

 Στην μέση ηλικία, που πήρα κάπως τα πάνω μου και νόμιζα ότι έβαλα μυαλό και γνώση, πίστεψα ότι όλοι άνθρωποι είναι κατά βάθος καλοί και οι συνθήκες τους κάνουν κακούς.

Τώρα που αρχίζω και γερνάω και έχω φάει και κάμποσες ακόμα κατραπακιές αλλά και έχω γνωρίσει πολύ περισσότερους ανθρώπους, κατέληξα σε ένα άλλο συμπέρασμα: ότι οι άνθρωποι δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί.

Οι περισσότεροι είναι  απλά ανασφαλείς και κακομοίρηδες. 

Η κύρια κακομοιριά τους συνίσταται στο ότι έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση: ξέρουν ότι είναι τενεκέδες αλλά προσπαθούν  να το κρύψουν . 

Συνήθως παριστάνουν τους σπουδαίους, τους στυλάτους, τους εξυπνάκηδες, και τους γκόμενους. 

Οι γκόμενοι και οι γκόμενες είναι η μεγαλύτερη ομάδα: προσπαθούν να αποκτήσουν αόρατα παράσημα, πηδώντας άλλους κακομοίρηδες/κακομοίρες για να γράψουν μόρια σε ένα σημαντικό για αυτούς, αόρατο κατάστιχο ερωτικών επιτυχιών.

Μετά, τρώνε πολλές χλαπάτσες και ξαναρχίζουν το μέτρημα από την αρχή.

3 Οκτ 2022

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΦΘΕΙΡΕΤΕ ΤΟΝ ΛΑΟΥΤΖΙΚΟ

 ....το ΠΑΣΟΚ είχε την ίδια συμπεριφορά στον κοσμάκη με την συμπεριφορά που είχαν οι πολυεθνικές του φαρμάκου στους γιατρούς: 

τους αντιμετώπισε σαν βλάχους λιγούρηδες, που ψοφάνε να νιώσουν σημαντικοί και πλούσιοι.

Οι φαρμακάδες πρόσφεραν στους βλαχογιατρούς, ακριβά γεύματα σε πολυτελή εστιατόρια, διαμονή σε ακριβά ξενοδοχεία σε εξωτικούς  προορισμούς και ...γλύψιμο: «κύριε καθηγητά», « κύριε διευθυντά» , «κύριε παρλαπίπα»... «ποιά είναι η γνώμη σας πάνω στο τάδε θέμα ...ποια η εμπειρία σας πάνω στο δείνα»...

Και ο καθηγητής Βλαχάκος, που  έκανε διδακτορικό στο «πανεπιστήμιο του Βλαχοσάσεξ», «κατέθετε την εμπειρία του» για τρία  χιλιάρικα την μισή ώρα και για τεσσεράμισι χιλιάρικα «στα 20 περιστατικά».

Το ΠΑΣΟΚ,  όμως ήταν μεγαλύτερη τσατσά: έκανε τον μισό λαουτζίκο,  πουτανάκια.

Θυμάμαι ένα καράβλαχο, εντελώς αγράμματο, που τον  έκανε πρόεδρο του δημοτικού κολυμβητηρίου και θαλάσσιας εκπαιδευσης Άνω Αγουλινίτσας.

Τέρμα βουνά.

...ή τον άλλο καράβλαχο που  η τοπική Πασοκοεπιτροπή τον έκανε πρόεδρο της επιτροπής αξιολόγησης   της περιφερειακής ανάπτυξης Κάτω Βλαχοτυρίου...

Όλοι αυτοί αυτοί ένιωσαν ξαφνικά πάρα πολύ σημαντικοί: 

προήδρευσαν σε επιτροπές που διόριζαν καρμοίρηδες, μοίρασαν λεφτά από ευρωπαϊκά κονδύλια σε κολλητούς και χειροκροτητές, διοικούσαν γραμματείς και φαρισαίους, και είχαν ο καθένας μια προσωπική γραμματέα με καυτό μίνι και πλούσιο μπούστο.

Μεγαλεία, δικέ μου.

Μα και η κυρία γιατρού, με το ξανθό φουσκωτό μαλλί και την χοντρή κωλάρα, έγινε από τη μιά  στιγμή στην άλλη, σημαίνον πρόσωπο. 

Ειδικά αν ο σύζυγος είχε καταφέρει να γίνει επίκουρος καθηγητής.

Και το συμπέρασμα....το αναπόφευκτο: 

ο Αντρέας ο ατελείωτος, το ΠΑ.ΣΟ.Κ το αθάνατο και αυθεντικό... και οι φαρμακευτικές με τα δισεκατομμύρια προϋπολογισμό και τα πλοκάμια σε 50 χώρες εκάστη, ακολουθούσαν ακριβώς τα ίδια πρότυπα πωλήσεων και τις ίδιες μεθόδους προσεταιρισμού των βλαχοψηφοφόρων και βλαχογιατρών  στις πέντε ηπείρους.

Οι μέθοδοι μάλλον είναι  διαχρονικές και  πανανθρώπινες:

πέρα από φυλές, πολιτιστική  κληρονομιά, πολιτιστική παράδοση και τόπο και γλώσσα.

Η ανθρώπινη φύση είναι μία.

 Και μάλλον ευτελής.

1 Οκτ 2022

ΠΩΣ ΓΙΝΑΜΕ ΖΗΛΙΑΡΗΔΕΣ

 


Μερικές φορές εκπλήσσομαι με το πόσο ζηλοφθονούν οι σημερινοί έλληνες. 

Ακόμη και η νέα γενιά, οι νέοι άνθρωποι, που θα περίμενε κανείς να μην ζηλεύουν αφού  η ζωή είναι μπροστά τους και έχουν ακόμη μπόλικες ευκαιρίες να αξιοποιήσουν, ακόμα και αυτοί ζηλεύουν. 

Είναι δηλαδή σα να έχουν παραδεχτεί ότι δεν υπάρχουν μελλοντικές ευκαιρίες στη ζωή τους.

Νομίζω ότι δύο είναι τα κύρια αιτία αυτής της ζηλοφθονίας. 

Το πρώτο είναι η χαμηλή αυτοεκτίμηση: 

αν δεν πιστεύεις ότι είσαι ικανός να κάνεις κάτι καλύτερο από το πολύ μέτριο, προφανώς δεν θα προσπαθήσεις για τίποτε άλλο παρά για το πολύ μέτριο. 

Φυσικά, αν δεν προσπαθήσεις δεν θα καταφέρεις τίποτα παραπάνω. 

Είναι απλό.

Αν κάποιος τόλμησε και προσπάθησε  και πέτυχε κάτι παραπάνω απο σένα, σου αποδεικνύει την δική σου μετριότητα ή ατολμία.

Και φυσικά, τον αντιπαθείς και τον ζηλεύεις.


Η δεύτερη αιτία είναι η στρεβλή αντίληψη για την ζωή:  

η σημερινή νεολαία πιστεύει ότι αν δεν έχεις μέσον -και ιδιαίτερα πολιτικό ή οικογενειακό μέσον - δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ τίποτα.

Αυτό γενικά δεν είναι σωστό διότι βλέπουμε αρκετούς οι οποίοι δεν έχουν κανένα μέσο - ακόμα και μετανάστες ή πρόσφυγες- οι οποίοι, παρ´ ότι κινούνται σε ένα  αφιλόξενο περιβάλλον, τελικά καταφέρνουν κάτι καλό ή ακόμα και κάτι αξιόλογο. 

Επίσης βλέπουμε αρκετούς ελληνες νέους να πηγαίνουν στο εξωτερικό και να διαπρέπουν στον ακαδημαϊκό ή στον οικονομικό τομέα.

Προφανώς και είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα υπάρχει ευνοιοκρατία και νεποτισμός και προωθούνται τα δικά μας παιδιά, οι δικοί μας επιχειρηματίες, οι δικές μας γκόμενες, οι δικοί μας φίλοι , οι δικοί μας σύντροφοι.

Η λεγόμενη γενιά του πολυτεχνείου, για παράδειγμα, είναι  γνωστό ότι αλληλουποστηρίχθηκε υπερβολικά ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσης και τελικά σχεδόν όλοι γεράσανε πλούσιοι.

Το ίδιο έγινε παλιότερα με τα μέλη του ΠΑΣΟΚ, της Νέας Δημοκρατίας ή της ΕΡΕ.

Τους ένωναν «οι κοινοί αγώνες»,  όπως έλεγαν αναίσχυντα.

Και πράγματι προόδευαν… 

Τουλάχιστον από άποψη κατάληψης θέσεων και δημιουργίας πλούτου. 

Και είδαμε πάρα πολλούς με ασήμαντα προσόντα να καταλαμβάνουν μεγάλες θέσεις , να γίνονται για χρόνια  υπουργοί, να αποκτούν ύφος και ακριβά γούστα, να πηγαίνουν ευρωβουλευτές στο εξωτερικό χωρίς να ξέρουν πέντε λέξεις αγγλικά, να παίρνουν θεσάρες χωρίς αξιόλογη εργασιακή εμπειρία, να γίνονται ακόμη και  αρχηγοί κομμάτων.

Το μήνυμα δηλαδή των κομμάτων -και ιδίως του ΠΑΣΟΚ και της ΝέαςΔημοκρατίας - ήταν ότι δεν χρειάζεται να είσαι καλός στην δουλειά σου, δεν χρειάζεται να έχεις ξεχωρίσει στον τομέα σου:   αρκεί να είσαι μαζί μας, πειθήνιο και πιστό κομματόσκυλο και, κάποτε, θα ανταμειφθείς.

Ήταν ένα παραμύθι που για χρόνια έγινε πραγματικότητα και το πίστεψε όλη η Ελλάδα. 

Το πρόβλημα είναι το πιστεύει ακόμα και τώρα που έχουν αλλάξει οι συνθήκες. 

Διότι τώρα δεν υπάρχουν «πακέτα Ντελόρ» και «πακέτα της ευρωπαΐκής ένωσης» και δανεικά κι αγύριστα για να μοιράζει αβέρτα λεφτά η εκάστοτε κυβέρνηση,  κάνοντας «κοινωνική πολιτική» στους κομματικούς φίλους και συγγενείς.

Τώρα η χώρα πτώχευσε, χρεώθηκε μέχρι τα μπούνια, οι  ξένοι ελέγχουν περισσότερο τα δανεικά που μας δίνουν και,  γενικά,  η πίτα έχει μικρύνει και παράλληλα  οι  λιγούρηδες έχουν γίνει πάρα πολλοί.

Τί ´ναι ο Κάβουρας  λοιπόν και τι είναι το ζουμί του….

…αντε να δούμε ποιος θα πρωτοφάει από τον κρατικό κορβανά.

Το πολύ-πολύ δηλαδή,  τώρα με το γλείψιμο,  θα καταφέρει ο νέος οπαδός του εκάστοτε κυβερνητικού Κόμματος, ένα μισθό της συμφοράς με τον οποίο δυσκολεύεται να ζήσει.

Πάνε  τα χοντρά επιδόματα, πάνε οι  μαϊμού υπερωρίες, πάνε οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και τα τεράστια εφάπαξ. 

Μια μιζέρια ρε παιδί μου… που δε σε αφήνει να ονειρευτείς την μεζονέτα στα βόρεια προάστεια, το γυαλιστερό αυτοκίνητο και το εξοχικό στην Ερέτρια με τον ξυλόφουρνο, την ψησταριά  και το παρκαρισμένο φουσκωτό.

Γάμησέ τα έγινε η φάση…. και, επιτέλους,  πρέπει να ζήσουμε με τα λίγα. 

Αυτή η παραδοχή μας δηλητηριάζει την ζωή γιατί καθένας που τα καταφέρνει λίγο καλύτερα από αυτό το λίγο το δικό μας , μας μπαίνει στο μάτι σαν ένα καρφί που δε λέει να ξεκολλήσει το άτιμο και μας βασανίζει σαν ημικρανία.

Με  λίγα λόγια, το ΠΑΣΟΚ και η ΝουΔού δε μας έκαναν μόνο άχρηστους και τεμπέληδες που οραματίζονται μια αργομισθία στο Δημόσιο: 

μας έκαναν και ζηλιάρηδες και αυτό είναι ένα ακόμη μικρό δράμα στην μίζερη ζωή μας.

ΕΒΕΛΥΝ 2

 "Θύματα" 


Για την Έβελυν Καρακουτσομήτρου(*) έχω γράψει ξανά: είναι μιά νέα γυναίκα που έχει διάφορες ψευτοαρρώστιες, κάμποσες νευρώσεις και αντιπαθητικό χαρακτήρα. 

Ή μάλλον θα έλεγα ότι συχνά είναι αντιπαθητική με σχεδόν ανυπόφορη συμπεριφορά: μεγαλοπιάνεται, είναι εύθικτη, επιθετική, απαιτητική, χειριστική και εκμεταλλευτική...

...εκμεταλλευτική παριστάνοντας το θύμα των εραστών, των εργοδοτών αλλά και της κοινωνίας γενικά. 

Μόνο τον Θεό δεν έχει κατηγορήσει μέχρι τώρα, όχι γιατί τον φοβάται, αλλά γιατί δεν τον πιστεύει.

Προσπαθώ να την ξεφορτωθώ, προβοκάροντάς την: 

...όταν της φταίνε οι άντρες ("μαλάκες" όλοι!) την τσιγκλάω ότι αυτή τους διώχνει.

...όταν της φταίνε οι εργοδότες, της υπενθυμίζω ότι αυτή φέρεται  σαν αφεντικό και τους εκνευρίζει.

...όταν έχει ατυχίες, της θυμίζω ότι ο Θεός δεν συμπαθεί τους αθεόφοβους αλαζόνες.

"Εισαι και εσύ ένας ψευτοθεοσεβούμενος αλαζόνας, γιατρέ" , μου είπε εκνευρισμένη την τελευταία φορά.

"Κάνεις τον παντογνώστη που ξέρει να ερμηνεύει την βούληση του Θεού!" 

"Είσαι σίγουρος; Δεν ξέρεις το ρητό πού λέει ....άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου;"

Στο σημείο αυτό, ομολογώ ότι η αντεπίθεσή της ήταν ισχυρή... και γιατί είχε δίκαιο, κατηγορώντας με για ασεβή ξερολοσύνη -ερμηνευτική της Θείας Βούλησης- αλλά και γιατί εντέχνως μετέφερε την συζήτηση από την δική της αδυναμία στην δική μου.

Μπούμερανγκ.

Την κοιτούσα αμίλητος, στίβοντας το μυαλό μου να δω πως θα ξεφύγω απ´ την παγίδα που είχα πέσει. 

Το θέμα της επίσκεψης ήταν, ως συνήθως, σωματικά συμπτώματα μετά από έντονο στρες : 

ένας ακόμη "μαλάκας" στον οποίο είχε επενδύσει ελπίδες έρωτα και κοινής ζωής, την είχε εγκαταλείψει.

Ήταν και μαζί μου αγριεμένη: ήμουν και εγώ ένας από "αυτούς".

Ένας "μαλάκας"...ένας εγωκεντρικός ξερόλας, με μηδέν  ενσυναίσθηση.

Έτσι   νομίζω πως ένιωθε σε κείνη την στιγμή.

Άλλες φορές πάντως με εμπιστευόταν, ισως και να  με συμπαθούσε, μάλλον γιατί την άκουγα προσεκτικά.

Πιθανόν καταλάβαινε  πως με εκνευρίζει, αλλά της άρεσε αυτό:  της άρεσαν  τα παιχνίδια με τους γιατρούς - δεν ήμουν ο μοναδικός που επισκεπτόταν- και τους πλήρωνε για να το παίζει βασανισμένο θύμα.

Παράλληλα τους βασάνιζε και αυτή, διερευνώντας τα όρια αντοχής τους: 

όσο περισσότερο βασανίζεις κάποιον, τόσο κυριαρχείς πάνω του.

"Εξουσία και βία πάνε μαζί" είπα τελικά σε μιά απελπισμένη  γενίκευση: 

"είναι δηλητήρια που το ένα ενισχύει την δράση του άλλου".

Με κύτταξε καχύποπτα να δεί που το πάω.

"Λοιπόν;" είπε τελικά.

"ποιό είναι το συμπέρασμα; δεν παριστάνεις τον μικρό Θεό, ερμηνεύοντας τον Μεγάλο;"

"Τι θέση παίρνειςπάνω στην συνεχή απόρριψή μου από τους άντρες; γιατί λακίζουν φεύγοντας σαν τρομαγμένα κουνέλια;"

"Γιατί είσαι μαγική ", είπα τελικά.

"Έχεις μαγικές ικανότητες. Ξεκινάμε όλοι σαν άνθρωποι, μικρά ανθρωπάκια.

Και εσύ, και εγώ, και όλοι μας.

Ανάλογα με την συμπεριφορά μας, αποκτούμε μαγικές δυνάμεις.

Εσύ, έχοντας πάθος με την εξουσία,  μεταμορφώνεις τους άντρες σε τρομαγμένα κουνέλια:  αυτό συμβαίνει όταν  αρχίζεις να μεταμορφώνεσαι σε κροκόδειλο .

Ο εγωισμός σε κάνει κροκόδειλο... και αρχίζεις να ρίχνεις ποτάμι τα ..κροκοδείλια δάκρυα: σύμφωνα με την αρχαία πεποίθηση, οι κροκόδειλοι δακρύζουν την ώρα που καταναλώνουν τα θύματά τους", είπα χασκογελώντας ευχαριστημένος με την εξυπνάδα μου. 

"Τούς γιατρούς τους κάνεις σκύλους: τους θέλεις και για φρουρούς , και για συντροφιά και για να τους κάνεις καψόνια όταν έχεις τα νεύρα σου." συνέχισα την εξυπνάδα.

Κατάφερα να την εκνευρίσω για τα καλά.

Πιθανόν να μην ξαναρχόταν...τόσο το καλύτερο! 

...καλύτερα την ησυχία μου και ας την έχανα από πελάτισσα.

Ήταν σοβαρή.

"Αν και μοιάζεις να αστειεύεσαι, ίσως έχεις κάποιο δίκιο γιατρέ" είπε σοβαρή.

"Ίσως είμαι γυναίκα κροκόδειλος. Θα το σκεφτώ πάντως. 

Πρέπει να το σκεφτώ".

"Να σκεφτείς και την σχέση σου μαζί μου είπα. Μην μου φέρεσαι  σαν σε σκύλο".

Δεν γέλασε καθόλου.


"Δεν θα με ξεφορτωθείς, γιατρέ", είπε τελικά.

"Κανείς σκύλος δεν ελευθερώνεται από το λουρί, εκουσίως".

"Αν το έκανε, θα ήταν λύκος".


(*) φανταστικό όνομα

29 Σεπ 2022

ΒΙΔΩΣΕ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΒΙΔΑ, ΓΙΑΤΡΕ!

 Θυμάμαι πριν από καμιά τριανταριά χρόνια,  είχε βγει ο τότε καθηγητής-ακαδημαϊκός Νίκος Ματσανιώτης και γράψει ένα άρθρο στο οποίο προέβλεπε ότι ο πληθωρισμός των γιατρών, δηλαδή η υπερπαραγωγή γιατρών,  θα προκαλέσει τεράστια κοινωνικό πρόβλημα επειδή οι γιατροί δεν θα έχουν να φάνε και θα εκμεταλλεύονται τους ασθενείς, προκαλώντας άχρηστες επεμβάσεις και θεραπείες.

Προσπαθούσε δηλαδή να προειδοποιήσει ώστε να μην παράγονται πολλοί γιατροί από τις ιατρικές σχολές και να μη γίνονται αθρόες μεταγραφές από το εξωτερικό.

Θυμάμαι ότι μου είχε προκαλέσει εντύπωση το άρθρο γιατί πραγματικά φοβόμουν για το τι θα αντιμετωπίσω τα επόμενα χρόνια. 

Η αλήθεια είναι ότι, ως ένα βαθμό, επαληθεύτηκε η πρόβλεψη, τουλάχιστον μέχρι την κρίση του 2008. 

Μετά την κρίση όμως αντιστράφηκαν τα πράγματα:

η άσκηση της ιατρικής είχε ήδη γίνει πολύ επίπονη και επικίνδυνη λόγω της αμφισβήτησης του ιατρικού ρόλου.

Το ΕΣΥ αποδυναμώθηκε απελπιστικά γιατί οι ηλικιωμένοι γιατροί πήραν σύνταξη -αφού δεν  άντεχαν άλλη κακοποίηση-  και οι νέοι γιατροί πήγαν στο εξωτερικό για να σωθούν.

….αποτέλεσμα? 

…τα νοσοκομεία να μείνουν γυμνά.

Τις πταίει?

Κατά την γνώμη μου, είναι κοινωνικό και πολιτικό το θέμα. 

Κοινωνικό είναι διότι η κοινωνία έχει κρυφοεπιθετική στάση προς τους γιατρούς, αμφισβητώντας όχι μόνο το ήθος και τις προθέσεις τους αλλά και την επιστημονική επάρκεια και την γνώση τους: 

η κυρά Μαρία απέκτησε ιατρική άποψη απο το Google και την καταθέτει με αυτοπεποίθηση πάνω στην μούρη του γιατρού..

Αλλά είναι και πολιτικό θέμα,  διότι η πολιτεία δεν μερίμνησε επαρκώς ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για το σύστημα υγείας, ούτε για τους λειτουργούς της υγείας. 

Και όταν λέω δεν μερίμνησε,  εννοώ ότι όχι μόνο δεν έδωσε σωστούς μισθούς  και επαρκείς θέσεις, αλλά, δεν έδωσε και τον απαραίτητο σεβασμό που πρέπει στους εργαζόμενους. 

Απόδειξη τώρα με την πανδημία:  

όσο ζοριζόταν η κατάσταση και οι πολιτικοί ήταν χεσμένοι απ´ τον φόβο τους,  δώστου χειροκροτήματα και υποσχέσεις.

 …χειροκροτήματα, επαίνους, ένταξη στην ανθυγιεινή εργασία,  επιδόματα και δεν ξέρω τι…

….μόλις πέρασε σχεδόν η πανδημία, ξεχάστηκαν όλα και οι  υπουργοί απλά φωτογραφίζονται  σε κοινωνικές εκδηλώσεις προετοιμάζοντας την επανεκλογή τους.

Άμα το στύψεις όλο αυτό μαζί -και την κοινωνική και την πολιτική προσέγγιση - κατά την γνώμη  βγαίνει ένα ιδεολογικό ζουμί:

Η ζωή αποϊεροποιείται,  η επιστήμη πρώτα αποθεώθηκε και μετά αμφισβητήθηκε,  ο ιατρικός ρόλος υποβαθμίστηκε και,  τελικά, όλοι πίστεψαν ότι η αρρώστια είναι απλά σαν μια χαλασμένη πρίζα που μπορεί ο καθένας να την βιδώσει και να την ξεβιδώσει:  

μπορείς μόνος  σου να την φτιάξεις - φτιάξτο μόνος σου σαν το ΙΚΕΑ- η να φέρεις έναν ηλεκτρολόγο.

Αν αυτός δεν μπορεί να βιδώσει καλά τις βίδες, είναι πολύ απλό να φέρεις έναν άλλον ηλεκτρολόγο να τις βιδώσει.

Δηλαδή τι είναι ο γιατρούκος?

Ένας κακόμοιρος είναι που θα τον πληρώσεις θα σου κάνει τη δουλειά.

Σιγά τα λάχανα. 

Όταν όμως σφίξει ο κώλος σου, τότε αρχίζεις το άγχος, τον θυμό και τις διαλέξεις  για το «ιατρικό λειτούργημα» και τον «Όρκο  του Ιπποκράτη».

Και αυτός σε κοιτάζει με ένα απλανές βλέμμα,  δε βγάζει μιλιά και σηκώνεται και φεύγει.

Το κλίμα

 


Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...