17 Φεβ 2024

Η Θεσσαλονίκη του Ηλία Πετρόπουλου






 Και εκεί που είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου να μην ξαναδιαβάσω τίποτε σχετικό με τις αθλιότητες του εμφυλίου - αθλιότητες ένθεν κακείθεν - έκανα το λάθος να αγοράσω ένα βιβλιαράκι του γνωστού αναρχικού και αντιεξουσιαστή συγγραφέα Ηλία Πετροπούλου ο οποίος ήταν οργανωμένος στο ΕΑΜ Θεσσαλονίκης και έζησε  από κοντά διάφορες αθλιότητες επί κατοχής αλλά και μετά. 

Θεωρώ τον Πετρόπουλο ειλικρινή και αξιόπιστο διότι ο χαρακτήρας του είναι τέτοιος που δε σηκώνει πολλούς συμβιβασμούς και αυτό φαίνεται από την πορεία της ζωής του. 

Μάλλον ήταν λάθος που το αγόρασα διότι μου χάλασε τη διάθεση και ενίσχυσε την άποψή μου ότι η Ελλάδα είναι ένας απαίσιος τόπος όπου έγιναν άπειρα εγκλήματα και που μοιάζει ωραίος μόνο στα μάτια όσων δεν τον ξέρουν.

Ειδικά όσοι είναι από τη Θεσσαλονίκη πρέπει να το πάρουν αυτό το  βιβλιαράκι.

Θα δουν την πόλη τους με άλλα μάτια.

16 Φεβ 2024

με χιονιά και βροχή

 


...δεν παραγγέλνω σχεδόν ποτέ - πίτσες , καφέδες κλπ -με ντηλίβερι γιατί ντρέπομαι: μου φαίνεται γελοία και απάνθρωπη διαδικασία να μην μπορείς να φτιάξεις ένα καφέ η ένα τοστ στο σπίτι σου και να περιμένεις να στο φέρουν στην πόρτα. 

(Εξαιρώ τους ανήμπορους και όσους δεν έχουν υλικά, εξοπλισμό κλπ.)

Γενικά ο αξιοπρεπής άνθρωπος είναι,  όσο πιό πολύ μπορεί, αυτόνομος. ( όχι αναρχοαυτόνομος!).

Ακόμη περισσότερη γαιδουριά είναι η παραγγελία με χιονιά  και βροχή.

Να κάθεται ο κακομάθημένος εικοσάρης με την κακομαθημένη γκόμενα και να τους. φέρνει την παραγγελία ο πενηντάχρονος ντελιβεράς μέσα στην βροχή και το αγιάζι.

Κάποτε ήθελα να γράψω ένα διήγημα για έναν πενηντάχρονο ντηλιβερά  που γνώρισα: διαβητικός, κακομοιριασμένος, με αρθρίτιδες και πόνους, έτρεχε ατελείωτες ώρες πάνω σε ένα παπί με κίνδυνο, με πτώσεις, με εξοντωτικά ωράρια.

Εγώ είχα ασθενή την κυρία του, μιά μεγαλοπιασμένη τεμπέλα που τον σνόμπαρε -και πιθανότατα τον κεράτωνε-γιατί κάποτε τελείωσε μια πανεπιστημιακή σχολή της πλάκας σε μια χώρα της συμφοράς.

Φαντασιωνόμουν  απελευθέρωση και δικαίωση για τον κακομοίρη .

Αλλά στην λογοτεχνία δεν απονέμεις δικαιοσύνη.

Απλά βγάζεις το άχτι σου.




η επισημοποίηση του παραλόγου

 


Δεν το βρίσκω καθόλου αστείο. 

Το παρουσιάζουν σαν μία απλή εκκεντρικότητα και όχι ως μια ψυχοπάθεια, που πράγματι είναι. 

Ένας ψυχοπαθής παίρνει μία φουσκωτή κούκλα για να ικανοποιεί τις σεξουαλικές του ανάγκες (πρώτη παθολογία) και μετά την ανακηρύσσει  σύζυγό του (δεύτερη παθολογία) και μετά …τεκνοποιεί μαζί της  ένα μωρό κούκλα που είναι το μωρό τους…(τρίτη παθολογία).

 …τελοσπάντων,  τώρα, έχει τρία «μωρά» κούκλες και κάθε φορά πανηγυρίζει  για τη «γέννηση» ενός νέου «μωρού»

Η μη αναγνώριση μιας εμφανούς παραληρηματικής  διαταραχής από την κοινωνία και από τον τύπο και η παρουσίασή της σαν μιά απλή εκκεντρικότητα,  είναι νομίζω επίσης μία κοινωνική παθολογία. Προσπαθούν να πείσουν τον κοσμάκη ότι η πραγματικότητα δεν είναι μία αλλά υπάρχουν πολλές υποκειμενικές  πραγματικότητες και ότι «όλα είναι θέμα οπτικής»

Επικίνδυνη προσέγγιση…καθώς, πλέον, όλα θεωρούνται φυσικά και αποδεκτά αρκεί να το πει ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης ή ένα σελέμπριτυ. Σαν να πρέπει η κοινωνία να αποδέχεται κάθε παραλογισμό.

Νομίζω ότι είναι μέρος κοινωνικής εκπαίδευσης : αν καταφέρω να μην αντιδρά η κοινωνία στο εμφανώς παράλογο, θα είναι απόλυτα πειθαρχημένη σε κάθε αυθαιρεσία..

Και στον στρατο οι παράλογες διαταγές- καψόνια,  δεν αμφισβητούνται…είναι μέρος της εκπαίδευσης στην υπακοή.

Και επιτέλους,  γιατί θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε σχιζοφρενή κάποιον παραληρηματικό που πιστεύει ότι τον κυνηγάνε CIA και KGB και του δίνουμε ένα σωρό ψυχοφάρμακα  ενώ αυτόν που παίρνει μία μεγάλη κούκλα  γιά σύζυγό κι άλλες τρεις μικρές κούκλες γιά μωρά, να τον θεωρούμε απλά χαριτωμένο και «εκκεντρικό»?


https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11906483/Toy-boy-Colombian-man-engaged-RAG-DOLL-announces-birth-child-together.html



βλ και:


https://www.konstantakopoulos.gr/28161/μειοψηφίες-κατά-πλειοψηφιών-κοινο?fbclid=IwAR1bK0wilkYqPH5N3EwhWTy21P1g3geqeUV82saUmLe4Gf1X4eJprUpvWIo_aem_ASgFy31m1Gqn7MYXE1GDOvc-6xtNjLuZsXGwi_2jqMuIeSoPOVoC2zJ7bqrkXko3QBI

ευτυχία μέσω νομοσχεδίων

 …οι ομοφυλόφιλοι δεν θα γίνουν ευτυχέστεροι μιμούμενοι τους ετεροφυλόφιλους .

Ούτε ο γάμος,  ούτε τα στέφανα, ούτε τα νυφικά θα τους σώσουν.

Ούτε καν τα παιδιά που θα παραγγείλουν σε μιά κακομοίρα από την Λευκορωσία αγοράζοντας τα ωάριά της και νοικιάζοντας  την μήτρα της και την σιωπή της.

Ο γάμος είναι θεσμός που περνάει κρίση ούτως ή άλλως… γιατί άλλαξαν οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.

Οι ρόλοι δεν είναι πλέον συμπληρωματικοί και οι ανεξάρτητες καριέρες δεν απαιτούν κοινή πορεία.

Ο άνδρας που έσκαβε όλη μέσα στα χωριάφια είχε ανάγκη μιά γυναίκα να γνέθει, να πλέκει , να βυζαίνει παιδιά και να αρμέγει τις κατσίκες.

Ο πλασιέ μπαταριών αυτοκινήτων δεν έχει πολλή ανάγκη συνεχούς και πρακτικής υποστήριξης από την γυναίκα του που δουλεύει στα ΕΛΤΑ.

Ούτε βλέπει τα παιδιά του ως ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής όπως οι πατεράδες και οι παπούδες του.

Ο ναρκισσισμός των πλασιέ μπαταριών και των υπαλλήλων ΕΛΤΑ απαιτεί να είναι φιτ και σέξυ μεχρι τα εξήντα.

Ο γονεικός ρόλος δεν ταιριάζει σε ναρκισσιστικά ψώνια.

Οι ομοφυλόφιλοι θα ανακαλύψουν τις επώδυνες αλήθειες σταδιακά.

Η «ευτυχία» δεν μοιράζεται με νομοσχέδια σαν προεκλογικό επίδομα.

Είναι μάλλον προιόν εσωτερικής ισορροπίας που προκύπτει απο μιά σταθερή εσωτερική συγκρότηση.

Ο άνθρωπος είναι σαν ένα κτίριο που χρειάζεται γερά θεμέλια.

 Ο κάθε ένας ανθρωπος πρέπει να έχει ισχυρά νοητικά και ψυχολογικά θεμέλια. 

Μόνο έτσι οικοδομείται ισχυρό άτομο και ισχυρό ζεύγος.

Το να έχει ένα κτίριο πολύχρωμα πορτοπαράθυρα και γυαλιστερά αλουμίνια γύρω-γύρω, δε σημαίνει ότι κερδίζει σταθερότητα στους σεισμούς.

14 Φεβ 2024

Βαλεντίνος




Εγώ τον συμπαθώ τον Βαλεντίνο.

Είναι ο λιγότερο απαιτητικός άγιος.

Του αρκεί να κάνεις τον ερωτευμένο μιά μέρα το χρόνο. 

Όλοι οι υπόλοιποι απαιτούν να κάνεις τον ενάρετο 365 .

13 Φεβ 2024

Βρυξέλλες: ξεχάστε την ιστορία σας

 Σε σταδιακή κατάργηση της εθνικής ιστορίας κάθε ευρωπαϊκής χώρας υπερ της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, θα προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η έκθεση Verheyen που εγκρίθηκε με 19 ψήφους υπερ έναντι 7 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θέτει την ευρωπαϊκή ιστορία πάνω από την ιστορία των εθνών. 

Πρόκειται για μια συνολική επαναδιατύπωση της ιστορίας που υπερασπίζεται την ιδέα του ευρωπαϊκού φεντεραλισμού και στοχεύει να θεωρήσει ότι η ευρωπαϊκή οικοδόμηση είναι πολύ πιο σημαντική από το εθνικό παρελθόν μιας χώρας. 

Την Ψήφισε και ο Ζαγοράκης.

🙂

…λες και κατάλαβε τι ψήφισε.

και καταλήγει το κείμενο:


«…οραματίζεται ότι οι συλλογικές μνήμες τελικά θα συγχωνευθούν και θα συμβάλουν στη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής δημόσιας σφαίρας, όπου οι διαφορετικοί πολιτισμοί μνήμης θα αλληλοσυμπληρώνονται αντί να ανταγωνίζονται, και η ενασχόληση με την ιστορία θα καταστεί ζήτημα που θα αφορά τη δράση των πολιτών και όχι την πολιτική δράση»


Δηλαδή: ξεχάστε την ιστορία σας και τις ευαισθησίες σας…

…είστε  ευρωπαίοι πολίτες μόνο, υπακούστε τους  Βρυξελιώτες γραφειοκράτες και βγάλτε τον  σκασμό.


https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2023-0402_EL.html


 https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2023-0402_EL.html


ΕΚΘΕΣΗ

σχετικά με την ευρωπαϊκή ιστορική συνείδηση

(2023/2112(INI))

Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας

Εισηγήτρια: Sabine Verheyen

Ο Λαϊκισμός γέννησε την θρασύτητα και την μικρόνοια

 



Ο Λαϊκισμός έχει καταστρέψει την Ελλάδα και έχει καταστήσει τα προβλήματα πολύ  δυσκολότερα από ότι πράγματι είναι. 

Πχ οι ασθενείς έχουν ισχυρή πεποίθηση και για την διάγνωση και την θεραπεία: 

υποδεικνύουν στο γιατρό τι πρέπει να κάνει και ο γιατρός σαν ηλίθιος υπακούει για να γλιτώσει την κακοποίηση. 

Οι  ήμιαγράμματοι ή εντελώς αγράμματοι γονείς έχουν άποψη για την εκπαιδευτική διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο δάσκαλος και ο καθηγητής γιά το τεμπέλικο και κακομαθημένο βλαστάρι τους που τελικά θα τελειώσει το λύκειο και θα είναι σχεδόν αναλφάβητο και δε θα ξέρει την προπαίδεια.

Μετά θα απαιτήσουν πανεπιστήμιο και ανώτατες σπουδές ποιότητος στην Ιατρική ή το Πολυτεχνείο.

Ο κάθε καραβλαχος έχει το θράσος να απαιτεί ειδική μεταχείριση για το αυθαίρετο του ακόμα κι αν είναι κτισμένο πάνω σε δρόμο ή πλατεία.

Το ποσοστό των σοβαρών και αξιοπρεπών ανθρώπων είναι ανίσχυρο και γιατί είναι μειοψηφικό και γιατί δεν έχει την αναίδεια που απαιτείται για να δώσει τις σωστές αγκωνιές και να παίξει σωστά την δημόσια παράσταση θύματος.  

Οι υπουργοί υγείας και παιδείας εάν είναι έξυπνοι κάνουν το κορόιδο μέχρις  ότου  περάσει η μπόρα γιά να πάρουν  μετάθεση σε άλλο υπουργείο. 

Φυσικά θα ροκανίζουν το χρόνο εξαγγέλλοντας αλλαγές αλλά μην κάνοντας απολύτως τίποτα.

Εάν δεν είναι έξυπνοι, θα προσπαθήσουν  να κάνουν πραγματικές αλλαγές με νομοσχέδια και μεταρρυθμίσεις σε θεσμούς,  που προφανώς θα καταλήξουν σε παταγώδη αποτυχία και έκτροπα.

Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...