23 Σεπ 2023

είμαι ό,τι σκέφτομαι

 ..έχω ανακαλύψει  ένα τρομερό μυστικό κόλπο να είμαι πάντα καλός, ευγενικός και δημιουργικός.

Λάθος.
...το διατυπώνω πιό σωστά:
«εχω βρεί τον τρόπο να φθείρομαι λιγότερο από το περιβάλλον μου και να ωφελούμαι περισσότερο: απλά αποφεύγω κάθε φθοροποιό σκέψη και επιτρέπω να δουλέψει κάθε θετική, δημιουργική και ωφέλιμη».
Και ποιος είναι αυτός ο τρόπος; Υπάρχει κάποιο μαγικό ραβδί που μπορεί να αποκλείει σκέψεις και,ταυτόχρονα, να επιτρέπει σε άλλες να δουλέψουν;
Ναι, υπάρχει, και είναι απλός  τρόπος. 
Απλά αποφεύγω να σκέφτομαι κάτι το οποίο νιώθω ότι με ενοχλεί...
....το αποφεύγω εντελώς ή αποφεύγω την επανάληψη του. 
Παράδειγμα: μου έρχεται λογαριασμός από την εφορία, ξαφνικός.
Είναι κάτι που δεν το περίμενα και με στεναχωρεί. 
Θα σκεφτώ λίγο να δω τι μπορώ να κάνω. 
Θα σκεφτώ πιο θα ήταν το χειρότερο που θα μπορούσε να μου τύχει ή να μου συμβεί σχετικά. 
Αν δεν έχω άμεση λύση - απάντηση, σκέφτομαι:
«θα δω τι θα κάνω αργότερα» 
Αμεσως, το βάζω σε ένα ειδικό ντουλάπι στο μυαλό μου που γράφει απ´ εξω:  «Εκκρεμότητες»
Δεν το ξαναθυμάμαι παρά όταν θα ερθει η ώρα του.
...θα το κρατήσω και θα το ανασύρω όταν πρεπει.
Δεν κάθομαι να το σκέφτομαι συνέχεια.
Δεν λέω «πω πω και τι θα κάνουμε αυτό το θέμα... πω ρε  και πόσο δυστυχισμένος είμαι,  πόσο άτυχος» κλπ
Γίνεται... είναι θέμα εξάσκησης.
Το ίδιο κάνω και με τους ανθρώπους: αν κάποιος με ενοχλεί ή μου προκαλεί εκνευρισμό,  τον αποφεύγω όσο μπορώ.
Ελαττώνω και κουβέντες και επαφές. Προφανώς αν μου πατήσεις τον κάλο,  μπορεί να συγκρουστώ... αλλά μόνο όταν είναι τελείως απαραίτητο. 
Έχω γλυτώσει από πολύ ξόδεμα τζάμπα ενέργειας και από πολλές υπερτασικές κρίσεις,  εφαρμόζοντας αυτές τις τεχνικές.
Συμπέρασμα: είσαι ό,τι σκέφτεσαι. 
Οι σκέψεις είναι που διαμορφώνουν την ταυτότητα μας. 
Αν σκεφτόμαστε καλά και ευγενή πράγματα,  είμαστε καλοί και ευγενείς άνθρωποι.
Αν σκεφτόμαστε  κακά και χαμερπή πράγματα είμαστε -ή γινόμαστε- κακοί και χαμερπείς .
Σκεφτόμαστε προβλήματα της φυσικής? ...είμαστε επιστήμονες.
...αν σκεφτόμαστε προβλήματα της μεταφυσικής, είμαστε  αλαφροΐσκιωτοι.
...αν σκεφτόμαστε προβλήματα της σχέσης μας με το θεό,  γινόμαστε άγιοι.
...αν  σκεφτόμαστε προβλήματα της σχέσης με τους πελάτες μας,  είμαστε έμποροι,  και, 
...αν σκεφτόμαστε να  στήσουμε κώλο για λεφτά, είμαστε πουτάνες.
Τόσο απλό.
Αλλά τα απλά είναι τα πιό σοφά και ουσιώδη.

Πικάσσο και Μαρί-Τερέζ

  Πάντα πίστευα ότι ο Πικάσο ήταν απατεώνας και δούλευε κοινό και κριτικούς… …πουλώντας τρέλα, τα κονόμησε χοντρά: ζωγράφισε την δεκαεπτάχρο...