7 Αυγ 2024

τα πρόβατα θα λογοδοτήσουν γιά όλα

 τα πρόβατα θα λογοδοτήσουν


Πόσο ανακουφιστική  είναι η μετατόπιση ευθυνών!

Πόσο θαυμάσια εφεύρεση είναι η μέθοδος να φορτώνεις όλες τις ατυχίες σου,  στους άλλους!

Είναι οδυνηρό να αναλαμβάνεις την ευθύνη όταν τα έχεις κάνει σκατά. 

Σε ένα κόσμο που κανείς δεν αναλαμβάνει ευθύνες, γιατί θα πρέπει να τις αναλάβω εγώ?

Γιατί θα πρέπει όλοι να με δείχνουν σαν πόρνη την στιγμή που αυτοί είναι χειρότερες πόρνες από μένα?

Κανείς πολιτικός δεν ανέλαβε ποτέ καμία ευθύνη ότι τα σκάτωσε. ….μόνο το ΚΚΕ… και πολύ μετά… και με μισές παραδοχές.

Κανένας δικαστής, κανείς γιατρός, κανένας γονιός. 

…και κανένα παιδί , φυσικά.

Γυιοί και κόρες, όλοι αμόλυντοι από ευθύνες.

Όλοι,  αγνές παρθένες.

Εγώ θεωρώ ότι το να ρίχνω  ευθύνες τους άλλους,  είναι κάπως κακομοίρικο.

Δεν έχω σε μεγάλη  εκτίμηση  την αρετή, την ποιότητα και την δύναμη των ανθρώπων και, συνεπώς,  δεν περιμένω πολλά από αυτούς. 

Προτιμώ να ρίχνω την ευθύνη σε υψηλότερα επίπεδα: 

…είτε στον Θεό, είτε στον Καπιταλισμό.

Τον Θεό τον σέβομαι και τον φοβάμαι… αλλά δεν μπορώ και να μένω σιωπηλός: 

…μας έκανε μιαρούς, μισερούς ,  μίζερους και αδύναμους και μας ζητάει αυστηρό λογαριασμό για τις σκέψεις και τις πράξεις μας.

…βεβαια, το καλό  με τον Θεό,  είναι ότι συγχωρεί και μάλιστα  κατ´ επανάληψιν.

Δεν είναι όπως τα Δικαστήρια που έχουν αυστηρότερες ποινές για τους καθ´ υποτροπήν εγκληματίες.

Απλά πρέπει να είσαι ειλικρινής μαζί του…πράγμα δύσκολο για τα ανθρωπάκια που,  το ψέμμα,  τους έχει γίνει δεύτερη φύση.

Τέλος πάντων,  ευκαιρίες δίνει ο Θεός…ακόμη και στους πιό μαλάκες.

Γιαυτό λένε πως είναι Πανάγαθος.

Αλλά θέτει όρια… 

Είναι και αυστηρός!

Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε το σημείωμα μου:

 «τους μαλάκες τους βαριέται και ο Θεός».

Για τον καπιταλισμό δεν έχω να πω πολλά αφού όλοι ζούμε κάτω από το πέλμα του. 

Ο καπιταλισμός είναι σαν το νταβατζή που υπόσχεται μπουζούκια και λούσα στην προστατευόμενή του πουτανίτσα αλλά, αν αυτή παρεκκλίνει έστω και ελάχιστα από τα καθήκοντά της, την αφοσίωσή της, και τα έσοδα της που πρέπει να του ακουμπάει, αρχίζουν οι κλωτσιές και οι σφαλιάρες.

Ο καπιταλισμός είναι πολύ πονηρός. 

Σου δίνει ένα κάρο υποσχέσεις ότι θα γίνεις εσύ το αφεντικό και θα καταπιέζεις  τους άλλους,  δηλαδή αυτούς  που καταπιέζονται τώρα και στους οποίους ανήκεις.

Και πράγματι,  μερικές φορές,  συμβαίνει αυτό: 

η πουτάνα γίνεται τσατσά - ιδιοκτήτρια του σαλούν και πάει λέγοντας. Το θέμα είναι πόσο ευτυχισμένοι  είναι όλοι αυτοί μέσα στο βόθρο που κολυμπούν. 

Για όσους είναι κατσαρίδες και έχουν μια εγγενή τάση να κολυμπούν μέσα στον υπόνομο, ο καπιταλισμός είναι μια χαρά.

Το θέμα είναι πως αυτοπροσδιορίζεσαι:  τι είσαι.

….αν είσαι κατσαρίδα ή δελφίνι, λιοντάρι η αντιλόπη, ή πρόβατο, ή παγώνι, ή καρδερίνα. 

Και ομολογώ ότι όσο πάει  ο καπιταλισμός γίνεται όλο και …καλύτερος: κάποτε είχε κάποιους κανόνες για να λειτουργήσει… και, υποτίθεται,  ακολουθούσε κοινά αποδεκτούς  νόμους που ψηφιζόταν από την πλειοψηφία.

Τώρα η πλειοψηφία καταργήθηκε ως αξία και αξία  έχουν μόνο οι ισχυρές μειονότητες:  

νόμος είναι ότι γουστάρουν αυτές. 

Τέλεια φάση για τους λύκους και απαίσια φάση για τα πρόβατα.

Τώρα επανήλθαμε στην τάση της αυτοκριτικής, αναγκαστικά: 

οι λύκοι αναγκάζουν τα πρόβατα να αναλάβουν και  να ομολογήσουν  τις ευθύνες τους. 

Θα λογοδοτήσουν ακόμα και για αυτές που δεν έχουν.

Τα πρόβατα  φταίνε για όλα… 

….το κάθε πρόβατο ξεχωριστά θα λογοδοτήσει γιά όλα: 

και  για αυτά που σκέφτηκε και για τις λέξεις που χρησιμοποίησε. 

Ένα πρόβατο που είναι ένοχο από χέρι.

5 Αυγ 2024

η Ελπίδα που δεν πεθαίνει

 Hope never dies


Η Μίρκα (Μαρία τη λέγανε αλλά δεν της έφτανε) , πλησίαζε τα πενήντα.

Από κορμί έσκιζε: γαζέλα, αιλουροειδές, δεν ξέρω, κάτι καλό πάντως.

Απο πρόσωπο, δύσκολα. 

Καλή στα νιάτα της αλλά με εμφανή τα σημάδια της φθοράς και των καταχρήσεων.

Καταχρήσεων? δεν ξέρω ποιές  ακριβώς: σίγουρα πολλά ξενύχτια με αλκοολ και σεξ, τσιγάρο φούλ, πολύ σεξ και με πολύ κόσμο, πιθανότατα χασισάκι επι συχνής (καθημερινής;) βάσεως, καμμιά ψιλοκόκκα πιθανόν, σε special events...

Μόρφωση επιφανειακή. Ψυχή καλή κατά βάθος, δεν ήθελε το κακό σου, εκτός αν της πατούσες τον κάλο και  ...αγρίευε. 

Υστερική,  βασικά. 

Αγχος απίστευτο για τα χρόνια που περνούσαν, για την ομορφιά  που έφευγε, για τα παιδιά που δεν έκανε, για τους βλαχογκόμενους που την πηδηξαν, για τους ψευτοκυριλέ που την κορόιδεψαν, για τους φοβικούς που την φοβήθηκαν, για τους ξενέρωτους που την αγνόησαν, για τους κρυφομισογύνηδες που την χρησιμοποίησαν..

γιά ... γιά...

Την λυπόμουν. 

Δεν μπορώ τους υστερικούς: μου μεταδίδουν το συναίσθημα ασφυξίας που νιώθουν.

Είναι σαν ζώα, παγιδευμένα σε μια δαγκάνα: την βλέπουν, πονάει το παγιδευμένο και τραυματισμένο πόδι και ...το αγνοούν.

Κάνουν πως δεν το βλέπουν, προσπαθούν να το ξεχάσουν.

Και κάνουν υστερία: υστερική τύφλωση, υστερική κώφωση , υστερική παράλυση, υστερική κρίση, υστερικά όλα.

Ηταν και για μένα δύσκολο, να αντιμετωπίζω αυτο το παγιδευμένο υβρίδιο γαζέλας-τίγρης,  με το καταπονημένο πρόσωπο:

πότε  πόναγε το κεφάλι, πότε έσφιγγε ο αυχένας, πότε μούδιαζαν τα χέρια, πότε είχε ίλιγγο, πότε αστάθεια..

Και πάντα αυπνία, νευρικότητα και άγχος.

Τι να την κάνω? πότε έδινα ηρεμιστικά, πότε αντικαταθλιπτικά, πότε έλεγα πέντε  λόγια..

Δυστυχώς σε ψυχολόγο πήγαινε από μόνη της, άρα δεν την γλύτωνα με παραπομπή σε ψυχοθεραπεία...βγάλε άκρη.

Ωσπου, έγινε το μπαμ: έμεινε έγκυος!

Μου το είπε μια μέρα που με επισκέφθηκε...έλαμπε ολόκληρη!

Καλά...πως? ψέλισα εγώ, ανόητα.

Τι πως, γιατρέ? με τον γνωστο τρόπο! Κορόιδεψε η Μίρκα.

Ηταν ένας από τους πολλούς περιστασιακούς.

Εξηντάρης, γερογόης. 

Ψιλοευκατάστατος - η Μίρκα τα πρόσεχε αυτά - χωρισμένος με παιδιά μεγάλα κλπ. 

Θεώρησε αυτονόητη την έκτρωση. 

Και η Μίρκα, κατ´ αρχήν. 

Μετά άρχισε να το επεξεργάζεται στο μυαλό της. 

Την μάγεψε η ιδέα ενός παιδιού. Της έδωσε ζωντάνια, νιάτα, ενθουσιασμό, προοπτική.

Εκεί που την είχε ξεγράψει εντελώς, την ιδέα του παιδιού, τώρα, μετά από χρόνια, ξεπήδησε πάλι ολοζώντανη!

Για γάμο κλπ  , δεν ετέθη θέμα από καμμία πλευρά. Φυσικά.

Ρε τι τραβάμε και μεις οι γιατροί!

Σου ερχεται μια νευρωσική για τους πονοκεφάλους της,

 και μπλέκεις σε ένα σωρο δυσεπίλυτα προβλήματα!

Δεν είσαι μόνο γιατρός: είσαι και ψυχολόγος, και κοινωνικός λειτουργός , και οικογενειακός σύμβουλος , και γενετιστής, και εμβρυολόγος και γυναικολόγος και ό,τι θέλει αυτή...

Μονο το ...ασφαλιστήριο συμβόλαιο της δεν μου έδειξε,  για να πιστοποιήσω και εγώ, ότι καλύπτει τα έξοδα τοκετού με επιπλοκές...

Και αν το παιδί έχει πρόβλημα? ήταν δύο μηνών έγκυος και κάπνιζε τσιγάρο , χασίσι και έπινε και αλκοόλ.

Και οικονομικά πως θα τα έβγαζε πέρα? ποιός θα την βοηθούσε με το μωρό, έτσι μόνη της που ήταν?

Δούλευε ιδιωτική υπάλληλος.

Βέβαια θα έδινε κάτι για το παιδί και ο γερογόης. Έτσι ήλπιζε.

Αμ δε.

Ο γερογόης έλεγε, ότι είναι παλαβό, μια πενηντάρα, μόνη της,  να μεγαλώνει μωρό που όταν θα τελειώνει το Δημοτικό, η μάννα του θα είναι στα εξήντα.

Συμφώνησα με τις απόψεις του γερογόη και της το είπα.

Ήταν σκληρό... το μετάνιωσα... αμέσως.

Η λάμψη έφυγε απο το πρόσωπό της και απλώθηκε μια σκοτεινιά:

Η σκοτεινιά της απώλειας, της θλίψης , του θανάτου.

Όταν βρω τα ζόρια σε τέτοιες κοινωνικοψυχολογικές περιπτώσεις και δεν ξέρω τι να κάνω, έχω βρει ενα κόλπο για να βρίσκω απαντησεις καλές κατά το δυνατόν, απαντήσεις  που τουλάχιστον να έχουν μια ανθρωπιά:

 σκέφτομαι τι θα έλεγε στην θέση μου ένα πρόσωπο με μεγάλο ηθικό κύρος και σοφία, ένα πρόσωπο που εκτιμώ. 

Ακόμη και ιστορικό πρόσωπο.

Φαντασιώνομαι ότι είμαι εγώ και η Μίρκα μπροστά στον Γκάντι, τον γέροντα Παίσιο, τον Γεώργιο Παπανικολάου: 

τι θα έλεγαν αυτοί στην Μίρκα? να το κρατήσει το παιδί?

Νομίζω πως και οι τρείς θα έλεγαν ναί.

Ο Παπανικολάου μόνον, δεν ξέρω, σαν γιατρός, και μάλιστα υψηλού

 επιπέδου εργαστηριακός, σίγουρα θα συνιστούσε ενδελεχή προγεννητικό έλεγχο. Αν το παιδί είχε προβλημα, μάλλον θα συνιστούσε έκτρωση. Δεν είμαι και σίγουρος, καθώς ήταν Χριστιανός, αλλά πιστεύω ότι σαν γιατρός που ήταν , δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς και να δώσει το Οκ σε τοκετό, με πολύ μεγάλη συγγενή ανωμαλία. 

Οι άλλοι δύο σίγουρα θα της εφιστούσαν προσοχή, υπευθυνότητα, συνενόηση φιλική και ανθρώπινη με τον πατέρα...

Θα της έκαναν ίσως και μια ευγενική αναφορά και στις καταχρήσεις της... Την ανάγκη για αλλαγή τρόπου ζωής και σκέψης...

Δυστυχώς, δεν είμαι Γκάντι. Ούτε Παίσιος , ούτε Παπανικολάου.

Για αυτό την αμόλησα την πατάτα, και τώρα έπρεπε να την μαζέψω.

Την συμβουλή από τον  Γκάντι, έπρεπε να την πάρω  πριν της μιλήσω.

Σκέφτηκα να ξεγλιστήσω με τρόπο: 

"Κοίτα, η απόφαση είναι μόνο δική σου", είπα κάνοντας τον σκεφτικό.

"Εγώ δεν είμαι έγκυος, είμαι άντρας, έχω παιδιά και δεν μπορώ να μπω στην δική σου ψυχολογική θέση", άρχισα να τα στρίβω, σιγά -σιγά.

Με κοίταξε διερευνητικά, αναθαρρώντας κάπως:

"Δηλαδή δεν είσαστε κάθετα αρνητικός γιατρέ?" με ρώτησε.

"Έ , όχι και κάθετα αρνητικός! Πως θα μπορούσα? Ο πού ´ναι απ´ όξω απ´ το χορό, πολλά τραγουδια ξέρει! Έτσι λέμε στη Κρήτη", συμπλήρωσα ...κουτοπόνηρα, μπας και ξεχάσει την, κατηγορηματικά αρνητική, αρχική μου τοποθέτηση.

"Θα εξετάσεις κάποια πράγματα και θα σκεφθείς καλά μόνη σου. 

Μετά θα σου  πώ, και εγώ, την γνώμη μου, αν την θέλεις ακόμη".

Ποιά πράγματα?.. αυτά: 

Να το συζητησει με τον γυναικολόγο της καλά. 

Να της πει τις πιθανότητες συγγενούς ανωμαλίας που θα διαφύγει του προγεννητικού ελέγχου. 

Να συζητήσει το οικονομικό και την αναγνώριση του παιδιού απο τον γερογόη. 

Να συζητήσει και διερευνήσει τα εργασιακά της και την πιθανότητα στηριξης και βοήθειας από φίλους και συγγενείς.

 Να αναλογιστεί τις ευθύνες τις δυσκολίες και τους κόπους.

 Να μιλήσει με άγαμες μητέρες. Να περάσει μαζί τους μερικά εικοσιτετράωρα, εάν γίνεται. Να μαγειρέψει και να ξεχέσει  ενα μωρό κάποια βράδυα.

Εβαλα ένα βουνό στόχους.

Της έπεσε βαρύ το βουνό, αλλά αναθάρρησε. Υπήρχε ελπίδα ακόμη.

Χρειαζόταν όμως σχέδιο,πρόγραμμα. 

Business plan.

Πέρασαν κάμποσοι μήνες. Δεν είχα νέα. 

Την σκεφτόμουν μερικές φορές, αλλά δεν πήρα τηλέφωνο. Την φοβόμουν: τι θα μου πει, τι δράμα προέκυψε, καυγάδες, ανασφάλεια,  πόνος, προβλήματα, έκτρωση, κατάθλιψη...

Τελικά με πήρε τηλέφωνο μετά απο κανένα εξάμηνο: 

"θα γεννήσω σε κανένα μήνα γιατρέ! Με καισαρική! Έτσι πρέπει, μου είπε ο γυναικολόγος!..Θα έρθεις στην κλινική? να σε πάρω για ημερομηνία?"

Φυσικά. Με πήρε η  αδελφή της, όταν γέννησε, και πήγα.

Συγκινήθηκα.

Δεν ήταν πλέον γαζέλα. Ούτε και τίγρη ήταν.

 Ούτε γκόμενα προκλητική, ασυγκράτητη και αγχωμένη.

Ηταν μιά γλυκειά πενηντάρα μάννα. 

Με γκρίζα μαλλιά, με πρησμένο πρόσωπο, με μπόλικα κιλά.

Αλλά μάννα: η νεύρωση είχε φύγει από την φάτσα της.

Μια γαλήνια έκφραση , μιά ικανοποίηση, μια αυτοεκπλήρωση, αναδυόταν απο το πρώην άγριο θηλυκό.

Τώρα δεν ήταν άγριο. Ήταν όμως θηλυκό.

Μάλλον πιο θηλυκό από πριν.

Χάρηκα πολύ. Έδωσα λουλούδια, την φίλησα.

Θα την έχανα από πελάτισσα. 

Σίγουρα.

Ο γερογόης ήταν εκεί.

4 Αυγ 2024

Ενηλικίωση, τώρα!






ενηλικίωση, τώρα!

….όταν περιγράφεις μια πιθανή σοβαρή διάγνωση που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση με εξετάσεις , νοσηλεία και παραπομπή σε άλλες ειδικότητες και οι συγγενείς του υπερηλίκου ασθενούς, σου λένε…
«μήπως να μην τον βασανίζουμε γιατρέ?»
…εγώ καταλαβαίνω ότι εννοούν…
«μήπως να μην βασανιζόμαστε εμείς, γιατρέ?»
…γιατί, ό υπερήλικος συγγενής, συχνά αντιμετωπίζεται σαν μιά γλάστρα με βασιλικό: 
όσο κάθεται ήσυχος στην γωνιά, δεν απαιτεί συχνό πότισμα, φροντίδα και λιπάσματα, είναι οκ.
Αν είναι όμως να μαζεύει μυγάκια και να τρέχουμε να αγοράζουμε λιπαντικά και φάρμακα, ας λείπει και το φυτό εσωτερικού χώρου.
Ο γιατρός έχει καθήκον να νομιμοποιήσει τις σκέψεις και τις προθέσεις μας.
Για αυτό τον έχουμε.
Αν δεν συμφωνεί και είναι υπέρ του φυτού, προφανώς κάτι κρύβει:
μάλλον  το κάνει από ναρκισσισμό, παραξενιά ή συμφέρον.
«εεε…πια!    …αμάν με τις παραξενιές και τις εμμονές τους, οι γιατροί.
Και εμείς έχουμε βάσανα και δουλειές…
….εμάς ποιός θα μας κοιτάξει?  εεε…ποιός?»
Όταν  ο ορθολογισμός υποχωρεί, αρχίζει η διαπραγμάτευση: 
τι είναι σωστό και λάθος, τί θετικό και αρνητικό, τι μαύρο και άσπρο, τι αρσενικό και θηλυκό.
Όλοι απαιτούν νέα κοινωνικά συμβόλαια… κατά πως τους βολεύει υλικά και ψυχολογικά.
…χρειαζόμαστε νέα κοινωνικά συμβόλαια… νέα πολιτικά συμβόλαια, ακόμη και νέα επιστημονικά συμβόλαια.
Και η επιστήμη έγινε λάστιχο.
Όλα σχετικά….γιατί τα πράγματα έχουν αλλάξει: 
…πχ τι περιμένει ο πολίτης από τον πολιτικό?
Όραμα? 
…τρίχες
Μακρόχρονο σχεδιασμό? 
…πάλι τρίχες.
Ασφάλεια και προστασία? 
….οπωσδήποτε.
Να του νομιμοποιήσει το αυθαίρετο, την υπέρβαση οικοδόμησης, το σβήσιμο του προστίμου από τον έφορα?
…φυσικά….εκεί φαίνεται ο πολιτικός που αξίζει.
Στις εξυπηρετήσεις.
Και ο γιατρός, το ίδιο: 
…να τον ενθαρρύνει, να του χαιδέψει το κεφαλάκι, να του κατασιγάσει τις ενοχές που παράτησε -ή θα παρατήσει- την μάννα του να πεθάνει - ή να μην πεθάνει- ανάλογα την κληρονομιά, την συνταξη και τις ψυχολογικές καθηλώσεις.
Και ο γιατρός να είναι και … φιλαράκι….και κολλητός, κάτι σαν κουμπάρα.
Αλλά και γιατρός- εξιλαστήριο θύμα -όπως και ο πολιτικός εξιλαστήριο θύμα.
 «ναι ρε…ξέρεις τι έκανε αυτός ο γιατρός?»
… «αφού τους ξέρουμε τι κουμάσια είναι όλοι οι γιατροί».
«Αυτός φταίει που πήγαν τα πράγματα στραβά… και μου το φόρτωσε  (άκου θράσος!) ότι οι αρτηρίες μου ήταν βουλωμένες από το κάπνισμα και τις σπαλομπριζόλες».
«Γιατροί, πολιτικοί, δικηγόροι, αιμορουφήχτρες».
«Όλα σικέ, ρε….και οι επιστήμονες?
πουτανάκια πουλημένα στις εταιρείες».
Βολικά όλα αυτά για τον κάθε  πικραμμένο η εμμονικό.
Ερμηνεύει ό,τι θέλει, όπως θέλει.
χμμμμ…φταίνε και κάποιοι γιατροί , ε?
….αυτοί που κάνουν το παιχνίδι…αυτοί που μοιράζουν την τράπουλα: 
αυτοί που ουδέποτε οικοδόμησαν ειλικρινή σχέση.
…αυτοί που οικοδόμησαν σχέση άλλοτε εξουσιαστική και αυταρχική και άλλοτε πονηρή και εκμεταλλευτική.
…ό,τι τους βόλευε και αυτούς.
…ναι….και οι γιατροί και οι πολιτικάντες,  καλό θα είναι να πάψουν να βλέπουν τον εαυτό τους σαν κομμώτριες που θα κάνουν μασαζάκι  στο κεφαλάκι του πελάτη.
Να εξηγήσουν το ρόλο τους και τα όρια του, να κρατήσουν στην σωστή απόσταση τον ασθενή και τον ψηφοφόρο ώστε να μπορέσουν να έχουν μια τίμια συναλλαγή μαζί του: 
ούτε πολύ κοντά,  ούτε πολύ μακριά. 
Ανθρώπινα…ναι… αλλά κυρίως ορθολογικά και ρεαλιστικά. 
Να μάθει ο άρρωστος και ο πολίτης να αντιμετωπίζει τα προβλήματα του με θάρρος και με ρεαλισμό. 
Σαν ενήλικος,  όχι σαν έφηβος. 
Κάποτε πρέπει να ενηλικιωθεί και αυτός.

3 Αυγ 2024

τσιπάκι αυτοτιμωρίας

 ...ο μαλάκας άνθρωπος έχει ενσωματωμένο τσιπάκι αυτοτιμωρίας.

...το έχω ξαναπεί αυτό...αλλά φταίω που το ξαναθυμάμαι γιατί επιβεβαιώνομαι?
Με μιά τέτοια προσέγγιση γίνεσαι μεγάθυμος: 
πχ σε τσαντίζει, προσβάλλει, αδικεί ο μαλάκας ?
Λες...τι μπάτσο να σου δώσω...αφού ...αυτοσκαμπιλίζεσαι διαρκώς και ισοβίως.
Και μη σας παραπλανά το αρσενικό άρθρο: 
"ο μαλάκας"
Οι μαλάκες είναι όλων των τύπων: 
αρσενικοί, θηλυκοί , ….αλατοπιπεράτοι και πάσης άλλης κατηγορίας.
Ο "μαλάκας" δεν είναι γενετικά προσδιορισμένος, δεν κάνει διακρίσεις, δεν περιφρονεί καμμιά μειονότητα.
Ο μαλάκας είναι ταυτόχρονα  ιδέα και επιδημία: 
καταλαμβάνει μυαλό και σώμα, είναι ανίατος και διαδίδεται ταχύτερα και από την ίωση των πτηνών.

είμαι ό,τι σκέφτομαι

 «Είσαι ό,τι σκέφτεσαι» ήταν ο τίτλος σε ένα βιβλιαράκι αυτοβελτίωσης που είχε  μεγάλη επιτυχία  πριν από πολλά χρόνια. 

Είναι μια σοφή κουβέντα: το τι σκέφτεσαι σε καθορίζει από την αρχή  μέχρι το τέλος.
Τώρα τελευταία μου την είχε δώσει να διαβάζω βιβλία για την δεκαετία 1940 - 1950 και ιδιαίτερα για τον εμφύλιο πόλεμο. 
Έμαθα τη ζωή του Ζαχαριάδη, του Άρη , του Ζέρβα, του Σιάντου, του Ιωαννίδη, του Πλουμπίδη, του Μάρκου, του Σαράφη, του Πέτρου Κόκκαλη, του Παναγιώτη Κανελλόπουλου, του Βλαντά και του Γούσια , απέξω και ανακατωτά. 
Διάβασα μαρτυρίες δεξιών και αριστερών . 
Θυτών και θυμάτων.
Πηγές , αναμνήσεις , ιστορικά κείμενα.
Γέμισε το κεφάλι μου από εγκλήματα, αθλιότητες, προδοσίες, καιροσκοπισμούς.
Κερασάκι στην τούρτα: τελευταίο  βιβλίο που διάβασα, το εξαντλημένο βιβλίο του παπά Ανυπόμονου, στενού συνεργάτη και κολλητού του Άρη. 
Το ανακάλυψα και αυτό… πραγματικός δυναμίτης.
Σκέφτηκα να γράψω μερικά από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που διάβασα… 
…γεγονότα που σπάζουν κόκκαλα.
Αλλά, τι νόημα έχει; 
Γιατί να κάτσω να δηλητηριάσω και τα μυαλά άλλων ανθρώπων; 
Φτάνει που στο μυαλό το δικό μου μπήκε δηλητήριο με όλες αυτές τις αθλιότητες.
Καλοκαιριάτικα, Αύγουστος… τώρα που ο κόσμος πρέπει να ηρεμήσει,  να ξεκουραστεί και να γιορτάσει την Παναγία, δεν έχουν θέση τα δηλητήρια στα μυαλά των ανθρώπων. 
Γι’ αυτό αποφάσισα να κάνω και στο δικό μου μυαλό ένα είδος κάθαρσης:
θα  το καθαρίσω από όλες τις βρωμιές και θα διαβάσω μόνο για Αγίους ανθρώπους.
 Ναι, διαβάζω βίους Αγίων.
Σύγχρονων Αγίων.
Γέρων Εφραίμ Αριζόνας: ένα μικροσκοπικό γεροντάκι, ένας άνθρωπος μια μπουκιά, ένας «παιδαριογέρων» που πέρασε μια ζωή στο Άγιο όρος προσευχόμενος, πήγε ….στην Αμερική και τον Καναδά και ίδρυσε δεκαεφτά ορθόδοξα μοναστήρια!
Τα στελέχωσε με αξιόλογους μοναχούς και μοναχές και φύτεψε την χιλιόχρονη μοναχική ησυχαστική παράδοση του Βυζαντίου , στην Έρημο της Αριζόνας, στις αμερικανικές μεγαλουπόλεις και στα παρθένα δάση  του Καναδά.
….αν αυτό δεν είναι ένα θαύμα, τότε τι είναι;
«Η Πίστη μετακινεί βουνά»…αλλά και κατακτά ηπείρους.
Είναι απλό: κατακτώντας τις καρδιές των ανθρώπων που έχουν στεγνώσει και παγώσει από την μοναξιά, την ξενιτιά και την αλλοτρίωση.
Εμφύλιος τέρμα. 
Σφαγές  τέρμα.
«Μοναρχοφασίστες» και «Εαμοβούλγαροι», τέρμα.
Προτιμώ να διαβάσω για κάτι γεροντάκια που προσεύχονται από το πρωί μέχρι το βράδυ για την σωτηρία του κόσμου.
Είμαι ό,τι σκέφτομαι.

1 Αυγ 2024

οι 10 συνήθειες του μαλάκα γιατρού

 οι 10 συνήθειες του μαλάκα γιατρού



1)παραπέμπει σε ειδικούς πριν εξετάσει τον άρρωστο και λέει: 
«ρίξε στον τάδε μιά ματιά», «πρόσεξέ τον» ή «είναι δικός μου»
2)γράφει ακατανόητες γνωματεύσεις με το χέρι (και δεν βάζει σφραγίδα παρά μιά δυσανάγνωστη μουτζούρα για υπογραφή)
3) φεύγει χωρίς αντικαταστάτη (συχνά παίρνοντας μαιμού αναρρωτικές) 
4) αργεί παντού και πάντα αλλά δείχνει πολυάσχολος ενώ είχε πάει το αυτοκίνητο στο συνεργείο.
5) είναι αγενής με τους ασθενείς, τους άλλους γιατρούς και με το λοιπό προσωπικό παίζοντας τον αυθόρμητο ή τον χαριτωμένο.
6) μεγαλοπιάνεται- το παίζει μεγαλογιατρός, αναφέρεται συχνά στις σχέσεις του με μεγαλογιατρούς :
«τότε που χειρουργούσα με τον Ταδε  έναν ασθενή με ρήξη ήπατος, σπληνός, εντέρου και διαφράγματος , μου λέει:
 Τάσο, αν δεν ήσουν εσύ, δύσκολα θα έβγαινε το χειρουργείο σε τρεις ώρες και  ένα τέταρτο».
7) κάνει εύκολη κριτική αλλά ποτέ αυτοκριτική, αξιολογώντας τους άλλους σε θέματα που δεν ξέρει την τύφλα του.
9)είναι γλύφτης προς τους αποπάνω, ρουφιανάκος και διαπλεκόμενος με την εξουσία και ανασφαλής προς τους  ιεραρχικά κατώτερους.
10) η ιατρική ενημέρωσή του γίνεται με το αυτί:
ό,τι ακούσει από δώ και κει. Για διάβασμα βιβλιογραφίας ούτε λόγος...

τελευταία - και φαρμακερή- ελπίδα

…ένα συγκινητικό ποίημα του γερο-Μπουκόφσκι που είχε μείνει μόνος και ήλπιζε , ακόμα, να βρει μιά γυναίκα (να ακούσει γυναικεία βήματα). Τελ...