25 Οκτ 2025

Ο Σαββόπουλος και το «Ντιρλαντά»: όλο το ιστορικό. …ερευνα-σχόλια: Grok

 







Ποιο δημοτικό τραγούδι της Καλύμνου αντέγραψε γνωστός μουσικοσυνθέτης και το παρουσίασε για δικό του?


Το δημοτικό τραγούδι της Καλύμνου που αναφέρεσαι είναι το “Ντιρλαντά” (ή “Ντερλαντά” σε ορισμένες παραλλαγές), ένα παραδοσιακό σφουγγαράδικο τσιμπούρι (τύπος τραγουδιού με επανάληψη στίχων για να κρατιούνται ξύπνιοι οι δύτες και να αποφεύγουν τη νόσο των βαροτραυματισμών). Τραγουδιόταν από τους σφουγγαράδες του νησιού, με χαρακτηριστικούς στίχους όπως “Ντιρλαντά, ντιρλαντά, ντιρλαντά μου γλυκιά” και ρυθμό που θυμίζει κουπιά σε βάρκα.

Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης που το “αντέγραψε” και το παρουσίασε ως δικό του είναι ο Διονύσης Σαββόπουλος. Το περιέλαβε στο άλμπουμ του Το Περιβόλι του Τρελού (1971) ως “Η Μέρα Εκείνη”, με νέους στίχους (“Σαν από θαύμα έγινε, σαν από θαύμα έγινε, σαν από θαύμα εκείνη τη μέρα…”) και ενορχήστρωση σε ροκ-λαϊκό στυλ, κάνοντάς το μεγάλη επιτυχία και παγκόσμια (μεταφράστηκε σε αγγλικά ως “That Day”).

Σύντομη ιστορία της υπόθεσης:

•  Το 1966, ο Καλύμνιος Παντελής Γκίνης (σφουγγαράς και ερασιτεχνικός μουσικός) το ηχογράφησε ως “Ντιρλαντά” σε δίσκο 45 στροφών, διεκδικώντας πνευματικά δικαιώματα (παρόλο που ήταν δημοτικό).

•  Το 1971, ο Σαββόπουλος το χρησιμοποίησε βασιζόμενος σε καταγραφές της Δόμνας Σαμίου (λαογράφου), θεωρώντας το λαϊκή κληρονομιά.

•  Ο Γκίνης μήνυσε για πνευματική ιδιοκτησία, οδηγώντας σε δικαστική διαμάχη που καθυστέρησε την κυκλοφορία του άλμπουμ. Στις 27 Οκτωβρίου 1970, ο εισαγγελέας έκρινε ότι το τραγούδι είναι δημοτικό (δηλαδή κοινής χρήσης, χωρίς ιδιώτη δημιουργό), αλλά υπήρξε συμβιβασμός: Ο Γκίνης πήρε πίστωση στους στίχους ή μέρος των εσόδων, ενώ ο Σαββόπουλος διατήρησε τα δικά του credits ως ενορχηστρωτή/συνθέτη της νέας εκδοχής.

Αυτή η περίπτωση είναι κλασικό παράδειγμα σύγκρουσης μεταξύ παραδοσιακής κληρονομιάς και σύγχρονης δισκογραφίας, και το “Ντιρλαντά” παραμένει ζωντανό και στις δύο εκδοχές. 


Λεπτομέρειες για τη Δικαστική Διαμάχη του “Ντιρλαντά”


Η δικαστική διαμάχη μεταξύ του Διονύση Σαββόπουλου και του Παντελή Γκίνη (καπετάνιου σφουγγαρά από την Κάλυμνο) αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα σύγκρουσης μεταξύ λαϊκής παράδοσης και σύγχρονης δισκογραφίας στην Ελλάδα. Ξέσπασε στα τέλη της δεκαετίας του 1960, κατά τη διάρκεια της χούντας, και κράτησε αρκετά χρόνια, καθυστερώντας την κυκλοφορία ενός ολόκληρου άλμπουμ. Παρακάτω, παρουσιάζω χρονολογικά και αναλυτικά τα βασικά γεγονότα, βασισμένος σε μαρτυρίες του ίδιου του Σαββόπουλου και ιστορικές πηγές.


Χρονολόγιο της Διαμάχης

•  1966: Η αρχική ηχογράφηση του Γκίνη
Ο Παντελής Γκίνης, σφουγγαράς και ερασιτέχνης μουσικός από την Κάλυμνο, ηχογραφεί το “Ντιρλαντά” σε δίσκο 45 στροφών. Το παρουσιάζει ως δική του σύνθεση, βασισμένο σε παραδοσιακούς καλύμνικους σκοπούς που τραγουδούσαν οι δύτες για να μένουν ξύπνιοι μετά τις καταδύσεις (προληπτικό μέτρο κατά της νόσου των βαροτραυματισμών). Στον δίσκο του, ο Γκίνης αναφέρει συγκεκριμένα πρόσωπα, όπως τον δύτη “Κομπαλή” (Μανώλη Θεοδωσίου), προσθέτοντας προσωπικές πινελιές. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να διεκδικήσει πνευματικά δικαιώματα, παρόλο που το τραγούδι έχει ρίζες στην προφορική παράδοση του νησιού.

•  1968-1969: Ο Σαββόπουλος μαθαίνει και ηχογραφεί το τραγούδι
Ο Σαββόπουλος μαθαίνει το “Ντιρλαντά” από καταγραφές της λαογράφου Δόμνας Σαμίου, η οποία το είχε συλλέξει ως 
δημοτικό τραγούδι από σφουγγαράδες της Καλύμνου (όχι συγκεκριμένα από τον Γκίνη). Το προσαρμόζει με νέους στίχους (“Βρε ντιρλαντά ντιρλανταντά, βρε ντιρλαντά και τέζα όλοι…”) και ενορχήστρωση σε ροκ-λαϊκό στυλ, εντάσσοντάς το στο άλμπουμ Το Περιβόλι του Τρελού (Lyra). Η ηχογράφηση γίνεται το καλοκαίρι του 1968, αλλά η κυκλοφορία καθυστερεί λόγω προβλημάτων με την εταιρεία. Στον δίσκο, ο Σαββόπουλος πιστώνεται ως ενορχηστρωτής/συνθέτης της νέας εκδοχής, θεωρώντας το βάσει λαϊκής κληρονομιάς.

•  1969: Ξέσπασμα της μήνυσης
Μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ (ήδη το τραγούδι γίνεται επιτυχία), ο Γκίνης μαθαίνει για τη διασκευή και 
μηνύει τον Σαββόπουλο και τη Lyra για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Διεκδικεί την πατρότητα του τραγουδιού, ισχυριζόμενος ότι είναι δική του πρωτότυπη σύνθεση και ότι ο Σαββόπουλος το “έκλεψε” χωρίς άδεια. Η μήνυση οδηγεί σε ασφαλιστικά μέτρα: Το δικαστήριο απαγορεύει προσωρινά την κυκλοφορία και διακίνηση του άλμπουμ, προκαλώντας οικονομική πίεση στον Σαββόπουλο και την εταιρεία, ειδικά εν μέσω χούντας.

•  1970: Το πόρισμα του εισαγγελέα και η δίκη
Το δικαστήριο διορίζει 
εισαγγελέα-ερευνητή για να διερευνήσει την προέλευση του τραγουδιού. Ο εισαγγελέας, μετά από έρευνα (συμπεριλαμβανομένων μαρτυριών από σφουγγαράδες και λαογράφων), εκδίδει πόρισμα στις 27 Οκτωβρίου 1970: Το “Ντιρλαντά” χαρακτηρίζεται δημοτικό τραγούδι (κοινής χρήσης, χωρίς ιδιωτική πατρότητα), βασισμένο σε παλαιότερους καλύμνικους ρυθμούς. Ωστόσο, αναγνωρίζεται στον Γκίνη η προσαρμογή του σε ηχογραφημένη μορφή το 1966.
Η δίκη διεξάγεται στο 
Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Ο Γκίνης φέρνει “το μισό νησί” ως μάρτυρες (σφουγγαράδες και ντόπιους από την Κάλυμνο, που υποστηρίζουν την εκδοχή του). Ο Σαββόπουλος, από την άλλη, βασίζεται σε επίσημα έγγραφα: Βεβαίωση από την Ακαδημία Αθηνών (που το χαρακτηρίζει δημοτικό) και μαρτυρία του συνθέτη Γιάννη Παπαϊωάννου. Ο Σαββόπουλος αργότερα περιέγραψε την ατμόσφαιρα ως “ανισόρροπη μάχη”, με τον εαυτό του “μόνο με χαρτιά” απέναντι σε δεκάδες μάρτυρες.

•  1971: Η τελεσίδικη απόφαση και ο συμβιβασμός
Το δικαστήριο απορρίπτει πλήρως τις απαιτήσεις του Γκίνη για αποκλειστικά δικαιώματα, επιβεβαιώνοντας το πόρισμα του εισαγγελέα: Το τραγούδι είναι 
δημοτικό, άρα ελεύθερο για διασκευές. Ωστόσο, λόγω της ηχογράφησης του Γκίνη το 1966, του αναγνωρίζεται συγγραφικό credit στους αρχικούς στίχους και μέρος των royalties (εσόδων) από τις πωλήσεις του άλμπουμ του Σαββόπουλου. Ο Σαββόπουλος διατηρεί τα δικαιώματα ως ενορχηστρωτής και στιχουργός της νέας εκδοχής. Αυτή η απόφαση είναι τελεσίδικη και επιτρέπει την πλήρη κυκλοφορία του άλμπουμ, το οποίο γίνεται πλατινένιο και το “Ντιρλαντά” παγκόσμια επιτυχία (διασκευάστηκε από τη Dalida ως “Darla Dirladada” το 1970).


Σχόλια και Συνέπειες

Ο Σαββόπουλος, σε συνεντεύξεις του (π.χ. στο News 24/7 το 2023), χαρακτήρισε την υπόθεση “μάχη για την ελληνική παράδοση”: “Έχασα τη δίκη οικονομικά, αλλά κέρδισα πολιτιστικά – το τραγούδι έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο”. Ο Γκίνης, από την πλευρά του, έλαβε οικονομική αποζημίωση, αλλά η υπόθεση ανέδειξε τα προβλήματα καταγραφής δημοτικών τραγουδιών. Η διαμάχη καθυστέρησε την καριέρα του Σαββόπουλου, αλλά ενίσχυσε τη φήμη του ως “φωνή της αντίστασης” εν μέσω χούντας. Σήμερα, το “Ντιρλαντά” θεωρείται σύμβολο καλύμνικης παράδοσης και ελληνικής ποπ κουλτούρας, με το credit να μοιράζεται συχνά μεταξύ “παραδοσιακό” και των δύο δημιουργών.



ΕΡΩΤΗΣΗ


Απορία: ο Σαββόπουλος έγραφε στο δίσκο ότι το ντιρλαντά είναι τραγούδι βασισμένο σε δημοτικό τραγούδι της Καλύμνου το οποίο διασκεύασε,  η παρουσίασε τον εαυτό του ως συνθέτη και ενορχηστρωτή?



ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Στο πρωτότυπο εξώφυλλο και τις ετικέτες του δίσκου Το Περιβόλι του Τρελού (Lyra, 1971), ο Διονύσης Σαββόπουλος παρουσιάζει τον εαυτό του ως συνθέτη και στιχουργό του τραγουδιού «Η Μέρα Εκείνη» (ή «Ντιρλαντά») — χωρίς να αναφέρει ρητά ότι πρόκειται για διασκευή δημοτικού τραγουδιού της Καλύμνου.

Ακριβής πίστωση στον δίσκο (1971):

•  Μουσική: Δ. Σαββόπουλος

•  Στίχοι: Δ. Σαββόπουλος

Καμία αναφορά στο εξώφυλλο, στο οπισθόφυλλο ή στις ετικέτες του δίσκου ότι το τραγούδι βασίζεται σε παραδοσιακό καλύμνικο δημοτικό ή ότι προέρχεται από το «Ντιρλαντά» των σφουγγαράδων.


Τι έλεγε ο ίδιος ο Σαββόπουλος;

Σε συνεντεύξεις και αφηγήσεις αργότερα (π.χ. στο βιβλίο «Τα Τραγούδια μου», 1980, ή σε ραδιοφωνικές εκπομπές), παραδέχτηκε ανοιχτά ότι:


«Το “Ντιρλαντά” το πήρα από τη Δόμνα Σαμίου, που το είχε καταγράψει ως δημοτικό της Καλύμνου. Το διασκεύασα, έγραψα νέους στίχους και το έκανα “Η Μέρα Εκείνη”».


Ωστόσο, αυτή η παραδοχή δεν υπήρχε πουθενά στον δίσκο του 1971.



Γιατί δεν αναφερόταν ως «διασκευή δημοτικού»;


1.  Νομική λογική της εποχής: Τα δημοτικά θεωρούνταν κοινό κτήμα — δεν απαιτούνταν πίστωση προέλευσης.

2.  Καλλιτεχνική πρακτική: Πολλοί συνθέτες (Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Μαρκόπουλος) έπαιρναν δημοτικά θέματα και τα παρουσίαζαν ως δικά τους έργα, χωρίς να αναφέρουν την πηγή.

3.  Πίεση από τη δισκογραφική (Lyra): Ήθελαν «πρωτότυπο υλικό» για να αποφύγουν προβλήματα με την ΑΕΠΙ.

4.  Ο Γκίνης είχε ήδη διεκδικήσει δικαιώματα το 1966 — ο Σαββόπουλος δεν ήθελε να του δώσει έρεισμα αναφέροντας το όνομά του ή την ηχογράφησή του.


Μετά τη δίκη: Πώς άλλαξε η πίστωση;

Μετά την τελεσίδικη απόφαση του 1971 και τον συμβιβασμό, στις επόμενες επανεκδόσεις του δίσκου (και σε μεταγενέστερες συλλογές), προστέθηκε η ένδειξη:



«Βασισμένο σε παραδοσιακό τραγούδι της Καλύμνου»

ή

«Μουσική: Δ. Σαββόπουλος – Παρ. Καλύμνου»


Επίσης, σε ορισμένες εκδόσεις, ο Παντελής Γκίνης πιστώνεται ως συν-στιχουργός (λόγω της ηχογράφησής του το 1966).


Συμπέρασμα:

•  Στον αρχικό δίσκο (1971): Παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο έργο του Σαββόπουλου (μουσική & στίχοι).

•  Δεν υπήρχε καμία αναφορά σε δημοτικό ή Κάλυμνο.

•  Αργότερα (μετά τη δίκη): Προστέθηκε η ένδειξη «βασισμένο σε παραδοσιακό της Καλύμνου».

•  Ο ίδιος ο Σαββόπουλος το παραδέχτηκε δημόσια, αλλά όχι στον δίσκο της εποχής.

Αυτή η «σιωπή» στο εξώφυλλο ήταν ένα από τα βασικά επιχειρήματα του Γκίνη στη δίκη— ότι δηλαδή ο Σαββόπουλος «παρουσίασε ξένο έργο ως δικό του».

22 Οκτ 2025

ο γιατρός ως καλός μαθητής

 


…αγαπητοί ασθενείς,

όταν πεθαίνετε στο νοσοκομείο, να προσέχετε από τι πεθαίνετε.
Αν αυτοκτονήσετε, θα μπλέξει ο ψυχιάτρος και θα έχει ενοχές.
Αν πέσετε και σπάσετε το κεφάλι σας, μπορεί να μπλέξει ο  νευρολόγος, ο παθολόγος, ακόμη και η νοσοκόμα που δεν σας πρόσεξαν η δεν προέβλεψαν επιπλοκές.
Αν πάθετε πνευμονική εμβολή, φταίει που  ισως δεν πήρατε  προληπτικά ηπαρίνη.
Αν κάνετε αιμορραγία, προφανώς φταίει ακριβώς επειδή πήρατε ηπαρίνη.
Γενικά, προσέξτε από τι πεθαίνετε.
Ένα σωρό άνθρωποι μπορεί να μπλέξουν  εξαιτίας σας..
Και αν δεν μπλέξουν  νομικά,  μπορεί  να μπλέξουν ψυχολογικά: 
να νιώθουν ντροπή και ενοχές.
…ενοχές  γιατί δεν έκαναν κάτι,  γιατί δεν προέβλεψαν κάτι,  γιατί έγινε κάτι στραβά. 
Ένα σωρό λόγοι υπάρχουν,  για να έχει κάποιος γιατρός, ενοχές.
Δε λέω ότι ιατρική είναι η μόνη σκατοδουλειά που υπάρχει στον κόσμο. 
Υπάρχουν ένα σωρό σκατοδουλειές.
… είμαι βέβαιος. 
Απλά μιλάω για την σκατοδουλειά της ιατρικής γιατί είναι η μόνη δουλειά που ξέρω και έχω ασκήσει  40 χρόνια.
Πολλοί νομίζουν ότι με την ιατρική και την άσκηση  της ιατρικής έχεις συχνές εμπειρίες με ψυχολογικές επιπλοκές,  κατάθλιψη και άγχος. 
Κατάθλιψη, συχνά…κυρίως  σαν κατάληξη της θλίψης που νιώθεις για την συνεχή κακή πορεία των ασθενών σου  απο δύσκολες και ανίατες αρρώστιες, για την αδυναμία που νιώθεις να τους βοηθήσεις όλους, για την εξάντληση , για την έλλειψη επαρκούς χρόνου να αφιερώσεις στον ασθενή και στον εαυτό σου.
Ναι , και το άγχος και η κατάθλιψη είναι πολύ συχνά ψυχολογικά συνοδά συμπτώματα της άσκησης του ιατρικού έργου. 
Αλλά… θα ήθελα να μιλήσω και για κάτι άλλο…. πιο αδιόρατο, πιο κρυφό,  πιο άρρωστο και πιό ύπουλο , αίσθημα. 
Την ντροπή.
Η ντροπή είναι πολύ συχνή τους γιατρούς…
… ειδικά στους πιο ευαίσθητους, τους πιό επιμελείς, τους πλέον εργατικούς και τελειοθηρικούς.
 Οι καλοί μαθητές, αυτοί που θέλουν να είναι άριστοι, είναι αυτοί  που έχουν την μεγαλύτερη αίσθηση καθήκοντος.
Οι γιατροί πολύ συχνά έχουν την ψυχολογία του καλού μαθητή.
…. γιατί υπήρξαν καλοί μαθητές. 
Στην πλειοψηφία τους οι γιατροί υπήρξαν καλοί μαθητές και πολλοί απ’ αυτούς ήταν πρώτοι στην τάξη  τους και στο σχολείο τους.
Ο καλός μαθητής έχει μια ιδιαίτερη ψυχολογία: 
θέλει την επιβράβευση των γονέων, των δασκάλων των συμμαθητών αλλά και του εαυτού του. 
Θέλει να είναι καλός γιά να τα έχει καλά με τον εαυτό του. 
Αν ένας καλός μαθητής απορριφθεί σε  ένα διαγώνισμα ή δεν τα πάει καλά  σε κάποιο μάθημα, έχει περισσότερες ενοχές από ό,τι ένας μέτριος η κακός μαθητής.
Η αποτυχία είναι πιο οδυνηρή στον καλό μαθητή… από τον κακό μαθητή που την έχει συνηθίσει.
Ο Γιατρός είναι ένας πρώην καλός μαθητής που δεν ωρίμασε ποτέ. 
Ένας πρώην καλός μαθητής που δεν αντέχει την αποτυχία και κάθε μια αποτυχία είναι ένα όνειδος που δεν το συγχωρεί στον εαυτό του.
Έχει την τάση να προβάλλει στον εαυτό του όλη την ευθύνη και να αγνοεί όλους τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που συνεισφέρουν στην αποτυχία. Ακόμα και οι ανίατες παθήσεις και οι συνήθεις, αναμενόμενες επιπλοκές -  που κανείς δεν μπορεί να τις αποφύγει εντελώς -  προκαλούν ενοχές. 
Ο καλός μαθητής δεν αντέχει την κόλλα με τα κόκκινα σημάδια των διορθώσεων του δασκάλου.
Ο αυστηρός και απαίσιος δάσκαλος είναι χωμένος βαθιά μέσα του.
Ο καλός μαθητής δεν θεραπεύεται ποτέ.

Πλάτων Μανιάς

17 Οκτ 2025

Η χαρά του να είσαι αντιπαθητικός

 Η χαρά του να είσαι αντιπαθητικός


Υποθέτω ότι το να είσαι νέος, ωραίος και,  γενικά,  γοητευτικός και ελκυστικός, πρέπει να είναι πολύ βαρετό και κουραστικό: 

φορτώνεσαι ένα σωρό ενοχλητικά τσιμπούρια που σου ζητούν κάτι. 

Είμαι ευτυχής που προφανώς δεν ανήκω στην κατηγορία των «συμπαθητικών»: 

δεν με πλησιάζει ούτε λαχειοπώλης να μου πουλήσει λαχείο.

Έχω γλιτώσει από ζητιάνους, γύφτους, αναξιοπαθούντες και ακτιβιστές.

Προ ολίγου είδα κάτι  νεαρούς και νεαρές που είχαν φυλλάδια, πανώ, σημαίες και πλακάτ από μια οικολογική οργάνωση για την ανακύκλωση του πλαστικού…περιλαμβανομένων των ποτηριών και καλαμακίων  του καφέ.

Όλους τους περαστικούς τους ενημέρωσαν εκτός από μένα: 

μάλλον δεν πείθω ότι ανακυκλώνω το καλαμάκι του καφέ . 

🙂

Τους ρώτησα από που χρηματοδοτούνται και μου είπαν «από Ευρώπη».

Απ´ ό,τι φαίνεται, δεν με εμπιστεύεται η Ευρώπη ότι είμαι φιλοευρωπαίος.

Έχει δίκιο.

Ούτε εγώ την εμπιστεύομαι να πετάει τα λεφτουδάκια από τους φόρους  των ευρωπαίων πολιτών στον γάμο του καραγκιόζη.

Στους κολλητούς της,  δηλαδή.

Προτιμώ αντιπαθητικός, καχύποπτος και κακόπιστος.

Από μαλάκας, καλύτερα.

16 Οκτ 2025

το πάρτυ

 Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα υποφέρουν,  γιατί νομίζουν ότι όλοι οι γνωστοί τους περνάνε υπέροχα, σε συνεχή γλέντια.

Σκέφτεται ο κάθε κακομοίρης: 

«όλοι είναι σε πάρτυ, εύθυμες συζητήσεις και καταπληκτικά γκομενιλίκια... αλλά εμένα δεν με θέλουν. Δεν με καλούν ποτέ ».

Η πλάκα ειίναι πως και οι υπόλοιποι, αυτοί που υποτίθεται πως είναι μέσα   στο «πάρτυ»,  έχουν ακριβώς την ίδια αίσθηση: 

ότι μόνο αυτοί δεν συμμετέχουν σε αυτό το υποτιθέμενο, συνεχές, «γαμάτο» «πάρτυ». 

Και έτσι όλοι θυμώνουν, ζηλεύουν και κακιώνουν, χωρίς λόγο και αιτία.  

Αφού η αλήθεια είναι πως «πάρτυ», δεν υπάρχει.

Δεν υπήρξε ποτέ. 

Το «πάρτυ», είναι μύθος.

Η ζωή δεν είναι συνεχής κατάσταση ευεξίας, χαράς και ευωχίας. 

Γιά κανέναν.

Είναι μάλλον αγώνας δρόμου μακράς αποστάσεως με μπόλικο ιδρώτα και πόνο. 

Για όλους.

Και τότε...πως? 

Πως δημιουργήθηκε ο ηλίθιος αυτός μύθος?

Είναι απλό.

Κατι  φορές,  κάτι άρχίζει από κάτι αλαφροίσκιωτους, αλλά όλη η φάση γρήγορα καταλήγει σε φιάσκο.  

Φυσικά.

Τα διαλείμματα διασκέδασης δεν συνιστούν ευτυχία διαρκείας.

Η κατάσταση της εξωγενούς ευτυχίας που ψάχνει ο κοσμάκης, είναι ανέφικτη . 

Απλά κάποιοι πουλάνε παραμύθια στους υπόλοιπους για κάποιο  «τέλειο πάρτυ που δεν γίνεται  εδώ αλλά κάπου αλλού».

Και έμεινε ο μύθος του μεγάλου, ατελείωτου, γαμάτου πάρτυ «που γίνεται κάπου αλλού»...

...αλλά στο οποίο δεν ευτύχησε, ποτέ, κανένας.

:)


12 Οκτ 2025

τέλεια μπούτια, θετικά μηνύματα

 ...μ´ αρέσει που κάτι γκομενάρες  μοστράρουν τα τέλεια μπούτια τους -τα χωρίς ίχνος κυτταρίτιδας- με υπερηφάνεια στα σόσιαλ μήντια και, παράλληλα, βάζουν φωτογραφίες με τις λιχουδιές που τρώνε στα εστιατόρια.

Η ζωή τους είναι μία απάτη : προφανώς τα τέλεια μπούτια δεν ταιριάζουν με τα κοντοσούβλια. 

Αποδεικνύεται και από τους θεόχοντρους συνοδούς τους.

Οι απατεώνισσες όμως μου αρέσουν: δεν τις πιστεύω, αλλά η προσπάθειά  τους να πείσουν ότι η ευτυχία είναι εφικτή και εύκολη, είναι συγκινητική.

:)

Κόλαση και παράδεισος στο αττικό νοσοκομείο

  Που ανήκει το αττικό νοσοκομείο? Στην κόλαση ή στον παράδεισο? Βλέπεις κυβερνητικές ανακοινώσεις και δες τι ωραία τι καταπληκτικά πράγματα...